predplatne
 

Farba rozhoduje! Vyberte si na cvičenie ideálny theraband

13.09.2018

Schováte ho do vrecka a pomôže vám pri strečingu, posilňovaní i rehabilitácii. Dôležité je však nájsť správny odtieň pružného pásu.

Výhodou therabandu je aj jeho všestrannosť.

Výhodou therabandu je aj jeho všestrannosť. Autor: Shutterstock

Theraband sa v minulosti využíval najmä pri rehabilitačných cvičeniach. S akýmkoľvek pružným pásom si výborne posilníte svaly, ale spestríte si ním aj klasický strečing. Výrobky nájdete v rozličných farbách, ktoré symbolizujú silu odporu, ktorú budete pri cvičení prekonávať. Jednotné označovanie však nie je presne určené, preto si pozorne prečítajte, aký silný therband ste si vybrali.

So slučkami i hladký

Okrem farby, nájdete aj rozličné dĺžky pružných gúm. Ak ich chcete využiť na posilňovanie celého tela zvoľte dĺžku okolo 2 metrov. Nájdete jednoduché hladké výrobky, ktoré nemajú ukončenie, ale i špeciálne therabandy, na ktorých sú slučky. Tak si bez problémov môžete upraviť ich veľkosť, prípadne si do nich ľahšie zachytíte chodidlo či dlaň. Nevyberajte si theraband podľa toho, aká farba sa vám páči. Vo všeobecnosti sa výrobcovia držia pravidla, čím bledšia farba, tým miernejší odpor.

Pozrite sa ako využívajú na strečing theraband tanečníci ►


Zdroj: youtube/Krista Kline

Vyberte si správnu farbu

V predajniach s rehabilitačnými či fitness pomôckami nájdete až sedem stupňov odporu. Najmiernejšie sú béžová a žltá farba. Sú ideálne, ak začínate športovať po prestávke alebo ste nešportovec. Červená symbolizuje tretí stupeň, zelená označuje štvrtý, sú ideálne, ak máte už niečo natrénované. Modrá piaty a čierna označuje stupeň číslo sedem. Najyyšší stupeň symbolizuje strieborná farba. Nájdete však aj therabandy so zlatým odtieňom označený číslom osem. K therabandom už nájdete aj rozličné pomôcky, napríklad špeciálnu úchytku, ktorú si zachytíte doma o dvere. Pružný pás by sa nemal naťahovať viac ako o 200 percent. V opačnom prípade vám hrozí zranenie, ale skracuje sa i životnosť therabandu. 

Chcete si precvičiť vďaka therabandu celé telo? Zostavu Lucie Medekovej nájdete v októbrovom čísle časopisu Zdravie. V predaji od 17. 9. 2018!

Inšpirujte sa:

VIDEOtréning: Všestranný PLANK pre chrbát i pevnú postavu do bikín
FOTO: Čo ste dnes urobili pre svoj chrbát? Za tieto cvičenia vám poďakuje
VIDEO: Stuhnutú chrbticu treba uvoľniť. Stačí jej pár minút

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Tieto pohyby vás zbavia bolesti chrbtice aj termínu operácie

VIDEO: Tieto pohyby vás zbavia bolesti chrbtice aj termínu operácie

včera
Ide to aj bez liekov, magnetov, operácií a na ne nadväzujúcich komplikácií. Tak prečo si to neuľahčiť? Stačí sa pohnúť správnym smerom.... Čítať viac
 
VIDEO: Stačia 4 minúty! Tabata vám vyformuje dokonalé krivky

VIDEO: Stačia 4 minúty! Tabata vám vyformuje dokonalé krivky

15.11.2018
Nie je len pre pokročilých, do formy dostane i začiatočníkov. Pri tabate si môžete dovoliť aj drobné úpravy. Čítať viac
 
Športy pri bolestiach chrbtice. Na čo si dať pri konkrétnych pozor a čo jej prospeje?

Športy pri bolestiach chrbtice. Na čo si dať pri konkrétnych pozor a čo jej prospeje?

11.11.2018
Bolesťou vám organizmus naznačuje, že niečo nerobíte správne. Platí to aj o chrbte. Prečo potrebuje pevné svaly a správne tenisky?... Čítať viac
 
5 x budíček bez rannej kávy. Nahraďte ju a pocítite malý zázrak

5 x budíček bez rannej kávy. Nahraďte ju a pocítite malý zázrak

06.11.2018
Každé ráno je ťažký boj? A lepšiu náladu nevyhráte ani so šálkou silnej kávy? Skúste čosi iné. Čítať viac
 
Vybehajte si TOP formu! 7 zdravých účinkov vás bude motivovať

Vybehajte si TOP formu! 7 zdravých účinkov vás bude motivovať

05.11.2018
Jesenný beh poteší telo i dušu. Pravidelný tréning sa pozitívne odrazí na vašom zdraví a zlepší vám spánok. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Farba rozhoduje! Vyberte si na cvičenie ideálny theraband
Katarína Posluchová