predplatne
 

Cvičením proti viróze. Tiež máte dilemu, či vám tréning prospeje?

09.10.2018

Môže vám cvičenie pomôcť, aby na vás nenaskákali vírusy či baktérie? A čo ak ich už v sebe máte? Môžete ich zo seba vycvičiť?

Prechádzky na čerstvom vzduchu sú mimoriadne prospešné. No počúvajte aj signály vášho tela.

Prechádzky na čerstvom vzduchu sú mimoriadne prospešné. No počúvajte aj signály vášho tela.Autor: Shutterstock.com

Pravidelné cvičenie zohráva hlavnú úlohu pri udržiavaní zdravia a prevencii chorôb. O tom už vie každý, kto čo len trošku číta. Fyzický pohyb posilňuje imunitný systém, takže nám pomáha bojovať proti vírusovým a bakteriálnym infekciám, ktoré na nás útočia. 

Chrípku len tak nezmyjete. 10 rád, ako ju zničiť a nenakaziť sa ani od rodiny

Môže cvičenie zabrániť chrípke?

Obdobie nachladnutí a chrípok sa rýchlosťou blíži. Mohla by preventívna telesná aktivita zabrániť, aby sme túto sezónu nechytili chrípku? Možno. Najlepším spôsobom, ako zostať zdraví, je udržať si silný imunitný systém. Keď cvičíme, naše biele krvinky, hlavní bojovníci proti infekciám, rýchlejšie kolujú naším telom a ešte lepšie plnia svoje imunitné a ochranné funkcie. 

Odborníci hovoria, že by sme mali denne venovať najmenej 30 minút miernemu kardiocvičeniu ako chôdza, plávanie, jazda na bicykli. To by nás malo udržať vo forme. Okrem toho fyzická aktivita zmierňuje stres a prináša lepší spánok. Stres je zlý pre telo aj myseľ a spánku potrebujeme optimálne 7 až 8 hodín, pretože tiež pomáha udržiavať obranyschopnosť v dobrej kondícii. 

Na PN ani za svet! Môžete si trvalo poškodiť srdce! Tieto príznaky varujú 

Preháňať to netreba

Ale pozor, neplatí, že čím viac si „zamakáme“, tým budeme zdravší. Príliš veľa cvičenia, napríklad trávenie hodín vo fitku alebo behanie maratónov, môže imunitný systém oslabiť. Extrémne cvičenie môže znížiť počet bielych krviniek a zvýšiť hladinu stresových hormónov vo krvnom riečisku. A to práve v období chrípok určite nechceme. 

Viac:

Keď už na vás už niečo lezie

Imunitný systém funguje najlepšie, keď nie je preťažený. Je teda jasné, že keď telo potrebuje bojovať s akoukoľvek infekciou, nie je vhodné odoberať mu energiu ešte aj na cvičenie. Naopak, oddychom mu dávame šancu zotaviť sa. Jasnou stopkou by mala byť zvýšená teplota. Práve tá je signál, že naše telo zvádza s infekciou boj. Je dobré vypotiť sa, ale nech si to telo reguluje samo. Fyzickou aktivitou mu v potení nepomáhajme. Ak sa príliš „vysušíme“, može to akurát oddialiť naše zotavenie. 

Chrípka je navyše poriadne nákazlivá. Môžeme ju šíriť na ostatných až 7 dní po objavení sa príznakov. Preto by bola návšteva fitka z našej strany aj neetická. Vhodné je s cvičením počkať ešte aspoň jeden deň po tom, ako sa konečne cítime dobre. 

Bude vás zaujímať: 

V tomto článku sa zaoberáme Chrípka ...viac
Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Schudnite aj pri práci za počítačom. 7 tipov, ako na to

Schudnite aj pri práci za počítačom. 7 tipov, ako na to

včera
Sedíte osem hodín pri písacom stole a ťukáte do počítača? Určite viete, aké je ťažké udržať si štíhlu postavu. S našimi tipmi sa vám to... Čítať viac
 
Gény obezity máme takmer všetci. Zapne ich prekvapivá chyba s večerou

Gény obezity máme takmer všetci. Zapne ich prekvapivá chyba s večerou

07.12.2018
Stále počúvate, že je to vaša vina? Nadváhu máme v génoch. Rozhoduje to, či im dáte šancu. Čítať viac
 
Spaľujte efektívnejšie: Hodinový rozvrh KROK ZA KROKOM vám to uľahčí

Spaľujte efektívnejšie: Hodinový rozvrh KROK ZA KROKOM vám to uľahčí

06.12.2018
Už viete, ktoré potraviny zaradiť do jedálnička, aby ste sa striasli kíl? A predsa nič nezaberá? Možno robíte chybu v nesprávnom časovaní... Čítať viac
 
Do Vianoc - 3 kilogramy! Túto diétu tukové bunky nenávidia a srdce miluje

Do Vianoc - 3 kilogramy! Túto diétu tukové bunky nenávidia a srdce miluje

04.12.2018
Chcete sa cez sviatky cítiť v kruhu najbližších ešte očarujúcejšie a znásobiť pocit pokoja na srdci? Poznáme recept! Čítať viac
 
7 šikovných tipov, ako donútiť váhu ísť dole. Pomôže vám finta s mobilom

7 šikovných tipov, ako donútiť váhu ísť dole. Pomôže vám finta s mobilom

03.12.2018
Hlad je prvý predpoklad neúspechu. Naučte sa ho oklamať a najedzte sa podľa appky. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Cvičením proti viróze. Tiež máte dilemu, či vám tréning prospeje?
Martina Palovčíková