predplatne
 
Zdravie

Robíte pri cvičení túto zásadnú chybu? Je čas na efektívne spaľovanie

02.08.2017

Behanie aj posilňovanie v jeden deň vám neprinesie peknú postavu. Ak chcete vyzerať skvelo, dajte si medzi kardio a aeróbnym tréningom deň pauzu.

Aj pri cvičení platí stará múdrosť, že menej je viac.

Aj pri cvičení platí stará múdrosť, že menej je viac.Autor: Shutterstock.com

Odborníci na športovanie varujú, že ak to budete s cvičením preháňať, nedosiahnete výsledky, po akých túžite. Únava z posilňovania môže trvať aj niekoľko dní a tým dokáže zhoršiť vašu vytrvalosť počas kardio tréningu ako je beh, bicyklovanie či korčuľovanie, tvrdia austrálski výskumníci z James Cook University v Queenslande. 

Tréner zadarmo: Tieto FITNESS APPKY vás dostanú do TOP kondície

Rada odborníka: kombinujte

Samozrejme, kombinácia týchto dvoch typov cvičení je pre chudnutie a formovanie postavy najlepšia, treba ale na to ísť s rozumom. „Ak nevezmete do úvahy, že telo potrebuje po záťažovom cvičení aspoň 24-hodinový oddych, nezregeneruje sa dostatočne a pri aeróbnom cvičení nebudete mať dosť síl a vytrvalosti,“ konštatuje výskumný pracovník v oblasti športu Dr. Kenji Doma.

Silový tréning, ktorý zahŕňa základné účinné cviky ako:

  • mŕtvy ťah,
  • drepy,
  • vyťahovanie sa na hrazde,
  • kliky, 
  • výpady, 

odbúra telesný tuk, zvyšuje svalovú hmotu a pomáha telu efektívne páliť kalórie. Okrem toho zvyšujú hustotu kostí a znižujú tak riziko osteoporózy.

Kardio, respektíve aeróbne cvičenie, napríklad rýchlejšia chôdza, bicyklovanie alebo plávanie, dokážu spáliť kalórie, znížiť krvný tlak a zvýšiť zdravie srdca. Zdraví dospelí by sa mali v rámci jedného týždňa venovať najmenej 150 minút strednej aeróbnej aktivite alebo 75 minút intenzívnej aeróbnej aktivite. 

TEST: Stratili ste pri cvičení motiváciu a radosť? Zistite, kde robíte chybu!

Čo ukázal výskum

Dr. Doma a jeho tím sledovali športovcov, ktorí sa zúčastnili súbežne kardio a silového tréningu v rovnaký deň, alebo v samostatných dňoch. Zistili, že pri súbežnom tréningu sa po silovom cvičení preukázateľne znížil výkon pri kardio cvičení u atlétov, ale aj bežcov a cyklistov. Ak si však športovci dali 24-hodinovú pauzu, zotavili sa dostatočne na to, aby sa mohli vrhnúť na aeróbnu aktivitu. Preto je podľa odborníkov na športovanie dôležité rozložiť si aktivity tak, aby vám snahu o vycvičenie si dobrej postavy neničila únava. „Aby ste z cvičenia získali čo najviac výhod!“ radí Dr. Kenji Doma. 

Necvičte zbytočne! Tieto fitness mýty maria cestu k vašim cieľom

Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Nový ekologický šport, aký tu ešte nebol. Vyskúšali ste už plogging?

Nový ekologický šport, aký tu ešte nebol. Vyskúšali ste už plogging?

včera
Šport, ktorý pomáha nie len nám, ale aj našej planéte. Zo Švédska sa rozšíril beh, ktorý sa spája so zbieraním odpadkov. Čítať viac
 
Ideálny šport pre vás? TOP 10 alternatív, ktoré sú účinnejšie ako beh!

Ideálny šport pre vás? TOP 10 alternatív, ktoré sú účinnejšie ako beh!

18.11.2019
Všetci okolo vás behajú, ale vám z toho iba behá mráz po po chrbte? Spaľujte kalórie efektívnejšie! Čítať viac
 
Fitness trend: Severská chôdza zlepší vaše zdravie a kondíciu

Fitness trend: Severská chôdza zlepší vaše zdravie a kondíciu

15.11.2019
Už ste ho niekedy vyskúšali? Ide o ideálnu formu fyzického tréningu, s účinnosťou o 40 – 50 % vyššou než u normálnej chôdze. Čítať viac
 
Sama bojovala s nadváhou, dnes je trénerkou hviezd. Kto je jej najlepšou žiačkou?

Sama bojovala s nadváhou, dnes je trénerkou hviezd. Kto je jej najlepšou žiačkou?

14.11.2019
Pod jej vedením si vylepšovali postavu hollywoodske hviezdy Gwyneth Paltrow, Victoria Beckham, Jennifer Lopez, ale i Robert Downey... Čítať viac
 
10 skvelých vecí zmení obyčajná chôdza. Netreba ani 10 tisíc krokov denne

10 skvelých vecí zmení obyčajná chôdza. Netreba ani 10 tisíc krokov denne

12.11.2019
Stačí zdvihnúť zadok zo stoličky či sedadla v aute a pocítite vo svojom živote revolúciu. Nepreháňame. Bonusy nemajú konca kraja!... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Robíte pri cvičení túto zásadnú chybu? Je čas na efektívne spaľovanie
Martina Palovčíková