predplatne
 

Nielen schudnete! Účinky tohto cvičenia na vnútorné orgány sú úžasné

13.03.2019

Túžite po užšom páse? Ak si vyberiete správne cvičenie, zabijete dve muchy jednou ranou.

Najprv myslite na zdravie. Chudnutie pôjde samo od seba.

Najprv myslite na zdravie. Chudnutie pôjde samo od seba. Autor: Shutterstock

Výsledky v podobe pozitívnych vonkajších zmien, ktoré so sebou prináša zvýšená fyzická aktivita, sú často najväčším motivačným faktorom pre ľudí, ktorí sa rozhodli popracovať na svojom tele a ktorí chcú byť fit. Je prirodzené, že ľudia chcú výsledky svojho snaženia vidieť na váhe aj v zrkadle. Práve predstava štíhlejšieho pásu alebo krajších nôh dvíha ľudí z gauča a privádza ich do posilňovne. No cvičenie so sebou prináša aj výhody skryté pod povrchom.

Aeróbne či anaeróbne? Kedy vám ktoré cvičenie pomôže?

Viac ako vidno

Vonkajšie zmeny, ktoré prináša zdravý a aktívny životný štýl, prichádzajú pomaly. „Napriek tomu sa mnoho pozitívnych vnútorných zmien začne diať ihneď, ako sa pustíte do pravidelného cvičenia a v mnohom predčia tie viditeľné zmeny,“ hovorí fitness odborníčka Samantha Clayton.

Kardiovaskulárne cvičenie je termín, ktorý sa používa na popis cvičenia, ktoré posilňuje činnosť srdca a obehového systému. Tento systém musí pracovať každý deň, 24 hodín, 7 dní v týždni – jednoducho nonstop, aby nás udržal nažive. Kardio cvičenie je akýkoľvek pohyb, kvôli ktorému tento systém pracuje intenzívnejšie. Takže beh, jazda na bicykli či plávanie sú skvelými príkladmi kardio cvičení. Aj srdce je len sval a cvičenie mu pomáha zlepšiť jeho kondíciu.

Nižší pokojový pulz

Naše srdce je počas cvičenia zaťažené viac, preto musí aj rýchlejšie pumpovať krv. Výsledkom toho je, že srdce vo všeobecnosti funguje efektívnejšie pri pumpovaní krvi. Po čase vám príde vykonávanie každodenných aktivít jednoduchšie, pretože vaše srdce nebude musieť pracovať tak intenzívne. Táto zmena sa často prejavuje znížením pokojovej srdcovej frekvencie.

Kilá dole

Keď zvýšite svoju úroveň fyzickej aktivity kardio cvičením, vaše telo musí spáliť viac „paliva“, aby uspokojilo túto zvýšenú potrebu energie. Práve uložený tuk je primárnym palivovým zdrojom pre dlhšie kardio cvičenie. Tento zvýšený výdaj energie v kombinácii so zníženým príjmom kalórií môže prispieť k významnému úbytku na hmotnosti.

Menej stresu

Kardio cvičenie podporuje produkciu mozgových neurotransmiterov, ide o hormóny šťastia, endorfíny. Nielen intenzívny beh alebo tenis, ale dokonca aj chôdza môžu prispieť k tomu istému pocitu. Kardio cvičenie často pripomína meditáciu v pohybe. Keď začnete cvičiť a sústrediť sa na to, čo robíte, dôjde k zníženiu úrovne stresu. Výsledkom je, že akonáhle skončíte, aj napriek fyzickej únave sa budete cítiť mentálne oddýchnutí.

Čítajte aj: 

V tomto článku sa zaoberáme Srdce ...viac
Autor: TS, dab
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

13.10.2019
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

11.10.2019
Osobná trénerka Lucia Medeková vám ukáže cvik vhodný pre uvoľnenie napätia po celom dni v práci, ale aj na začiatku dňa či akéhokoľvek... Čítať viac
 
Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

09.10.2019
Začali ste behať, ale efekt v podobe chudnutia sa nedostavuje? Asi niečo robíte nesprávne. Pozrite sa na to, čo by to mohlo byť. Čítať viac
 
Bežci, pozor! Jedlá, ktoré vám pomôžu rýchlejšie behať a schudnúť

Bežci, pozor! Jedlá, ktoré vám pomôžu rýchlejšie behať a schudnúť

08.10.2019
Príslovie „ste to, čo jete," platí pri behu dvojnásobne. To, že by ste svoj jedálniček mali prispôsobiť tréningovému plánu, zistíte... Čítať viac
 
Lezie na vás nádcha? Kedy môže cvičenie uľaviť a kedy vážne poškodiť srdce?

Lezie na vás nádcha? Kedy môže cvičenie uľaviť a kedy vážne poškodiť srdce?

07.10.2019
Od jesene až do jari musíte počítať s tým, že niekde chytíte nádchu či čosi horšie. Musíte vynechať fitko či behanie? Kedy zlepší a kedy... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Nielen schudnete! Účinky tohto cvičenia na vnútorné orgány sú úžasné
TS
dab