predplatne
 

Chrbtica uvoľnená za pár sekúnd: 6 cvikov proti bolesti aj na stoličke v práci

19.12.2018

Neviete kde vám hlava stojí? A čo chrbtica? Rýchlo si ich napravte! Stresom krčíte ramená k ušiam, hlavu máte vpredu a sedíte vykrivene. Dajte si krátku pauzu a natiahnite sa. Bude vám aj lepšie myslieť.

Narovnajte sa, nohy si dajte do pravého uhla a dajte si pár hlbokých dychov. A neseďte ani dlho bez pohybu!

Narovnajte sa, nohy si dajte do pravého uhla a dajte si pár hlbokých dychov. A neseďte ani dlho bez pohybu!Autor: Shutterstock

Posilnite sedacie svalstvo

  1. Stojte vzpriamene. Sedacie svalstvo stiahnite k sebe na 5 – 7 sekúnd, potom sa uvoľnite. Opakujte 30 x.
  2. Stojte vzpriamene. Rukami sa pridŕžajte stola a zanožte ľavou nohou. V tejto polohe vydržte 4 až 5 sekúnd. To isté cvičíme aj pravou nohou. Opakujeme 20 x.

Balančné cvičenia: Vysedávanie pred počítačom musíte vykompenzovať 

Uvoľnite kostrč

Posaďte sa na okraj stoličky. Pri nádychu stiahnite sedacie svalstvo, pri výdychu ho uvoľnite. Opakujte 20 x.

Nepríjemná bolesť kostrče. Tlačí vám na nervy?

Zlepšite prekrvenie dolných končatín

  1. Vo vzpriamenom stoji prešľapávajte bosými nohami zo špičky na päty. Opakujte 30 x.
  2. V sede na stoličke mierne zodvihnite nohy nad podlahu. Vystrite kolená. Krúžte súčasne oboma nohami v členkoch na pravú, potom na ľavú stranu. Opakujte 10 až 15 x. V tej istej polohe neskôr pokračujte a 30 x priťahujte špičky k sebe a vystierajte chodidlá. Po malej prestávke opakujte ešte 3 až 4 x.

Posilnite brušné svalstvo

Sadnite si na stoličku a oprite sa o ňu rukami. Nohy zodvihnite a pomaly ich priťahujte k bruchu. Opakujte 20 x. Viac ► FOTOtréning s fyzioterapeutkou

Tak čo? Pomohlo? Skúste aj ďalšie cviky na stoličke ► TU

Rada lekára:
„Sedíte s prekríženými nohami? Neškodíte tak len cievam, ale zvyšujete aj tlak na platničky. Ak vám chrbtica spôsobuje bolesti dlhodobo a máte sedavé zamestnanie, mali by ste zvážiť kúpu stoličky s pohyblivým sedákom na pružine," odporúča športový lekár MUDr. Pavel Malovič.

VIDEOtip fyzioterapeutky: Takto si uvoľníte chrbát po vianočných nákupoch 

Chrbtica

V tomto článku sa zaoberáme Chrbtica ...viac
Autor: TS, bd
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

16.10.2019
Ľahnete si do postele a spánok neprichádza. Uvoľnite celé telo pozíciami z jogy. Zvládnu ich aj začiatočníci. Čítať viac
 
7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

13.10.2019
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

11.10.2019
Osobná trénerka Lucia Medeková vám ukáže cvik vhodný pre uvoľnenie napätia po celom dni v práci, ale aj na začiatku dňa či akéhokoľvek... Čítať viac
 
Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

09.10.2019
Začali ste behať, ale efekt v podobe chudnutia sa nedostavuje? Asi niečo robíte nesprávne. Pozrite sa na to, čo by to mohlo byť. Čítať viac
 
Bežci, pozor! Jedlá, ktoré vám pomôžu rýchlejšie behať a schudnúť

Bežci, pozor! Jedlá, ktoré vám pomôžu rýchlejšie behať a schudnúť

08.10.2019
Príslovie „ste to, čo jete," platí pri behu dvojnásobne. To, že by ste svoj jedálniček mali prispôsobiť tréningovému plánu, zistíte... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Chrbtica uvoľnená za pár sekúnd: 6 cvikov proti bolesti aj na stoličke v práci
TS
bd