predplatne
 

Počet svalových buniek je daný. Záleží len na vás či ich zväčšíte

17.05.2019

Kým niekomu stačí na vyformovanie tela pár mesiacov, iní potrebujú roky tréningu. Rozdiely existujú aj medzi jednotlivými partiami tela.

Bez pravidelného tréningu vám svaly neporastú.

Bez pravidelného tréningu vám svaly neporastú.Autor: Shutterstock

Niekomu sa objavia svaly rýchlo na rukách, avšak s nohami sa poriadne potrápi. Inému sa ihneď zväčšia stehná, ale tehličky na bruchu zostávajú iba snom. Rast svalovej hmoty ovplyvňuje hladina hormónov v tele. Muži sú silnejší ako ženy, lebo v ich organizme sa nachádza oveľa viac testosterónu. Vďaka tomu naberajú svalovú hmotu rýchlejšie. Jej budovanie závisí aj od počtu svalových buniek v každom svale. Výskumy potvrdili, že každý sa narodí s ich presne stanoveným počtom. Intenzívnym tréningom sa zväčší iba veľkosť svalových vlákien. 

Spolupracujte

Čo chcete dosiahnuť? Len ak si dáte túto otázku, budete vedieť tréner presne nastaviť druh cvičenia, jeho stavbu i záťaž. Na to, aby ste dosiahli výsledky v naberaní svalovej hmoty, musíte cvičiť minimálne 3-krát do týždňa. Najmä na začiatku požiadajte o pomoc odborníka. Nevhodný výber cvikov, prípadne zlá technika môže okrem bolestí chrbta či kĺbov, vyústiť do nerovnomerného rozvoja svalovej hmoty. Jej rast sa môže dokonca úplne zastaviť. Keď si osvojíte správnu techniku a dosiahnete prvé výsledky, môžete sa vybrať na samostatnú dráhu v cvičení.

FOTOtréning: 9x pilates posilní svaly a uvoľní chrbát. Zacvičili ste si už pílku?

Športovci vo výhode

Ideálne je striedať posilňovanie s inými aktivitami. Plávanie, beh, korčuľovanie, ale i rôzne indoor aeróbne cvičenia ako napríklad zumba, body work, fat burner, dopomôžu vytvoriť vysnívaný efekt. Telo tak zaťažujete rovnomerne. Pri získavaní svalovej hmoty majú výhodu bývalí aktívni športovci. Svaly a nervový systém si totiž pamätajú, v akej boli kedysi kondícii. Ak ste z nejakého dôvodu prestali cvičiť a po čase opäť začnete, obnovia sa svaly rýchlejšie ako tým, ktorí nikdy výrazne nešportovali. Získanú formu si musíte udržovať. To sa vám podarí len v prípade, keď vás šport baví. Cvičenie neberte ako trest, ale ako životný štýl. Môžete cvičiť aj každý deň niekoľko hodín, ale keď po príchode domov zjete všetko, čo vidíte, efekt sa nedostaví. Bez úpravy jedálneho lístka sa postava nevyformuje!

V tomto článku sa zaoberáme Svaly ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Výzva! Drep vám vylepší nohy. Vydržíte 100 opakovaní?

VIDEO: Výzva! Drep vám vylepší nohy. Vydržíte 100 opakovaní?

dnes
Vyše osemnásť miliónov ľudí si kliklo na výzvu, ktorá preverí vašu kondíciu a vyformuje krivky. Objavte nové varianty drepu. Čítať viac
 
Ste v strese? Natiahnite chrbát a dýchajte v správnej pozícii

Ste v strese? Natiahnite chrbát a dýchajte v správnej pozícii

včera
Pozor, dlhodobý stres môže prejsť aj do fyzických ťažkostí. Nečakajte, kým sa objavia bolesti a začnite s cieleným uvoľnením. Čítať viac
 
Cvičenie, ktoré zatočí s cholesterolom. Znížte ho s týmto pohybom

Cvičenie, ktoré zatočí s cholesterolom. Znížte ho s týmto pohybom

15.05.2019
Zmeniť stravu nestačí! Vyberte si medzi vedou overeným cvičeniami, ktoré vám upravia hladinu zlého cholesterolu. Čítať viac
 
VIDEO: Sexi ruky za 4 minúty! Odštartujte letný tréning

VIDEO: Sexi ruky za 4 minúty! Odštartujte letný tréning

13.05.2019
Tielka, plavky, šaty na ramienka. Odhalené ruky patria k letu. Na začiatok posilňujte bez závažia, poriadne vám dá zabrať aj jednoduché... Čítať viac
 
FOTOtréning: 9x pilates posilní svaly a uvoľní chrbát. Zacvičili ste si už pílku?

FOTOtréning: 9x pilates posilní svaly a uvoľní chrbát. Zacvičili ste si už pílku?

12.05.2019
Vyžaduje si precízne cvičenie, ale trpezlivosť sa oplatí. Pilates vám nezlepší len držanie tela. Zacvičte si pilates s Mirkou Kosorínovou.... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Počet svalových buniek je daný. Záleží len na vás či ich zväčšíte
Katarína Posluchová