predplatne
 

Vek je len číslo! Ak toto dokážete, starnutia sa báť nemusíte

13.05.2020

Otestujte si svoju fyzickú kondíciu a nechajte sa inšpirovať dámou, ktorá už dávno nemá 20, no zvládne možno viac, ako mladé kočky.

Vo vyššom, dokonca aj vo vysokom veku môžete byť v perfektnej kondícii. Je to len na vás.

Vo vyššom, dokonca aj vo vysokom veku môžete byť v perfektnej kondícii. Je to len na vás.Autor: Shutterstock

Fyzická kondícia mnohých z nás bola žalostná aj predtým, ako nás v domácnostiach uväznil nový koronavírus. A hoci fitcentrá ešte neotvárajú, nad svojou formou by sme sa mali zamyslieť a zvážiť, ako si ju vylepšiť. Viete, ako na tom fyzicky objektívne ste? Skúste si spraviť nasledovné 2 testy a pozrite sa tiež, ako na tom môžete byť, ak sa trochu posnažíte.


Doska vyzerá na pohľad ľahko, ale netrénovaný v nej nevydrží dlhšie ako pár sekúnd. Foto: Shutterstock

Vydržíte v polohe „doska“?

Ľahnite si na zem na brucho. Oprite da o zem predlaktiami a špičkami chodidiel – lakte sú pod ramenami, chodidlá tvoria pravý uhol s nohami, telo je vystreté ako priamka takmer rovnobežná s podlahou, hlava v predĺžení tela, pohľad smeruje na zem. V tejto polohe sú napnuté mnohé svalové skupiny a výborne sa posiluje hlavne stred tela držiaci chrbticu. Tí, čo vôbec necvičia, by mali v polohe vydržať minimálne 20 sekúnd. Zvládnete to? Cvičte dosku denne, aspoň 2-3 opakovania po 30-60 sekúnd.

 Jednoduchý fyzický test spoľahlivo odhalí, nakoľko ste zdraví a mladí. Skúste to!

Ruffierova funkčná skúška

  1. Zmerajte si čím skôr po prebudení tep, pred samotným meraním asi 5 minút v pokoji seďte. Buď spočítajte počet úderov srdca za 1 minútu, alebo spočítajte tep za 10 sekúnd a vynásobte 6.
  2. Urobte 30 drepov za najviac 45 sekúnd a vzápätí si zmerajte tep (opäť počet úderov za minútu).
  3. Po skončení drepovania si minútku poseďte a znova si zmerajte tep za minútu.

Teraz všetky 3 údaje spočítajte, odpočítajte číslo 200 a výsledok vydeľte 10.

Vyhodnotenie:

  • Ak vám vyšlo číslo menšie ako 3, ste vo veľmi dobrej kondícii.
  • 3,1 - 7 znamená ešte stále dobrú kondíciu.
  • 7,1 - 12 ukazuje, že vaša kondícia je priemerná.
  • 12,1- 15 nuž, toto už je slabá kondícia.
  • nad  15,1 momentálne ste vo veľmi slabej kondícii. Zmeňte to! 

Mladšia o 10 rokov. Šikovné triky, vďaka ktorým vám okamžite tipnú menej

Nikdy nie je neskoro začať cvičiť

Pozrite sa, čo dokáže táto pani, ktorá má už dosť cez 70 rokov. Podobnú fyzičku nemajú ani o 20 či 40 rokov mladší ľudia! No ak sa do toho pustíte, máte šancu. Aj táto seniorka začala až vo vyššom veku. Nedajte sa ňou zahanbiť!


Zdroj videa: Instagram/ @fitnessgirlsmotivation

Mohlo by vás zaujímať: 

Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Doprajte chrbtu 6 minútový rituál a nebude bolieť

VIDEO: Doprajte chrbtu 6 minútový rituál a nebude bolieť

včera
Pár minút si nájdite na cvičenie ráno alebo večer. Fyzioterapeutka vám ukáže zostavu, ktorá poteší nielen chrbát. Čítať viac
 
VIDEO: Kliky, kľuky, vzpory ležmo? Je jedno, ako im hovoríte! Ak vás nudia, máme pre vás super TIP!

VIDEO: Kliky, kľuky, vzpory ležmo? Je jedno, ako im hovoríte! Ak vás nudia, máme pre vás super TIP!

25.05.2020
Vyskúšajte si, či dokážete robiť náročnejšie vzpory ležmo. Preveria vašu kondíciu. Čítať viac
 
Aby vás už nikdy nebolela chrbtica: 4 VIDEOcviky na spevnenie svalov chrbta

Aby vás už nikdy nebolela chrbtica: 4 VIDEOcviky na spevnenie svalov chrbta

21.05.2020
Je jedno, či máte 20 alebo 40 rokov. Začať s posilňovaním svalov, ktoré pomáhajú držať chrbticu, nie je nikdy dosť skoro. Čítať viac
 
Posilnite chrbát, brucho i zadok. Funkčný tréning vás dostane do TOP formy

Posilnite chrbát, brucho i zadok. Funkčný tréning vás dostane do TOP formy

20.05.2020
Pri funkčnom tréningu si pri jednom cviku precvičíte hneď niekoľko problematických partií. Poskytne vám však viac ako len pevné brucho.... Čítať viac
 
VIDEO: Zadok snov za 30 dní. Stačí 7 cvikov a vaša postava bude na nespoznanie!

VIDEO: Zadok snov za 30 dní. Stačí 7 cvikov a vaša postava bude na nespoznanie!

18.05.2020
Pekný a pevný zadok môžete mať už za 30 dní. Aké cviky by ste mali robiť? Čítať viac
 
 

wanda.sk

Vek je len číslo! Ak toto dokážete, starnutia sa báť nemusíte
Martina Palovčíková