predplatne
 

Rýchle výsledky zaručené: Nepreháňajte, stačí vám účinná 3-kombinácia

12.01.2018

Zdravý výživa je základom pre zdravé telo. No bez pohybu to pre zdravý život nestačí. Nemusíte trhať žiadne športové rekordy, len trochu sa hýbať.

Cvičenie do úmoru telo stresuje. Choďte na to lepšie!

Cvičenie do úmoru telo stresuje. Choďte na to lepšie! Autor: Shutterstock.com

„Úplne zásadný je pravidelný pohyb, pri ktorom prestriedate niekoľkých základných pohybových aktivít, a pobyt na čerstvom vzduchu,“ odporúča česká výživová poradkyňa Margit Slimáková. Čím ďalej tým väčšie množstvo štúdií potvrdzuje, že behanie do úmoru alebo veľa hodín vyčerpávajúceho aerobiku viac stresuje a unavuje než buduje zdravie. Takže ako na to, aby ste si ho zlepšili? 

Viac: Kúzelníčka sexi tiel: Trénerka celebrít prezrádza 4 piliere chudnutia bez JOJO efektu 

Celkovo sa viac hýbte

Podľa jednej štúdie sa počet hodín strávených vo fitku až tak dramaticky nelíši, pokiaľ ide o štíhlych a ľudí s nadváhou. „Štíhlejší jedinci sa však oveľa aktívnejšie pohybujú aj v priebehu bežného dňa. Uprednostňujú schody, chodia rýchlejšou chôdzou, nosia svoje dieťa na rukách namiesto vozenia v kočíku a podobne. Zabudovávajú viac pohybovej aktivity do svojich bežných činností,“ upozorňuje Margit.

Správna pohybová aktivita podľa nej musí zahŕňať zložku intervalového tréningu pre podporu srdca, výkonnosti a imunity, ďalej posilňovacie cvičenia pre budovanie a udržanie svalového a kostného tkaniva a relaxačne strečingové športy pre udržanie pružnosti tela a pokoja mysle. 

Robíte pri cvičení túto zásadnú chybu? Je čas na efektívne spaľovanie

Intervalový tréning

Intervalový tréning znamená krátke extrémne zvýšenie výkonnosti prestriedané pokojnejším pohybom. Ideálny je na to bežecký pás či šliapací stroj, ale môžete ho robiť aj v prírode. „Začnite 3- až 5-minútovým rozohriatím sa. Potom nasleduje striedanie 30 sekúnd maximálneho úsilia - beh, šliapanie na bicykli, plávanie a podobne -, ktoré sa strieda s 90 sekundami pomalšieho pohybu. Takýto 2-minútový tréning sa opakuje 5- až 8-krát a je ukončený niekoľkominútovým upokojením,“ radí odborníčka.

Intervalový tréning je prospešný aj keď ho zvládate len raz týždenne. Ideálne sú však dve, ale maximálne tri opakovania týždenne. Týmto cvičením prospejete srdcovocievnemu systému a pľúcam. 

FOTOtréning: Domáci HIIT lepší než beh. Spáli tuky raketovou rýchlosťou

Posilňovacie cvičenia

Svaly spaľujú aj v pokoji oveľa väčšie množstvo energie ako tukové tkanivo, aj preto je super, ak u vás prevažujú svaly nad tukom. „Ku svalovému tréningu je podľa mňa ideálnych pár závaží, podložka a gumové popruhy. Cvičiť sa dá aj doma alebo v prírode, kam si môžete vziať závažia na členky či na zápästia. Odporúčam cvičiť raz až dvakrát týždenne,“ odporúča Margit. Posilňovanie môže dokonca nahradiť fyzicky namáhavejšia práca, napríklad v záhrade či na stavbe domu, alebo aj pilates, lebo aj tým posilňujete svaly.

Videotréningy na iZdravie.sk:  

Relaxačné strečingové športy

Sem sa dá zaradiť strečing, joga, prechádzky, počúvanie hudby, meditácia... Relaxácia nás upokojí, regeneruje po zvyčajne náročnom pracovnom dni a rodinných povinnostiach a zároveň pripraví na zvládnutie ďalšieho dňa. Je teda fajn venovať sa jej aspoň pár minút denne.

► Veľký FOTOmanuál strečingu s trénerom: Ako naň pred a po cvičení? 

Ak nabehnete na takýto režim, neexistuje, aby ste onedlho nemali ukážkovú postavu aj hodnoty BMI či krvného tlaku. Samozrejme, ak platí čo odznelo na začiatku, že tieto aktivity robíte popri zdravej strave! 

Bude vás zaujímať: 

Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Skrytý dôvod bolesti chrbta. Máte správny počet tenisiek?

Skrytý dôvod bolesti chrbta. Máte správny počet tenisiek?

13.10.2018
Okrem toho, že si zvolíte šport, berte do úvahy terén, na ktorom budete trénovať. Dvojnásobne to platí pri teniskách na behanie. Čítať viac
 
Cvičením proti viróze. Tiež máte dilemu, či vám tréning prospeje?

Cvičením proti viróze. Tiež máte dilemu, či vám tréning prospeje?

09.10.2018
Môže vám cvičenie pomôcť, aby na vás nenaskákali vírusy či baktérie? A čo ak ich už v sebe máte? Môžete ich zo seba vycvičiť? Čítať viac
 
Nenapili ste sa pred tréningom? Neriskujete iba svalové kŕče

Nenapili ste sa pred tréningom? Neriskujete iba svalové kŕče

04.10.2018
Hoci sa s príchodom chladnejších dní potíte menej, nezabúdajte na pitný režim počas športovania. Fľašku sa oplatí mať po ruke. Čítať viac
 
Štúdia prezradila o Slovákoch nečakané fakty! Patríte k šťastnej menšine?

Štúdia prezradila o Slovákoch nečakané fakty! Patríte k šťastnej menšine?

01.10.2018
Myslíte si, že Slováci si doprajú a zjedia všetko na čo majú chuť alebo sa stravujú zdravo? A koľkí z nás sa pravidelne hýbu a sú skutočne... Čítať viac
 
VIDEOtip zvodnej Halle Berry: Tréning pre skvelý sex. Nikdy ho nevynechám!

VIDEOtip zvodnej Halle Berry: Tréning pre skvelý sex. Nikdy ho nevynechám!

26.09.2018
Herečka Halle Berry, ktorá má už dva roky po 50-ke motivuje k pohybu TOP benefitom. A poriadne horúcim.  Čítať viac
 
 

wanda.sk

Rýchle výsledky zaručené: Nepreháňajte, stačí vám účinná 3-kombinácia
Martina Palovčíková