predplatne
 

Počet svalových buniek je daný. Záleží len na vás či ich zväčšíte

17.05.2019

Kým niekomu stačí na vyformovanie tela pár mesiacov, iní potrebujú roky tréningu. Rozdiely existujú aj medzi jednotlivými partiami tela.

Bez pravidelného tréningu vám svaly neporastú.

Bez pravidelného tréningu vám svaly neporastú.Autor: Shutterstock

Niekomu sa objavia svaly rýchlo na rukách, avšak s nohami sa poriadne potrápi. Inému sa ihneď zväčšia stehná, ale tehličky na bruchu zostávajú iba snom. Rast svalovej hmoty ovplyvňuje hladina hormónov v tele. Muži sú silnejší ako ženy, lebo v ich organizme sa nachádza oveľa viac testosterónu. Vďaka tomu naberajú svalovú hmotu rýchlejšie. Jej budovanie závisí aj od počtu svalových buniek v každom svale. Výskumy potvrdili, že každý sa narodí s ich presne stanoveným počtom. Intenzívnym tréningom sa zväčší iba veľkosť svalových vlákien. 

Spolupracujte

Čo chcete dosiahnuť? Len ak si dáte túto otázku, budete vedieť tréner presne nastaviť druh cvičenia, jeho stavbu i záťaž. Na to, aby ste dosiahli výsledky v naberaní svalovej hmoty, musíte cvičiť minimálne 3-krát do týždňa. Najmä na začiatku požiadajte o pomoc odborníka. Nevhodný výber cvikov, prípadne zlá technika môže okrem bolestí chrbta či kĺbov, vyústiť do nerovnomerného rozvoja svalovej hmoty. Jej rast sa môže dokonca úplne zastaviť. Keď si osvojíte správnu techniku a dosiahnete prvé výsledky, môžete sa vybrať na samostatnú dráhu v cvičení.

FOTOtréning: 9x pilates posilní svaly a uvoľní chrbát. Zacvičili ste si už pílku?

Športovci vo výhode

Ideálne je striedať posilňovanie s inými aktivitami. Plávanie, beh, korčuľovanie, ale i rôzne indoor aeróbne cvičenia ako napríklad zumba, body work, fat burner, dopomôžu vytvoriť vysnívaný efekt. Telo tak zaťažujete rovnomerne. Pri získavaní svalovej hmoty majú výhodu bývalí aktívni športovci. Svaly a nervový systém si totiž pamätajú, v akej boli kedysi kondícii. Ak ste z nejakého dôvodu prestali cvičiť a po čase opäť začnete, obnovia sa svaly rýchlejšie ako tým, ktorí nikdy výrazne nešportovali. Získanú formu si musíte udržovať. To sa vám podarí len v prípade, keď vás šport baví. Cvičenie neberte ako trest, ale ako životný štýl. Môžete cvičiť aj každý deň niekoľko hodín, ale keď po príchode domov zjete všetko, čo vidíte, efekt sa nedostaví. Bez úpravy jedálneho lístka sa postava nevyformuje!

V tomto článku sa zaoberáme Svaly ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEOcvičenie: Zbohom silné stehná. TOP 5 cvičení, ktoré ťa dostanú do formy

VIDEOcvičenie: Zbohom silné stehná. TOP 5 cvičení, ktoré ťa dostanú do formy

17.10.2019
Aj vás trápia trasúce sa stehná? Chcete si vypracovať štíhle nohy? Spoznajte 5 cvikov, ktoré vám v boji proti silným stehnám zaručene... Čítať viac
 
Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

16.10.2019
Ľahnete si do postele a spánok neprichádza. Uvoľnite celé telo pozíciami z jogy. Zvládnu ich aj začiatočníci. Čítať viac
 
7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

13.10.2019
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

11.10.2019
Osobná trénerka Lucia Medeková vám ukáže cvik vhodný pre uvoľnenie napätia po celom dni v práci, ale aj na začiatku dňa či akéhokoľvek... Čítať viac
 
Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

09.10.2019
Začali ste behať, ale efekt v podobe chudnutia sa nedostavuje? Asi niečo robíte nesprávne. Pozrite sa na to, čo by to mohlo byť. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Počet svalových buniek je daný. Záleží len na vás či ich zväčšíte
Katarína Posluchová