predplatne
 

Triky na správne držanie chrbta. Pri najdôležitejšom môžete ležať

07.01.2019

Zlé držanie tela je priamou cestou k bolestiam chrbta, kĺbov či nôh. Ak si osvojíte pár drobností, môžete patriť k šťastlivcom, ktorí sa držia vzpriamení a bez bolestí.

Aj obyčajné natiahnutie sa výborne uvoľní stuhnuté svaly a pomôže vám zaujať lepšiu a vzpriamenejšiu pozíciu pri sedení.

Aj obyčajné natiahnutie sa výborne uvoľní stuhnuté svaly a pomôže vám zaujať lepšiu a vzpriamenejšiu pozíciu pri sedení.Autor: Shutterstock.com

Hrbenie sa či iné nesprávne držanie tela je často dôsledkom nejakého zlozvyku ako sedenie s nohou prehodenou cez druhú nohu, alebo zlého umiestnenia počítača, ku ktorému sa musíte neprirodzene vytáčať. Alebo ide o polohu, ktorou sa len snažíte kompenzovať už existujúcu bolesť chrbta či krížov. Osvojte si pár trikov a zvykov, ktoré vám môžu pomôcť k tomu, aby ste sa držali v správnej vystretej polohe a nezarábali si na ďalšie bolesti.  

VIDEOtréning: TOP cvik vyformuje nohy, brucho a posilní chrbát. Poznáte ho?

Okraj stoličky lepší ako mäkké kreslo

Potrebujete pri nejakej činnosti dlhšie sedieť? Napríklad práci s počítačom, alebo aj pri „nečinnosti“, napríklad sledovaní televízie či čítaní si, neostávajte pridlho zvalení v mäkkom kresle, ktoré príliš nepodopiera váš chrbát. Striedajte ho so sedením na normálnej stoličke, a to na jej okraji! Tým si aktivujete aj brušné aj chrbtové svaly a budete nútení sedieť vzpriamene. 

Chrbtica uvoľnená za pár sekúnd: 6 cvikov proti bolesti aj na stoličke v práci

Chôdza naboso a preťahovanie sa

Ak máte doma koberce a pred domom záhradku, mali by ste často zhodiť topánky a prechádzať sa naboso. Je to zmena oproti chôdzi na podpätkoch a navyše, na podošvách je množstvo reflexných bodov, ktorých stimulácia je pre zdravie výborná.

Preťahovaním chrbta si uvoľníte aj krčnú chrbticu a veľké svaly chrbta, čo vám pomôže od stuhnutosti a budete sedieť viac vzpriamene. 

S boľavým chrbtom do kúpeľov? Ak si urobíte kúpele doma, ušetríte

Hlboké dýchanie má neuveriteľný význam

Na dýchanie sa spravidla vôbec nesústredíme a dýchame automaticky. Skúste si ale všimnúť, ako dýchate. Väčšina z nás dýcha len plytko, akoby nenaberáme vzduch do celých pľúc. Každý fyzioterapeut, ktorý s pacientom rieši bolesti chrbta, učí ako prvú a veľmi dôležitú vec – dýchať „do brucha“. Takéto dýchanie úžasne posilní hlboký stabilizačný systém, čiže svaly, ktoré držia vašu chrbticu v správnej vystretej pozícii.

Aby ste nemuseli skončiť u fyzioterapeuta aj vy, naučte sa dýchať do brucha už teraz. Najlepší je nácvik v ľahu, so skrčenými nohami, prípadne nohami vyloženými na stoličke či fit lopte. Nádych nosom by mal byť hlboký a pri výdychu treba vytláčať brucho dohora a rebrá do bokov. Lepšie vám to osvetlí krátke video.

Nácvik dýchania do brucha


Autor videa: youtube/ Český rozhlas 

VIDEO: Tieto pohyby vás zbavia bolesti chrbtice aj termínu operácie

V tomto článku sa zaoberáme Chrbtica ...viac
Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: V 12-tich jej pre tanec kázali schudnúť. Dnes učí, že nie je len pre štíhlych

VIDEO: V 12-tich jej pre tanec kázali schudnúť. Dnes učí, že nie je len pre štíhlych

dnes
Keď skončila s milovaným baletom, myslela si, že si už nezatancuje. Američanka Jessie Diaz-Herrera učí dámy ako milovať svoje krivky... Čítať viac
 
VIDEO: TOP funkčný cvik pre kĺby a svaly. Dajte si „drep 3.sveta

VIDEO: TOP funkčný cvik pre kĺby a svaly. Dajte si „drep 3.sveta"!

včera
Nič komplikované a už vôbec žiadny požierač času. Tento drep dokáže tak veľa. A to v telu prirodzenej polohe, v ktorej si dokonca oddýchnete.... Čítať viac
 
Špeciálne pre ženy: 9 cvikov na doma pre ploché brucho a pevný zadok

Špeciálne pre ženy: 9 cvikov na doma pre ploché brucho a pevný zadok

19.01.2019
Aj vás trápi mäkké brucho a neforemný, poklesnutý zadok? Gravitácia a lenivosť sú potvory. Ale do leta času dosť dať si ich doporiadku... Čítať viac
 
VIDEO: Potrebujete posilniť ruky? Vyskúšajte rozvlniť laná

VIDEO: Potrebujete posilniť ruky? Vyskúšajte rozvlniť laná

15.01.2019
Naoko jednoduchá pomôcka vám môže poskytnúť pestrý tréning. Pomôže vám vylepšiť najmä vrch tela. Čítať viac
 
Začali ste cvičiť? S týmito radami vytrváte a nevzdáte to!

Začali ste cvičiť? S týmito radami vytrváte a nevzdáte to!

14.01.2019
V januári zvyknú telocvične, fitká či posilňovne praskať vo švíkoch. Novoročné predsavzatia ženú ľudí cvičiť a zhadzovať kilá. Ako... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Triky na správne držanie chrbta. Pri najdôležitejšom môžete ležať
Martina Palovčíková