predplatne
 

Kôň je lepší ako fitko. Vylepší chrbát i brucho. Strach nechajte doma

10.07.2019

Neskúsili ste ešte jazdu na koni? Leto je ideálne na nové dobrodružstvá. Jazdectvo poteší nielen telo, ale i dušu.

Už len správne sedenia vás prinúti vystrieť chrbát.

Už len správne sedenia vás prinúti vystrieť chrbát.Autor: Shutterstock

Pravidelnou jazdou na koni môžete predchádzať bolestiam chrbta, posilníte si brušné či stehenné svalstvo, zadok ale i paže. Základný posed prirodzene spevní centrum tela. Vytrénujete si svalstvo, ktoré je pri bežných činnostiach nevyužité. Správne sedenie v sedle dokonca odľahčí platničky. Už len mierna chôdza koňa, precvičí vašu rovnováhu či koordináciu. 

Spaľujete ako po masle 

Pozitívne účinky jazdy si ešte viac vychutnáte s nadobúdaním zručností. Klus koňa, ktoré si vyžaduje pravidelná sťahovanie a uvoľňovanie svalových skupín, vás zbaví napätia. Aj začiatočníkom môže jazda na koni nahradiť fitko, prípadne je jeho ideálnym doplnkom. Za 45 minút na chrbte koňa spálite približne 1880 kJ. Tempo jazdy nemusí byť vysoké. Pri vážnejších ťažkostiach s chrbticou alebo rôznych alergiách sa o vhodnosti jazdenia poraďte so svojim lekárom.

Hviezda seriálu Teória veľkého tresku si udržuje postavu aj vďaka pravidelnému jazdeniu na koni. Väčšiu milovníčku koní ako Kaley Cuoco by ste v Hollywoode našli len s ťažkosťami. Čo dokáže Penny? ►►►


Zdroj: Instagram@kaleycuoco

Obavy nechajte doma

Strach z koní však nemôžete mať príliš veľký. Ak to tak je, bude si s vami robiť, čo chce. Aby ste sa vyhli zraneniu, musíte získať zdravý rešpekt s trochou nadhľadu. Vždy pamätajte na to, že kôň cíti, v akom ste psychickom rozpoložení.  Najčastejšie zranenia pri jazde na koni vznikajú práve pri páde. Väčšinou ide o modriny či zlomeniny rúk či narazené rebrá. Pozornosť by ste nemali strácať ani v stajni. Na malom priestore hrozí najmä kopnutie alebo uhryznutie. Dvojnásobne to platí v prípade, keď koňa nepoznáte. Platí nepísané pravidlo, čím viac koňa poznáte, tým je riziko zranenia nižšie.

Keď sa Jon Bon Jovi oženil, manažér zúril. S láskou zo strednej žije už 30 rokov!

Nezabudnite na strečing

Najmä začiatočníci budú po prvých jazdách cítiť také svaly, o ktorých sa im ani nesnívalo. Svalovej horúčke sa asi nevyhnete. Nepríjemné pocity môže zmierniť cielený strečing napríklad vnútorných stehien. Sadnite si, pokrčené nohy mierne roznožte. Potom medzi ne dajte ruky tak, aby ste ľavým lakťom vyvíjali tlak na ľavé koleno a pravým na pravé. Nohy sa však sile bránia. Vydržte v pozícii päť sekúnd a uvoľnite sa. Opakujte 5-krát.  

 

V tomto článku sa zaoberáme Stres ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

13.10.2019
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

11.10.2019
Osobná trénerka Lucia Medeková vám ukáže cvik vhodný pre uvoľnenie napätia po celom dni v práci, ale aj na začiatku dňa či akéhokoľvek... Čítať viac
 
Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

09.10.2019
Začali ste behať, ale efekt v podobe chudnutia sa nedostavuje? Asi niečo robíte nesprávne. Pozrite sa na to, čo by to mohlo byť. Čítať viac
 
Bežci, pozor! Jedlá, ktoré vám pomôžu rýchlejšie behať a schudnúť

Bežci, pozor! Jedlá, ktoré vám pomôžu rýchlejšie behať a schudnúť

08.10.2019
Príslovie „ste to, čo jete," platí pri behu dvojnásobne. To, že by ste svoj jedálniček mali prispôsobiť tréningovému plánu, zistíte... Čítať viac
 
Lezie na vás nádcha? Kedy môže cvičenie uľaviť a kedy vážne poškodiť srdce?

Lezie na vás nádcha? Kedy môže cvičenie uľaviť a kedy vážne poškodiť srdce?

07.10.2019
Od jesene až do jari musíte počítať s tým, že niekde chytíte nádchu či čosi horšie. Musíte vynechať fitko či behanie? Kedy zlepší a kedy... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Kôň je lepší ako fitko. Vylepší chrbát i brucho. Strach nechajte doma
Katarína Posluchová