predplatne
 

Chrbtica uvoľnená za pár sekúnd: 6 cvikov proti bolesti aj na stoličke v práci

19.12.2018

Neviete kde vám hlava stojí? A čo chrbtica? Rýchlo si ich napravte! Stresom krčíte ramená k ušiam, hlavu máte vpredu a sedíte vykrivene. Dajte si krátku pauzu a natiahnite sa. Bude vám aj lepšie myslieť.

Narovnajte sa, nohy si dajte do pravého uhla a dajte si pár hlbokých dychov. A neseďte ani dlho bez pohybu!

Narovnajte sa, nohy si dajte do pravého uhla a dajte si pár hlbokých dychov. A neseďte ani dlho bez pohybu!Autor: Shutterstock

Posilnite sedacie svalstvo

  1. Stojte vzpriamene. Sedacie svalstvo stiahnite k sebe na 5 – 7 sekúnd, potom sa uvoľnite. Opakujte 30 x.
  2. Stojte vzpriamene. Rukami sa pridŕžajte stola a zanožte ľavou nohou. V tejto polohe vydržte 4 až 5 sekúnd. To isté cvičíme aj pravou nohou. Opakujeme 20 x.

Balančné cvičenia: Vysedávanie pred počítačom musíte vykompenzovať 

Uvoľnite kostrč

Posaďte sa na okraj stoličky. Pri nádychu stiahnite sedacie svalstvo, pri výdychu ho uvoľnite. Opakujte 20 x.

Nepríjemná bolesť kostrče. Tlačí vám na nervy?

Zlepšite prekrvenie dolných končatín

  1. Vo vzpriamenom stoji prešľapávajte bosými nohami zo špičky na päty. Opakujte 30 x.
  2. V sede na stoličke mierne zodvihnite nohy nad podlahu. Vystrite kolená. Krúžte súčasne oboma nohami v členkoch na pravú, potom na ľavú stranu. Opakujte 10 až 15 x. V tej istej polohe neskôr pokračujte a 30 x priťahujte špičky k sebe a vystierajte chodidlá. Po malej prestávke opakujte ešte 3 až 4 x.

Posilnite brušné svalstvo

Sadnite si na stoličku a oprite sa o ňu rukami. Nohy zodvihnite a pomaly ich priťahujte k bruchu. Opakujte 20 x. Viac ► FOTOtréning s fyzioterapeutkou

Tak čo? Pomohlo? Skúste aj ďalšie cviky na stoličke ► TU

Rada lekára:
„Sedíte s prekríženými nohami? Neškodíte tak len cievam, ale zvyšujete aj tlak na platničky. Ak vám chrbtica spôsobuje bolesti dlhodobo a máte sedavé zamestnanie, mali by ste zvážiť kúpu stoličky s pohyblivým sedákom na pružine," odporúča športový lekár MUDr. Pavel Malovič.

VIDEOtip fyzioterapeutky: Takto si uvoľníte chrbát po vianočných nákupoch 

Chrbtica

V tomto článku sa zaoberáme Chrbtica ...viac
Autor: TS, bd
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Špeciálne pre ženy: 9 cvikov na doma pre ploché brucho a pevný zadok

Špeciálne pre ženy: 9 cvikov na doma pre ploché brucho a pevný zadok

včera
Aj vás trápi mäkké brucho a neforemný, poklesnutý zadok? Gravitácia a lenivosť sú potvory. Ale do leta času dosť dať si ich doporiadku... Čítať viac
 
VIDEO: Potrebujete posilniť ruky? Vyskúšajte rozvlniť laná

VIDEO: Potrebujete posilniť ruky? Vyskúšajte rozvlniť laná

15.01.2019
Naoko jednoduchá pomôcka vám môže poskytnúť pestrý tréning. Pomôže vám vylepšiť najmä vrch tela. Čítať viac
 
Začali ste cvičiť? S týmito radami vytrváte a nevzdáte to!

Začali ste cvičiť? S týmito radami vytrváte a nevzdáte to!

14.01.2019
V januári zvyknú telocvične, fitká či posilňovne praskať vo švíkoch. Novoročné predsavzatia ženú ľudí cvičiť a zhadzovať kilá. Ako... Čítať viac
 
Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!

Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!

09.01.2019
Netrénujte s prázdnym žalúdkom, energia vám bude chýbať. Stačí si naservírovať správne jedlo a potešíte postavu i svaly. Čítať viac
 
Triky na správne držanie chrbta. Pri najdôležitejšom môžete ležať

Triky na správne držanie chrbta. Pri najdôležitejšom môžete ležať

07.01.2019
Zlé držanie tela je priamou cestou k bolestiam chrbta, kĺbov či nôh. Ak si osvojíte pár drobností, môžete patriť k šťastlivcom, ktorí... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Chrbtica uvoľnená za pár sekúnd: 6 cvikov proti bolesti aj na stoličke v práci
TS
bd