Rýchle výsledky zaručené: Nepreháňajte, stačí vám účinná 3-kombinácia

12.01.2018

Zdravý výživa je základom pre zdravé telo. No bez pohybu to pre zdravý život nestačí. Nemusíte trhať žiadne športové rekordy, len trochu sa hýbať.

Cvičenie do úmoru telo stresuje. Choďte na to lepšie!

Cvičenie do úmoru telo stresuje. Choďte na to lepšie! Autor: Shutterstock.com

„Úplne zásadný je pravidelný pohyb, pri ktorom prestriedate niekoľkých základných pohybových aktivít, a pobyt na čerstvom vzduchu,“ odporúča česká výživová poradkyňa Margit Slimáková. Čím ďalej tým väčšie množstvo štúdií potvrdzuje, že behanie do úmoru alebo veľa hodín vyčerpávajúceho aerobiku viac stresuje a unavuje než buduje zdravie. Takže ako na to, aby ste si ho zlepšili? 

Viac: Kúzelníčka sexi tiel: Trénerka celebrít prezrádza 4 piliere chudnutia bez JOJO efektu 

Celkovo sa viac hýbte

Podľa jednej štúdie sa počet hodín strávených vo fitku až tak dramaticky nelíši, pokiaľ ide o štíhlych a ľudí s nadváhou. „Štíhlejší jedinci sa však oveľa aktívnejšie pohybujú aj v priebehu bežného dňa. Uprednostňujú schody, chodia rýchlejšou chôdzou, nosia svoje dieťa na rukách namiesto vozenia v kočíku a podobne. Zabudovávajú viac pohybovej aktivity do svojich bežných činností,“ upozorňuje Margit.

Správna pohybová aktivita podľa nej musí zahŕňať zložku intervalového tréningu pre podporu srdca, výkonnosti a imunity, ďalej posilňovacie cvičenia pre budovanie a udržanie svalového a kostného tkaniva a relaxačne strečingové športy pre udržanie pružnosti tela a pokoja mysle. 

Robíte pri cvičení túto zásadnú chybu? Je čas na efektívne spaľovanie

Intervalový tréning

Intervalový tréning znamená krátke extrémne zvýšenie výkonnosti prestriedané pokojnejším pohybom. Ideálny je na to bežecký pás či šliapací stroj, ale môžete ho robiť aj v prírode. „Začnite 3- až 5-minútovým rozohriatím sa. Potom nasleduje striedanie 30 sekúnd maximálneho úsilia - beh, šliapanie na bicykli, plávanie a podobne -, ktoré sa strieda s 90 sekundami pomalšieho pohybu. Takýto 2-minútový tréning sa opakuje 5- až 8-krát a je ukončený niekoľkominútovým upokojením,“ radí odborníčka.

Intervalový tréning je prospešný aj keď ho zvládate len raz týždenne. Ideálne sú však dve, ale maximálne tri opakovania týždenne. Týmto cvičením prospejete srdcovocievnemu systému a pľúcam. 

FOTOtréning: Domáci HIIT lepší než beh. Spáli tuky raketovou rýchlosťou

Posilňovacie cvičenia

Svaly spaľujú aj v pokoji oveľa väčšie množstvo energie ako tukové tkanivo, aj preto je super, ak u vás prevažujú svaly nad tukom. „Ku svalovému tréningu je podľa mňa ideálnych pár závaží, podložka a gumové popruhy. Cvičiť sa dá aj doma alebo v prírode, kam si môžete vziať závažia na členky či na zápästia. Odporúčam cvičiť raz až dvakrát týždenne,“ odporúča Margit. Posilňovanie môže dokonca nahradiť fyzicky namáhavejšia práca, napríklad v záhrade či na stavbe domu, alebo aj pilates, lebo aj tým posilňujete svaly.

Videotréningy na iZdravie.sk:  

Relaxačné strečingové športy

Sem sa dá zaradiť strečing, joga, prechádzky, počúvanie hudby, meditácia... Relaxácia nás upokojí, regeneruje po zvyčajne náročnom pracovnom dni a rodinných povinnostiach a zároveň pripraví na zvládnutie ďalšieho dňa. Je teda fajn venovať sa jej aspoň pár minút denne.

► Veľký FOTOmanuál strečingu s trénerom: Ako naň pred a po cvičení? 

Ak nabehnete na takýto režim, neexistuje, aby ste onedlho nemali ukážkovú postavu aj hodnoty BMI či krvného tlaku. Samozrejme, ak platí čo odznelo na začiatku, že tieto aktivity robíte popri zdravej strave! 

Bude vás zaujímať: 

Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Spoznajte najväčšie chyby pri behu. Tieto vám pokazia kondičku!

Spoznajte najväčšie chyby pri behu. Tieto vám pokazia kondičku!

17.04.2018
Ignorujete bolesť, behávate priveľa a neoddýchnete si? Je čas zamyslieť sa, či si zbytočným prepínaním skôr neškodíte. Čítať viac
 
VIDEO: Spevňujeme bruško a zadok. Trénerka vám predvedie SUPERPLANK

VIDEO: Spevňujeme bruško a zadok. Trénerka vám predvedie SUPERPLANK

16.04.2018
Brucho i chrbát si precvičíte v doske. Aby bol tréning ešte všestrannejší, môžete prejsť zo statickej pozície do pohybu. Ešte viac... Čítať viac
 
Tréning so Zorou Czoborovou: Starosti sedia na krku. Uvoľnite si ho!

Tréning so Zorou Czoborovou: Starosti sedia na krku. Uvoľnite si ho!

15.04.2018
Zacvičiť si môžete hneď po zobudení či počas voľného či pracovného dňa. Krčná chrbtica potrebuje uvoľnenie ako soľ, len tak si ju udržíte... Čítať viac
 
VIDEO: Sexi ako JLo. Pozrite si jej tréning pre dokonalé krivky do bikín

VIDEO: Sexi ako JLo. Pozrite si jej tréning pre dokonalé krivky do bikín

11.04.2018
Latino diva Jennifer Lopez zahanbí všetky umelé krásky, ktorým ani nespočetné plastiky nepomôžu vyzerať lepšie ako speváčka na prahu... Čítať viac
 
VIDEOtréning pre ploché a pevné bruško. Na bosu vás to bude baviť 

VIDEOtréning pre ploché a pevné bruško. Na bosu vás to bude baviť 

10.04.2018
Na fitlopte sme si už zatrénovali, tentokrát si uchmatnite balančnú pomôcku, bosu. Náš tréner vám predvedie, ako na nej posilníte... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Rýchle výsledky zaručené: Nepreháňajte, stačí vám účinná 3-kombinácia
Martina Palovčíková