predplatne
 

Ktorý zimný šport je ideálny v boji proti nadváhe a ktorý posilní brucho?

03.01.2020

Pri jednom si precvičíte skôr nohy a zadok, nikdy sa však nevyberte na zjazdovku či trať bez predchádzajúceho rozcvičenia.

Kondíciu vám vylepšia už obyčajné sánky.

Kondíciu vám vylepšia už obyčajné sánky.Autor: Shutterstock

Minimálne šesť až osem týždňov pred plánovaným pohybom na horách, začnite s prípravou organizmu na záťaž. Spodná hranica sú tri týždne. Vhodná je kombinácia aeróbneho tréningu na bežiacom páse, stacionárnom bicykli, prípadne na eliptickom trenažéri s posilňovaním. Neorientujte sa len na nohy, precvičte si chrbtové svalstvo a ruky. Príprava zníži riziko zranenia. Kĺby, šľachy i väzivá pôjdu na lyže rozcvičené.

Na vytvarovanie

Klasické zjazdové lyžovanie patrí k silovým športom. Posilníte si najmä stehenné svalstvo. Zlepšuje reakčný čas a koordináciu pohybov. Náročné zjazdovky sú vhodné pre tých, ktorí už majú niečo odtrénované. Nemusíte sa obávať ani čakania na vlek či lanovku. Posledné štúdie nemeckých odborníkov ukázali, že aj počas prestávok zostáva srdcová frekvencia pomerne vysoká.

Foto: Shutterstock

Počas celodenného lyžovania sa nachádza v oblasti optimálneho pulzu až šesťdesiat minút. Miernou nevýhodou je, že sa pri zjazde precvičujú najmä nohy. Pri sedavom zamestnaní to zaváňa poriadnou svalovou horúčkou. Ubolené svaly najlepšie uvoľní sauna.

Pri ktorom športe vám bude dobre spaľovať?►►

Predchádzajúca strana 1 / 5 Nasledujúca strana
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Dajte zbohom nude! Otestujte sa v našich zábavných kvízoch

Dajte zbohom nude! Otestujte sa v našich zábavných kvízoch

včera
Domáca izolácia je občas na nevydržanie. Nemyslite stále len na situáciu okolo kornavírusu. Každý deň sa aspoň na chvíľu odreagujte... Čítať viac
 
Víkendová zmena času ovplyvní spánok a rozbolí telo. Ako tomu predísť?

Víkendová zmena času ovplyvní spánok a rozbolí telo. Ako tomu predísť?

28.03.2020
Migrény, nervozitu, bolesti žalúdka a poruchy spánku spôsobuje zmena času najmä citlivým ľuďom. Hlavne sa kvalitne vyspite. Čítať viac
 
Ktoré čistiace prostriedky usmrtia nebezpečný koronavírus? Máte ich doma!

Ktoré čistiace prostriedky usmrtia nebezpečný koronavírus? Máte ich doma!

28.03.2020
Žijeme v neistých časoch, ale je upokojujúce vedieť, že máme nejaké zbrane, ktoré môžeme použiť na boj proti Covid-19 v našich príbytkoch.... Čítať viac
 
5 telesných pachov, ktoré by ste nemali nikdy ignorovať!

5 telesných pachov, ktoré by ste nemali nikdy ignorovať!

27.03.2020
Nie je smrad ako smrad. Ak sa vám zdá, že sa niektoré vaše telesné pachy zmenili alebo zintenzívneli, mali by ste spozornieť. Príčinou... Čítať viac
 
Koronavírus: Proti najhorším príznakom majte poruke. 10 prírodných tlmičov horúčky i bolesti hlavy

Koronavírus: Proti najhorším príznakom majte poruke. 10 prírodných tlmičov horúčky i bolesti hlavy

27.03.2020
Hlava ako v tlakovom hrnci a telo v ohni, no chcete sa vyhnúť ďalšej dávke chémie? Spravte si zásobu prírodných medikamentov, kým ste... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Ktorý zimný šport je ideálny v boji proti nadváhe a ktorý posilní brucho?
Katarína Posluchová