predplatne
 

Home office nemusí bolieť. Kam si doma položiť počítač a ako si k nemu sadnúť?

19.03.2020

Vytvorte si svoje pracovné miesto. Práca vám bude na ňom odsýpať. Pozor, niekedy sa do nej zahĺbite až príliš.

Počítač si nedávajte na roh, chrbát tak budete mať pol dňa vykrútený.

Počítač si nedávajte na roh, chrbát tak budete mať pol dňa vykrútený.Autor: Shutterstock

Či už patríte k zástancom práce z domu alebo nie, v súčasnosti nemáte veľmi na výber. Vnímajte to tak, že aj vďaka home office, robíte niečo pre svoje okolie a zaveďte si pravidlá, ktoré vám prácu spríjemnia. Nie každý má však doma pripravenú špeciálnu miestnosť, ktorá sa na chvíľu premení na jeho kanceláriu. 

Neseďte na gauči

Pár praktických tipov, vás však môže zachrániť od bolestí chrbta či hlavy, s ktorými na novom pracovnom mieste, bude po pár dňoch bojovať takmer každý. Určite si nesadnite s notebookom na kolenách na gauč do obývačky. Pri sedení sa snažte dodržať pravidlo pravého uhla. Udržte ho medzi trupom a stehnami, rovnako i medzi chodidlami a lýtkami. Ak je to možné sedenie na stoličke prestriedajte s fitloptou. Hoci je zdravá, ani na nej neseďte celý deň. Po hodine či dvoch si presednite z akejkoľvek dynamickej stoličky na tú „normálnu“. Pri sedení sa snažte nevytáčať do strán.

Tréning so Zorou Czoborovou: Starosti sedia na krku. Uvoľnite si ho!

Obrazovka v pravom uhle

Nájdite si v rámci bytu či domu kútik, v ktorom bude len pracovať. Obrazovku počítača by ste mali mať od očí vzdialenú 50 až 75 centimetrov. Snažte sa ho položiť tak, aby nebola rovnobežne s oknom. Pri práci vás budú vyrušovať odrazy a svetlo. Rovnako nie je výhra mať okno za chrbtom tela. Odlesky na obrazovke budú ešte silnejšie. Niekedy si však nenavyberáte, vtedy vám pomôžu závesy či žalúzie. V ideálnom prípade by mala byť obrazovka počítača v priamom uhle k oknu, po pravej či ľavej strane.

Pohľad o diaľky

Statická poloha telu nesvedčí, prestávka musí byť. Spomeňte si na školské časy. Ocení ju chrbát, hlava i oči. Od počítača sa postavte každú hodinu. Oči vtedy na chvíľu zatvorte a následne pohľad na pár minút zamerajte na vzdialené miesto, aby muselo oko preostriť. Doprajte si aj krátky strečing, napite sa vody, uvarte si kávu alebo pochrumkajte orechy. Poradia si so stresom i únavou. 

VIDEO: Máte home office? Sedenie rozcvičte, zlenivejú bedrové kĺby aj chrbát

Nepreháňajte to

Nezabudnite oddychovať. Hoci sa zamestnávatelia zo začiatku obávali, že pracovná produktivita na home office klesne, nie je to tak. Podľa výskumov sú pracovníci v priemere o 13 percent produktívnejší. Ďalšie štúdie však upozorňujú na to, že za to platia vysokú cenu. Prieskum OSN ukázal, že oproti kolegom v kancelárii často vykonávajú viac neplatenej práce, častejšie trpia stresom a nespavosťou. Stanovte si na robotu taký čas, ktorý zodpovedá vašej pracovnej dobe.

Čítajte aj:

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

10 SUPER cvikov pre pevný zadok. Odštartujte domáci tréning

10 SUPER cvikov pre pevný zadok. Odštartujte domáci tréning

včera
Na posilnenie sedacieho svalstva si nájdite čas minimálne dvakrát do týždňa. Televízne noviny či obľúbený seriál nemusíte sledovať... Čítať viac
 
FOTO: 5 najlepších joga pozícií, ktoré vás zbavia stresu a napätia

FOTO: 5 najlepších joga pozícií, ktoré vás zbavia stresu a napätia

03.04.2020
Máte hlavu plnú starostí? Skúste si zacvičiť. Jednoduché pozície vám prinesú príjemné uvoľnenie. Čítať viac
 
7 cvikov, aby vás večer nebolel chrbát a krk. Vsaďte na strečing

7 cvikov, aby vás večer nebolel chrbát a krk. Vsaďte na strečing

02.04.2020
Nemusíte cvičiť všetko naraz. Postavte sa od počítača aspoň každú hodinu a urobte si dva, tri cviky. Chrbát má rád zmenu. Čítať viac
 
Ako cvičiť doma a ešte k tomu efektívne? Stačí vám TÝCHTO 5 cvikov, radí tréner

Ako cvičiť doma a ešte k tomu efektívne? Stačí vám TÝCHTO 5 cvikov, radí tréner

01.04.2020
Nevadí, že je fitnescentrum zavreté. Cvičiť môžete aj doma. Stačí vám týchto 5 komplexných cvičení. Čítať viac
 
Počítač i mobil trápia ruky. TOP cviky na boj s karpálnym tunelom i artrózou

Počítač i mobil trápia ruky. TOP cviky na boj s karpálnym tunelom i artrózou

29.03.2020
Posilňujete si pravidelne brušné svaly, tvarujete stehná a spevňujete zadok. Kedy ste si naposledy precvičili kĺby na rukách?... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Home office nemusí bolieť. Kam si doma položiť počítač a ako si k nemu sadnúť?
Katarína Posluchová