predplatne
 

Farba rozhoduje! Vyberte si na cvičenie ideálny theraband

13.09.2018

Schováte ho do vrecka a pomôže vám pri strečingu, posilňovaní i rehabilitácii. Dôležité je však nájsť správny odtieň pružného pásu.

Výhodou therabandu je aj jeho všestrannosť.

Výhodou therabandu je aj jeho všestrannosť. Autor: Shutterstock

Theraband sa v minulosti využíval najmä pri rehabilitačných cvičeniach. S akýmkoľvek pružným pásom si výborne posilníte svaly, ale spestríte si ním aj klasický strečing. Výrobky nájdete v rozličných farbách, ktoré symbolizujú silu odporu, ktorú budete pri cvičení prekonávať. Jednotné označovanie však nie je presne určené, preto si pozorne prečítajte, aký silný therband ste si vybrali.

So slučkami i hladký

Okrem farby, nájdete aj rozličné dĺžky pružných gúm. Ak ich chcete využiť na posilňovanie celého tela zvoľte dĺžku okolo 2 metrov. Nájdete jednoduché hladké výrobky, ktoré nemajú ukončenie, ale i špeciálne therabandy, na ktorých sú slučky. Tak si bez problémov môžete upraviť ich veľkosť, prípadne si do nich ľahšie zachytíte chodidlo či dlaň. Nevyberajte si theraband podľa toho, aká farba sa vám páči. Vo všeobecnosti sa výrobcovia držia pravidla, čím bledšia farba, tým miernejší odpor.

Pozrite sa ako využívajú na strečing theraband tanečníci ►


Zdroj: youtube/Krista Kline

Vyberte si správnu farbu

V predajniach s rehabilitačnými či fitness pomôckami nájdete až sedem stupňov odporu. Najmiernejšie sú béžová a žltá farba. Sú ideálne, ak začínate športovať po prestávke alebo ste nešportovec. Červená symbolizuje tretí stupeň, zelená označuje štvrtý, sú ideálne, ak máte už niečo natrénované. Modrá piaty a čierna označuje stupeň číslo sedem. Najyyšší stupeň symbolizuje strieborná farba. Nájdete však aj therabandy so zlatým odtieňom označený číslom osem. K therabandom už nájdete aj rozličné pomôcky, napríklad špeciálnu úchytku, ktorú si zachytíte doma o dvere. Pružný pás by sa nemal naťahovať viac ako o 200 percent. V opačnom prípade vám hrozí zranenie, ale skracuje sa i životnosť therabandu. 

Chcete si precvičiť vďaka therabandu celé telo? Zostavu Lucie Medekovej nájdete v októbrovom čísle časopisu Zdravie. V predaji od 17. 9. 2018!

Inšpirujte sa:

VIDEOtréning: Všestranný PLANK pre chrbát i pevnú postavu do bikín
FOTO: Čo ste dnes urobili pre svoj chrbát? Za tieto cvičenia vám poďakuje
VIDEO: Stuhnutú chrbticu treba uvoľniť. Stačí jej pár minút

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Prestali ste cvičiť? Ochabnuté svalstvo vyzerá ako maličkosť. Lenivosť útočí na hlavu

Prestali ste cvičiť? Ochabnuté svalstvo vyzerá ako maličkosť. Lenivosť útočí na hlavu

dnes
Odborníci si posvietili na to, ako sa šport podpisuje pod činnosť mozgu. Výsledky sú jednoznačné, pohyb sa oplatí, a nielen kvôli lepšej... Čítať viac
 
VIDEO: Chcete mať zadok ako Jennifer Lopez, Shakira alebo Jessica Biel?

VIDEO: Chcete mať zadok ako Jennifer Lopez, Shakira alebo Jessica Biel?

včera
Lenivosť mu nesedí, pevný zadok si vyžaduje pravidelný tréning. Výhodou je, že spolu s ním precvičíte i ďalšie problematické partie.... Čítať viac
 
FOTOtréning s Martinom Šmahelom: Pevné bruško proti bolesti chrbta

FOTOtréning s Martinom Šmahelom: Pevné bruško proti bolesti chrbta

16.09.2018
Pevné brucho vám dodá šmrnc a zbaví vás aj bolestí chrbta. Každý cvik si vyžaduje minimálne desať opakovaní. Čítať viac
 
Zničené kolená v 30-ke? Chyby, ktorými k nim spejete veľmi rýchlo

Zničené kolená v 30-ke? Chyby, ktorými k nim spejete veľmi rýchlo

15.09.2018
Kolená majú rady šport. Ale vyberajte dôkladne. Nesprávny pohyb ich pošle do predčasného dôchodku. Čítať viac
 
VIDEO: Farmár Martin Bagar v akcii. Schudol 21 kíl, a tu je jeho rada

VIDEO: Farmár Martin Bagar v akcii. Schudol 21 kíl, a tu je jeho rada

14.09.2018
Pustil sa do chudnutia a za štyri mesiace bol o vyše dvadsať kíl ľahší. No také jednoduché to nebolo. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Farba rozhoduje! Vyberte si na cvičenie ideálny theraband
Katarína Posluchová