predplatne
 

Plávaním chudnete celoročne. Ako spáliť vo vode čo najviac?

04.12.2018

Pri pravidelnom plávaní dochádza k posilneniu ochabnutých svalov pozdĺž chrbtice aj k zlepšeniu psychiky. Posilníte si tiež srdce, imunitu a zväčšíte vitálnu kapacitu pľúc.

Plávanie je výborné nielen na koncíciu a chudnutie, ale aj na posilnenie imunitného systému.

Plávanie je výborné nielen na koncíciu a chudnutie, ale aj na posilnenie imunitného systému.Autor: Shutterstock.com

Plávanie nie je nutne spojené s letom. Naopak. Ide o šport vhodný prakticky pre všetky vekové skupiny, dokonca aj pre ľudí s nadváhou či obéznych, a v zime je veľmi príjemný, pretože na plavárni je fajn teplučko. 

8 úžasných vecí, ktoré s vami urobí plávanie. Potešíme hlavne vás, dámy!

Príjemne vlažná

Ideálna teplota vody na zaplávanie si je okolo 26 stupňov Celzia. Príliš teplá voda by vás rýchlo unavila a neuplávali by ste toľko, koľko by je potrebné pre lepšiu kondíciu aj spálenie nejakých tých kalórií. Naopak pri pravidelnom dlhšom vystavovaní sa studenej vode si začne telo ako obrannú reakciu ukladať tuky na ochranu pred chladom. Skôr, ako vhupnete do bazéna, sa vždy trochu rozcvičte – výborných je napríklad pár drepov a ponaťahovanie rúk aj nôh. 

Sedavú prácu si odskáču aj kĺby. Prekonajte pohodlie a kompenzujte!

Prsia sú dobrý spaľovač

Najviac tuku spálite, keď budete plávať prsia. Pri tomto štýle si však dávajte pozor na správne držanie tela. Ak máte hlavu vysoko vztýčenú nad vodu, nadmerne zaťažujete krčnú aj bedrovú chrbticu. Najlepšie na chrbticu je plávanie na chrbte, čiže znak. No a najrýchlejšie a najviac dĺžok zaplávate, ak sa rozhodnete pre kraul. 

Hľadáte ideálny šport pre dieťa? Dajte ho na plávanie

Aspoň hodinu 2x týždenne

Keďže ide o aeróbne cvičenie, malo by trvať dlhšie ako 15 minút, najlepšie však hodinu až hodinu a pol. Je dôležité plávať nepretržite a preplávať čo najväčšiu vzdialenosť. Za minimum by ste mali považovať jeden kilometer, a to 2x až 3x týždenne. Za hodinu spálite okolo 500 až 600 kcal, ak si dáte do tela a idete rýchlejším tempom, môžete sa blížiť aj k 800 kcal. 

Svieže TIPY pre otužovanie na každý deň: Vyzbrojte sa proti vírusom!

Silné svaly, srdce aj imunita

Ďalšími bonusmi plávania je okrem posilňovania množstva svalov tiež posilňovanie imunity a srdcovo-cievneho systému. Tiež zrýchlenie metabolizmu, chudnutie a dobrá nálada. Neničíte si kĺby, neprepínate žiadnu svalovú skupinu. Plávanie patrí naozaj k pohybovým aktivitám, ktoré sa oplatia. 

Chorobu si z FITKA prinesiete veľmi rýchlo. Aké číslo máte na fľaši?

Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Radí tréner: Viete sa správne obliecť na beh či bicykel? Zabudnite na bavlnu!

Radí tréner: Viete sa správne obliecť na beh či bicykel? Zabudnite na bavlnu!

23.03.2019
Na športovanie pod holým nebom sa treba pripraviť. Platí to najmä vtedy, ak ste väčšinu chladných mesiacov prežili v teple domova.... Čítať viac
 
VIDEO: Ktoré cviky platia na formovanie štíhleho drieku?

VIDEO: Ktoré cviky platia na formovanie štíhleho drieku?

21.03.2019
Stačí sa správne vytočiť pri brušákoch a už robíte niečo pre svoj pás. Čo vám ho pomôže ešte vylepšiť? Čítať viac
 
Beháte a nechudnete? Zistite hneď teraz, kde robíte chybu!

Beháte a nechudnete? Zistite hneď teraz, kde robíte chybu!

19.03.2019
Začali ste behať, ale efekt v podobe chudnutia sa nedostavuje? Asi niečo robíte nesprávne. Pozrite sa na to, čo by to mohlo byť. Čítať viac
 
VIDEOtréning: TOP cviky na sexi nohy. Trénujte so Zorou Czoborovou

VIDEOtréning: TOP cviky na sexi nohy. Trénujte so Zorou Czoborovou

15.03.2019
Precvičili ste si v našom seriáli brucho, zadok či boky. Pokračujte v posilňovaní a zamerajte sa na nohy. Tentokrát bez pomôcok. Čítať viac
 
Nielen schudnete! Účinky tohto cvičenia na vnútorné orgány sú úžasné

Nielen schudnete! Účinky tohto cvičenia na vnútorné orgány sú úžasné

13.03.2019
Túžite po užšom páse? Ak si vyberiete správne cvičenie, zabijete dve muchy jednou ranou. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Plávaním chudnete celoročne. Ako spáliť vo vode čo najviac?
Martina Palovčíková