predplatne
 

Lezie na vás nádcha? Kedy môže cvičenie uľaviť a kedy vážne poškodiť srdce?

07.10.2019

Od jesene až do jari musíte počítať s tým, že niekde chytíte nádchu či čosi horšie. Musíte vynechať fitko či behanie? Kedy zlepší a kedy zhorší cvičenie vaše zdravie?

Ak počúvate svoje telo, šport vám môže pri chorobe uľaviť. No neprežeňte to!

Ak počúvate svoje telo, šport vám môže pri chorobe uľaviť. No neprežeňte to!Autor: Shutterstock

Iste poznáte výrok o tom, že liečené nachladnutie trvá 7 dní a neliečené týždeň. Nádcha jednoducho potrebuje svoj čas na to, aby prepukla, aby s ňou vaše telo zabojovalo a aby ste sa zase vrátili do normálu. Otázka je, či vás cvičenie neoslabí a čas liečby nepredĺži, alebo či vám dokonca nespôsobí aj ďalšie zdravotné komplikácie. Práve preto mnohí radšej s fitkom, posilňovaním či behaním prestaneme už pri prvých príznakoch ochorenia. Výskumy ale radia pravý opak!

Nachladnutiu možno uľaviť

Na Ball State University v Indiane robili výskum s cieľom zistiť, či športovci môžu pokračovať v tréningu aj s nachladnutím. Zapojili početnú skupinu mužov aj žien s nachladnutím, pričom časť z nich pokračovala v cvičení a druhá časť pri príznakoch ochorenia športovať prestala. Ukázalo sa, že obe skupiny sa nachladnutia zbavili prakticky za rovnaký čas, no viacerí z tých, ktorí športovali aj s tečúcim nosom, sa po cvičení cítili lepšie ako tí, čo sa „kurýrovali“ posedávajúc s čajom

Nádcha trvá sedem dní. Čo hrozí, ak sa skomplikuje?

Kedy je to ešte OK...

Podľa odborníkov sa pri príznakoch ako posmrkávanie, škrabanie v hrdle, zapchatý nos či kýchanie, nemusíte prestať s cvičením. Mali by ste však zvážiť intenzitu alebo dĺžku cvičenia, pretože organizmus je predsa len oslabený. No ak sa zbytočne neprepínate, počúvate svoje telo a nenakladáte mu viac ako je vhodné, môže vám cvičenie s prekonaním nachladnutia pomôcť. Ide o to, že vaše dýchacie cesty a tiež cievy sa pohybom rozšíria, čo ad a) uľahčí vaše dýchanie a ad b) pomáha prekonať ochorenie. 

S bylinkovými čajmi to nepreháňajte, môžete si vážne uškodiť!

...a kedy je to cez čiaru

Ak sa ale príznaky choroby prenesú nižšie ako je hrdlo, začnete kašľať, tlačí vás na hrudníku, objaví sa žalúdočná nevoľnosť či dokonca teplota, je jasné, že cvičiť by ste nemali. Telo potrebuje oddych, tak mu ho doprajte. Inak riskujete aj vážnejšie ochorenie. Veď len prechodená chrípka môže veľmi vážne ohroziť srdce. Snažte sa teda rešpektovať signály vysielané telom a nič zbytočne neprepáliť. Za tých pár bez cvičenia dní vám určite kondička neklesne natoľko, že by ste ju hravo nedoladili späť. 

Astmu môžete odhaliť už u bábätka. Nečakajte kašeľ ani soplíky. Ako ju zistíte?

V tomto článku sa zaoberáme Hrdlo ...viac
Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Sama bojovala s nadváhou, dnes je trénerkou hviezd. Kto je jej najlepšou žiačkou?

Sama bojovala s nadváhou, dnes je trénerkou hviezd. Kto je jej najlepšou žiačkou?

dnes
Pod jej vedením si vylepšovali postavu hollywoodske hviezdy Gwyneth Paltrow, Victoria Beckham, Jennifer Lopez, ale i Robert Downey... Čítať viac
 
10 skvelých vecí zmení obyčajná chôdza. Netreba ani 10 tisíc krokov denne

10 skvelých vecí zmení obyčajná chôdza. Netreba ani 10 tisíc krokov denne

12.11.2019
Stačí zdvihnúť zadok zo stoličky či sedadla v aute a pocítite vo svojom živote revolúciu. Nepreháňame. Bonusy nemajú konca kraja!... Čítať viac
 
Britney Spears opäť šokuje! Toto jej pomáha ostať vo forme

Britney Spears opäť šokuje! Toto jej pomáha ostať vo forme

11.11.2019
Britney Spears (37) valcuje sociálne siete videami z tréningov. Nedávno zverejnila aj gymnastickú zostavu a všetkým ukázala, že... Čítať viac
 
Aj boľavé kĺby sa musia hýbať. Aký pohyb im prospeje, radí lekárka

Aj boľavé kĺby sa musia hýbať. Aký pohyb im prospeje, radí lekárka

08.11.2019
Atritída vás môže poriadne potrápiť, pohyb sa ťažko hľadá najmä pri jej akútnej forme. Ponáhľať na svah sa neoplatí ani s operovaným... Čítať viac
 
VIDEOcvičenie: Závesný tréning na sexi ramená a chrbát

VIDEOcvičenie: Závesný tréning na sexi ramená a chrbát

06.11.2019
Pekné bruško, pevný zadok a štíhle stehná. To všetko je fajn, k dokonalej postave už stačí len popracovať na svaloch chrbta. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Lezie na vás nádcha? Kedy môže cvičenie uľaviť a kedy vážne poškodiť srdce?
Martina Palovčíková