predplatne
 

VIDEO: Oplatí sa vystrieť. Správne držanie tela nezlepší len náladu

06.09.2018

Málokto si udrží vystretý chrbát behom celého dňa. Ak si však dáte pozor na správne držanie tela, budete si užívať množstvo pozitívnych účinkov.

Vždy, keď si behom dňa spomeniete, vystrite si chrbát.

Vždy, keď si behom dňa spomeniete, vystrite si chrbát.Autor: Shutterstock

Bude sa vám ľahšie dýchať. Keď sa hrbíte, automaticky ťaháte plecia dopredu a utláčate pľúca. Výsledkom je plytký dych. Pár dní sa sústreďte na to, ako chodíte a sedíte. Keď sa vám začne chrbát ohýbať, vystrite sa. Môžete sa prípadne dohodnúť aj s kolegami alebo kamarátmi, aby vás upozornili, keď sa začnete hrbiť. Ak sa vystriete, otvorí sa hrudník a bude sa vám ľahšie dýchať.

Získajte sebavedomie

Budete vyzerať štíhlejšie. Vystretý chrbát vám opticky uberie kilogramy. Ďalšou výhodou je, že budete pôsobiť na okolie sebavedomejšie. Spadnuté plecia vyvolávajú u ľudí dojem utiahnutosti a nepriebojnosti. Na vystretý chrbát dbajte najmä pri pracovných pohovoroch, presadzovaní nápadov v práci, ale i dohadovaní nových obchodov. Vystretý chrbát si môžete aj „vycvičiť“. 

VIDEO: Inšpirujte sa a zlepšite si držania tela


Zdroj: youtube/FitnessBlender

Uvoľnite sa

Vyhnete sa chronickým ťažkostiam. Zlé držanie tela sa postupne pretaví do bolestí šije, ramien i celého chrbta. Postupne sa zmršťujú aj svaly v oblasti hrudníka, s čím sa musia vyrovnať svaly v oblasti krku a pliec. Nesprávne držanie tela tak spôsobuje, že svaly nefungujú tak, ako majú. Po celom dni si nezabudnite chrbát uvoľniť, ľahšie ho potom udržíte vystretý.

Urobte si krajší deň

Vylepšíte si náladu. Na vystretý chrbát si posvietili aj pri výskume na univerzite v San Franciscu. Skupina študentov mala určitý čas chodiť po chodbách s ohnutých chrbtom. Experiment ukázal, že sa pri tomto postoji začali postupne cítiť depresívnejšie a letargickejšie. Odborníci výsledky trochu otočili. Máte ráno horšiu náladu? Vystrite sa, zhlboka sa nadýchnite a hneď bude lepšie. 

Čítajte aj:

V tomto článku sa zaoberáme Chrbtica ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

FOTOtréning s Martinom Šmahelom: Pevné bruško proti bolesti chrbta

FOTOtréning s Martinom Šmahelom: Pevné bruško proti bolesti chrbta

16.09.2018
Pevné brucho vám dodá šmrnc a zbaví vás aj bolestí chrbta. Každý cvik si vyžaduje minimálne desať opakovaní. Čítať viac
 
Zničené kolená v 30-ke? Chyby, ktorými k nim spejete veľmi rýchlo

Zničené kolená v 30-ke? Chyby, ktorými k nim spejete veľmi rýchlo

15.09.2018
Kolená majú rady šport. Ale vyberajte dôkladne. Nesprávny pohyb ich pošle do predčasného dôchodku. Čítať viac
 
Farba rozhoduje! Vyberte si na cvičenie ideálny theraband

Farba rozhoduje! Vyberte si na cvičenie ideálny theraband

13.09.2018
Schováte ho do vrecka a pomôže vám pri strečingu, posilňovaní i rehabilitácii. Dôležité je však nájsť správny odtieň pružného pásu.... Čítať viac
 
VIDEO: Oplatí sa vystrieť. Správne držanie tela nezlepší len náladu

VIDEO: Oplatí sa vystrieť. Správne držanie tela nezlepší len náladu

06.09.2018
Málokto si udrží vystretý chrbát behom celého dňa. Ak si však dáte pozor na správne držanie tela, budete si užívať množstvo pozitívnych... Čítať viac
 
FOTO: Pozdrav slnku poteší chrbát. Zacvičte si jogu s Katkou Jakeš

FOTO: Pozdrav slnku poteší chrbát. Zacvičte si jogu s Katkou Jakeš

02.09.2018
Strečing i posilňovanie v sebe spája najpopulárnejšia jogová zostava. Jednotlivé pozície zlepšujú pružnosť kĺbov a vďaka dýchaniu... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Oplatí sa vystrieť. Správne držanie tela nezlepší len náladu
Katarína Posluchová