predplatne
 

Prvých 10 minút je na korčuliach najdôležitejších. Naučte sa padať

06.05.2018

Najčastejšie si kostrč narazíte pri korčuľovaní. Zbytočne neriskujte a sústreďte sa. Tak ochránite kostrč pred nepríjemným pádom.

Za väčšinou úrazov sa skrýva zlá technika brzdenia. Bolestivé zranenie odradí od ďalšieho športovania.

Za väčšinou úrazov sa skrýva zlá technika brzdenia. Bolestivé zranenie odradí od ďalšieho športovania.Autor: Shutterstock.com

Kĺzavý pohyb na korčuliach určite prospeje fyzickej kondícii. Zároveň je ideálny na formovanie nôh. Posilníte si zadok i chrbát. Práve tie však poriadne trpia pri pádoch. Neboli by ste prví, koho bolestivé zranenie odradí od ďalšieho športovania. Nárazom kostrče možno v mnohých prípadoch predísť, platí to pre začiatočníkov i pre skúsenejších jazdcov. Prvých desať minút je na korčuliach najrizikovejších, vtedy padá najviac ľudí.

Môže vás zaujímať: Nepríjemná bolesť kostrče. Tlačí vám na nervy? 

Zachráni vás technika

Mierne pokrčené kolená, jemný predklon a vystretý chrbát. Pádom na korčuliach môže zabrániť aj správna technika. Pri jazde sa nezakláňajte, potom vám noha ľahko vyletí nahor a spadnete na zadok. Pri kĺzavom pohybe vám pomôže udržať rovnováhu aj správna technika paží. Vpred ide ruka s protiľahlou nohou. Na jazdu sa sústreďte. Najviac úrazov sa stáva počas prvých desiatich minút jazdy. Začiatočníci by mali absolvovať školu in-line korčuľovania. Za väčšinou úrazov sa totiž skrýva zlá technika brzdenia.

Čítajte aj: A taká hlúposť! Po obyčajnom páde nepríjemné následky

Naučte sa padať

Hneď ako sa začnete na korčuliach hýbať, musíte vedieť aj správne brzdiť. Zastavenie si najskôr nacvičte pomocou takzvanej brzdovej päty. Ťažisko preneste na korčuľu, ktorá nemá brzdu. Druhú nohu dajte mierne vpred, pokrčte kolená, spevnite trup. Potom zdvihnite špičku tak, aby sa brzda trela o povrch. Postupne preneste hmotnosť na nohu, ktorou brzdíte. Skúsenejší jazdci môžu zastaviť ľahkým oblúkom alebo takzvaným téčkom. Naučte sa padať skôr dopredu. Každý pád vzad ohrozuje chrbticu.

Pozrite sa na ďalšie športy, pri ktorých si treba chrániť kostrč ►►►

Predchádzajúca strana 1 / 5 Nasledujúca strana
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Neurohirurg Adrian Kiss slovíčko „padla“ nepozná: V práci nesledujem hodinky

Neurohirurg Adrian Kiss slovíčko „padla“ nepozná: V práci nesledujem hodinky

dnes
Lekár odchádza z práce až vtedy, keď má všetko hotové. Vystríhali ho, že v neurochirurgii neexistuje pracovný čas. Čítať viac
 
Kedy to telo myslí vážne? 10 príznakov, ktoré nesmiete podceniť!

Kedy to telo myslí vážne? 10 príznakov, ktoré nesmiete podceniť!

včera
Viete, kedy je čas utekať k lekárovi? Niektoré symptómy nemôžete jednoducho ignorovať. Ktoré problémy s dýchaním či vylučovaním,... Čítať viac
 
Je všetko prírodné aj zdravé? Pozor, niektoré veci môžu uškodiť

Je všetko prírodné aj zdravé? Pozor, niektoré veci môžu uškodiť

18.10.2019
Návrat k prírode pre mnohých znamená odmietať nielen mobily, plasty, autá, ale aj lieky. Rastlina však nevyrieši každú chorobu, dokonca... Čítať viac
 
Novodobá diagnóza: Tínedžer skoro oslepol! Môžu za to hranolčeky a čipsy

Novodobá diagnóza: Tínedžer skoro oslepol! Môžu za to hranolčeky a čipsy

17.10.2019
Lekári až po 4 rokoch zistili, prečo chlapec takmer prestal vidieť. Jedol len junk food, jedlá bez výživných látok, zato s množstvom... Čítať viac
 
Sú hladné a napádajú aj ľudí. Lienky opäť zamorili Slovensko! Čo robiť, ak vás uhryznú?

Sú hladné a napádajú aj ľudí. Lienky opäť zamorili Slovensko! Čo robiť, ak vás uhryznú?

16.10.2019
Múry, okná a balkóny rodinných domov či panelákov zaplavili uplynulý víkend znova nepríjemné ázijské lienky. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Prvých 10 minút je na korčuliach najdôležitejších. Naučte sa padať
Katarína Posluchová
nh