predplatne
 

Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!

09.01.2019

Netrénujte s prázdnym žalúdkom, energia vám bude chýbať. Stačí si naservírovať správne jedlo a potešíte postavu i svaly.

Chuť do cvičenia, získate aj vďaka správnemu jedálničku.

Chuť do cvičenia, získate aj vďaka správnemu jedálničku.

Trápi vás po tréningu vlčí hlad? Vlečiete sa z práce do fitka ako bez duše? Niekedy sa oplatí pred tréningom niečo zjesť. Zabudnite na ťažké hranolky či obedové menu, zachránia vás malé dobroty. Jedenie pred športovaním má svoje pravidlá.

Chce to prestávku

Základné je, vybrať sa cvičiť až dve hodiny po veľkom jedle. Organizmus sa vtedy sústredí na trávenie a nemá energiu na väčšiu záťaž. Ak sa vyberiete trénovať po dvojchodovom hodovaní, tréning môže skončiť bolesťou žalúdka a slabosťou. Pred tréningom sa zamerajte na takzvané pomalé cukry s nízkym glykemickým indexom. Tie sa pomaly menia na glukózu a udržia hladinu cukru v krvi počas tréningu konštantnú. Pochutnať si môžete aj na bielkovinách, ktoré podporia rast svalovej hmoty. Aj pri porcii ovocia či tvarohu platí, že ich netreba jesť tesne pred tréningom. V tomto prípade si doprajte aspoň 30 minútovú prestávku. Prebrať vás nemusí len šálka kávy. Portál rtl.de zostavil rebríček potravín, na ktorých si môžete pred tréningom pochutnať.

Banány – sú bohaté na cukry, preto vám dodajú energiu, ktorá vám chýba po pracovnom dni. Navyše sú bohaté na draslík, ktorý zlepší svalovú funkciu. Pravidelná konzumácia je vhodná pre tých, ktorých trápia svalové kŕče.

Hrušky – výborne vás zasýtia, zároveň spomaľujú trávenie. Výhodou je, že vás počas tréningu neprepadne nepríjemný pocit hladu.

Pomaranče – výborne chutia a stimulujú metabolizmus. Navyše je bohatý na vitamín C

Tmavá čokoláda – určite vám dodá energiu, navyše je bohatá na antioxidanty. Hoci idete športovať, ani s čokoládou to nepreháňajte. Postačia vám jeden rad čokolády. Tradičná mliečna čokoláda je na kalórie už bohatšia. 

Tvaroh – svaly potešia bielkoviny, postavu nízky obsah cukru, navyše je vás výborne zasýti

Vajíčko – pokojne si pripravte volské oko, prípadne vajíčko uvarte. Telo potešia bielkoviny, ktoré sú potrebné na rast svalovej hmoty, avšak podieľajú sa aj na odburávaní tukov. 

Čítajte aj:

 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Zadok, boky, stehná... Trénujte s hviezdou instagramu. Stačí 10 minút

Zadok, boky, stehná... Trénujte s hviezdou instagramu. Stačí 10 minút

dnes
Vylepšovali ste si pred letom postavu? Nezaspite na vavrínoch a získanú formu si udržte s americkou kráskou Alexis Ren. Čítať viac
 
Schudnete na bicykli?! 8 tipov, s ktorými sa vám to určite podarí

Schudnete na bicykli?! 8 tipov, s ktorými sa vám to určite podarí

19.07.2019
Jazdíte, pretože to máte radi? Alebo chcete zhodiť pár kíl? Bicyklovanie je skvelá voľba!  Čítať viac
 
Máte na bruchu tuk, aj keď športujete? Odpovedzte si na 4 otázky

Máte na bruchu tuk, aj keď športujete? Odpovedzte si na 4 otázky

17.07.2019
Pravidelne cvičíte vo fitcentre alebo beháte v parku, snažíte sa málo jesť. Aj tak sa neviete zbaviť tukových vankúšov v brušných partiách.... Čítať viac
 
VIDEOtréning: Ohlásili sa kríže? Zachrániť vás môže strečing

VIDEOtréning: Ohlásili sa kríže? Zachrániť vás môže strečing

16.07.2019
Dlhšia cesta na dovolenku, balenie kufrov, ale i polievanie v záhrade či sedenie v klimatizovaných miestnostiach dajú chrbtu zabrať.... Čítať viac
 
Tvárová joga: Túžite po krásnej pleti bez vrások? Stačia vám tieto 4 cvičenia

Tvárová joga: Túžite po krásnej pleti bez vrások? Stačia vám tieto 4 cvičenia

12.07.2019
Je jednou z najprirodzenejších, lacných a zdravých alternatív, ako s vráskami zatočiť a spevniť ochabnuté svalstvo na tvári. Neveríte?... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!
Katarína Posluchová