predplatne
 
Zdravie

Fitness bomba väčšia ako HIIT: Sexi telo vám v 2020 vymaká ,,AMRAP“! Prečo ju skúsiť?

01.01.2020

Je tu ďalšia skratka, ktorá sa ocitne vo vašom workout slovníku. Výzva do boja s časom. Výzva pre vašu fyzickú, ale aj mentálnu silu. Dáte to?

AMRAP vám prinesie najmä lepšiu výdrž a aeróbnu kondíciu.

AMRAP vám prinesie najmä lepšiu výdrž a aeróbnu kondíciu.Autor: Shutterstock

Je tu ďalšia skratka, ktorá sa ocitne vo vašom workout slovníku. Výzva do boja s časom. Výzva pre vašu fyzickú, ale aj mentálnu silu. Dáte to? 
Cross fitu prepadli jeho nadšenci pre prekračovanie vlastných hraníc. Učí človeka vnímať a rozumieť vlastnému telu, učí ho vnímať, koľko sily má a ako ju rozloží, aby zvládol vymedzený čas tréningu.

Budete ju milovať a tuky nenávidieť

AMRAP (As many rounds as possilble) vás vyzýva urobiť toľkých opakovaní a sérií, koľko je len pre vás možných, kým neodbije gong, no tu si dĺžku tréningu a dobu odpočinku stanovíte sami. AMRAP nekombinuje intervaly intenzívneho výkonu a odpočinku ako už dobre známy tréning HIIT.

Neprehliadnite► FOTOtréning: Domáci HIIT lepší než beh. Spáli tuky raketovou rýchlosťou

Stratégia je len na vás

Podľa trénerov je AMRAP v podstate vašim osobným tréningovým vzorcom. Môžete si doň zapojiť rôzne cviky, rôznu záťaž a vymedziť vždy čas, ktorý bude pre vás výzvou, a to podľa vlastných cieľov. Napríklad si stanovíte dobu 15 minút počas ktorých budete robiť angličáky a drepy. Koľko dáte?

Najväčšia výhoda – nestratíte motiváciu! 

Podľa šampiónov tohto druhu športu a vytrvalostných trénerov, vás rýchlo kondične vystrelí. Perfektná metóda pre sledovanie vášho progresu! A práve to je to, čo vás bude neustále držať motivovaných.

Prinesie vám najmä lepšiu výdrž a aeróbnu kondíciu. Dôležité je však poznať správnu techniku každého cviku. Aj keď je čas vašim súperom, stále platí že kvalita je dôležitejšia než kvantita, aby ste sa vyhli zraneniam. Znížte si hmotnosť záťaže, pokiaľ cvičíte s náčiním. Neskôr môžete určite očakávať pokroky aj po silovej stránke.

VIDEO: Zatočí s ovisnutou kožou na stehnách a vytvaruje zadok. Toto cvičenie si obľúbite

TOP po decembrovom koláčikovaní

Po sviatočnom leňošení a rozmaznávaní ho určite oceníte. Intenzívna makačka za krátky čas = veľký úbytok kalórií a tuku. Tréning s vysokou intenzitou zvyšuje spotrebu kyslíka čo vedie k spaľovaniu aj po ukončení cvičenia. AMRAP je v tomto smere veľmi efektívny.

Dobré vedieť pri zostavovaní tréningu:

1. Stanovte si cieľ - dni precvičenia vrchnej časti tela, deň pre spodnú časť, kardiodeň pre kondíciu alebo máte čas na celotelový tréning?

2. Cviky rozvrhnite do 15 minút. Tento čas je potrebný a zároveň postačí na to, aby ste zvyšovali kapacitu a spaľovali počas celého tréningu aj po ňom.

3. Ak si všimnete, že cvikom uberáte na kvalite, čo nie je dobré, plán tréningu znova prehodnoťte, znížte záťaže alebo počty opakovaní.

VIDEO: Skúste základné cviky


Zdroj: Instagram/alexisbodywork 

Mohlo by vás zaujímať:

Autor: Beata Ditte, lua
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

7 SUPER cvikov na doma, ktoré spevnia spodné brucho. Začína sa tréning

7 SUPER cvikov na doma, ktoré spevnia spodné brucho. Začína sa tréning

26.03.2020
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
TOP tréning na doma: 8 cvikov posilní nielen brucho a zadok. Stačí jedna pozícia!

TOP tréning na doma: 8 cvikov posilní nielen brucho a zadok. Stačí jedna pozícia!

23.03.2020
Trénerka Lucia Medeková vám prezradí ako si posilniť celé telo v jednej pozícii. Zároveň ukáže správnu techniku, aby si snahu neodniesli... Čítať viac
 
Home office nemusí bolieť. Kam si doma položiť počítač a ako si k nemu sadnúť?

Home office nemusí bolieť. Kam si doma položiť počítač a ako si k nemu sadnúť?

19.03.2020
Vytvorte si svoje pracovné miesto. Práca vám bude na ňom odsýpať. Pozor, niekedy sa do nej zahĺbite až príliš. Čítať viac
 
VIDEO: Máte home office? Sedenie rozcvičte, zlenivejú bedrové kĺby aj chrbát

VIDEO: Máte home office? Sedenie rozcvičte, zlenivejú bedrové kĺby aj chrbát

17.03.2020
Sedeli ste dve hodiny pred počítačom, postavili ste sa párkrát ponaťahovali a po krátkej prestávke opäť sedíte? Nezabudnite si potrénovať... Čítať viac
 
Prechladnutie a športovanie: Kedy začať s tréningom, aby sa vírusy už nevrátili?

Prechladnutie a športovanie: Kedy začať s tréningom, aby sa vírusy už nevrátili?

11.03.2020
Bez ohľadu na to, ako sa snažíte zostať vo forme a fit, myslíte najprv na svoje zdravie! Po prechladnutí a chrípke sa do tréningu veľmi... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Fitness bomba väčšia ako HIIT: Sexi telo vám v 2020 vymaká ,,AMRAP“! Prečo ju skúsiť?
Beata Ditte
lua