predplatne
 

Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!

09.01.2019

Netrénujte s prázdnym žalúdkom, energia vám bude chýbať. Stačí si naservírovať správne jedlo a potešíte postavu i svaly.

Chuť do cvičenia, získate aj vďaka správnemu jedálničku.

Chuť do cvičenia, získate aj vďaka správnemu jedálničku.

Trápi vás po tréningu vlčí hlad? Vlečiete sa z práce do fitka ako bez duše? Niekedy sa oplatí pred tréningom niečo zjesť. Zabudnite na ťažké hranolky či obedové menu, zachránia vás malé dobroty. Jedenie pred športovaním má svoje pravidlá.

Chce to prestávku

Základné je, vybrať sa cvičiť až dve hodiny po veľkom jedle. Organizmus sa vtedy sústredí na trávenie a nemá energiu na väčšiu záťaž. Ak sa vyberiete trénovať po dvojchodovom hodovaní, tréning môže skončiť bolesťou žalúdka a slabosťou. Pred tréningom sa zamerajte na takzvané pomalé cukry s nízkym glykemickým indexom. Tie sa pomaly menia na glukózu a udržia hladinu cukru v krvi počas tréningu konštantnú. Pochutnať si môžete aj na bielkovinách, ktoré podporia rast svalovej hmoty. Aj pri porcii ovocia či tvarohu platí, že ich netreba jesť tesne pred tréningom. V tomto prípade si doprajte aspoň 30 minútovú prestávku. Prebrať vás nemusí len šálka kávy. Portál rtl.de zostavil rebríček potravín, na ktorých si môžete pred tréningom pochutnať.

Banány – sú bohaté na cukry, preto vám dodajú energiu, ktorá vám chýba po pracovnom dni. Navyše sú bohaté na draslík, ktorý zlepší svalovú funkciu. Pravidelná konzumácia je vhodná pre tých, ktorých trápia svalové kŕče.

Hrušky – výborne vás zasýtia, zároveň spomaľujú trávenie. Výhodou je, že vás počas tréningu neprepadne nepríjemný pocit hladu.

Pomaranče – výborne chutia a stimulujú metabolizmus. Navyše je bohatý na vitamín C

Tmavá čokoláda – určite vám dodá energiu, navyše je bohatá na antioxidanty. Hoci idete športovať, ani s čokoládou to nepreháňajte. Postačia vám jeden rad čokolády. Tradičná mliečna čokoláda je na kalórie už bohatšia. 

Tvaroh – svaly potešia bielkoviny, postavu nízky obsah cukru, navyše je vás výborne zasýti

Vajíčko – pokojne si pripravte volské oko, prípadne vajíčko uvarte. Telo potešia bielkoviny, ktoré sú potrebné na rast svalovej hmoty, avšak podieľajú sa aj na odburávaní tukov. 

Čítajte aj:

 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Perfektná postava za 10 minút! VIDEOtréning na precvičenie celého tela

Perfektná postava za 10 minút! VIDEOtréning na precvičenie celého tela

20.01.2020
Kto povedal, že 10 minút je na cvičenie celého tela málo? Chce to len správne zvolené cviky a vaše odhodlanie. Tak čo, idete do toho? Čítať viac
 
VIDEO: Rotácia panvy posilní chrbát, brucho i bránicu. Cvičte s fyzioterapeutkou

VIDEO: Rotácia panvy posilní chrbát, brucho i bránicu. Cvičte s fyzioterapeutkou

15.01.2020
Niekedy aj jemný pohyb môže urobiť pre telo veľa. Fyzioterapeutka vám ukáže ako posilniť jedným cvikom brušné, trupové i chrbtové... Čítať viac
 
VIDEO: Ploché bruško už za mesiac! Stačí 10 minút denne

VIDEO: Ploché bruško už za mesiac! Stačí 10 minút denne

13.01.2020
Ploché brucho je niečo, čo chce hádam každý. Nájdite si denne 10 minút na tieto cviky a výsledok uvidíte už po mesiaci makačky. Čítať viac
 
Mladšie cievy o 4 roky. Namiesto liekov zníži riziko mŕtvice i infarktu táto činnosť

Mladšie cievy o 4 roky. Namiesto liekov zníži riziko mŕtvice i infarktu táto činnosť

12.01.2020
Nejde o to zabehnúť dlhú trať, len sa na ňu pripravovať. Výsledky vedcov potvrdzujú, že zadýchať sa je zdravé. Čítať viac
 
Počúvate pri tréningu hudbu? Je to doping, tvrdia odborníci

Počúvate pri tréningu hudbu? Je to doping, tvrdia odborníci

09.01.2020
Mnohí si beh či bicyklovanie bez slúchadiel nevedia prestaviť. Prospieva športovaniu každá pesnička a aký rytmus je pre tréning najvhodnejší?... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!
Katarína Posluchová