predplatne
 

VIDEO: Ak budete správne chodiť, uvoľníte si stuhnutú šiju a ušetríte kĺby. Ako na to?

19.09.2019

Severská chôdza je jedným z najlepších nápadov. Môžete sa jej venovať kdekoľvek a do pohybu sa zapojí takmer deväťdesiat percent svalov.

Celé telo si rozcvičíte vďaka severskej chôdzi.

Celé telo si rozcvičíte vďaka severskej chôdzi.Autor: Shutterstock

Nordic walking je viac ako len prechádzka s paličkami. Možno ho považovať za jeden z najzdravších vytrvalostných športov. Možno ho prirovnať k bežkovaniu. Vďaka paličkám sa šetria bedrové kĺby, kolená i členky. Výskum ukázal, že v porovnaní s behom je záťaž na týchto partiách o 5 kilogramov nižšia. Práve preto je to ideálny spôsob ako bojovať s nadváhou.

Lepší ako chôdza

Pri nordic walkingu pracuje približne 90 percent svalov. Posilňujú sa svaly paží, hrudníka, ale i brucha. Pohyb prospieva chrbtici, uvoľní sa aj oblasť pliec a šije. Posilňovanie nôh i zadku sú samozrejmosťou. Rytmický pohyb nôh i rúk výborne precvičí srdcovo-cievny systém, stimuluje krvný obeh i metabolizmus. Inštitút v americkom Dallase ukázala, že pri nordic walkingu je oproti klasickej chôdzi výraznejšia spotreba kyslíka, pri rovnakom tempe stúpla v priemere o 20 percent, spotreba kalórii u niektorých účastníkov sa zvýšila o 46 percent. 

Aké sú výhody nordic walkingu?

  • zlepšuje aeróbnu zdatnosť pri nízkom tempe
  • uvoľňuje svalové napätie v oblasti krku a pliec
  • je o 40 až 50 percent efektívnejšie ako chôdza bez palíc

Pozor na paličky

Aby ste si mohli vychutnať všetky pozitívne účinky, musíte si osvojiť správnu techniku. Mnohí nosia palice len tak zavesené na dlaniach, iní ich dávajú ďaleko pred telo alebo sa nimi odrážajú. Na dlane si ich zachyťte suchým zipsom, vykročte rázne a palicu držte pri pohybe vpred, v zadnej pozícii však prsty uvoľnite

Pozrite sa ako na to ►


Zdroj: youtube.com/Sikana English

Pri chôdzi majte kolená mierne pokrčené. S pravou rukou ide vpred ľavá noha a naopak. Chodidlá i kĺby poteší, ak budete chodiť po prírodnejšom, mäkkšom teréne. Trup držte v miernom predklone a našľapujte cez päty.

Zacvičte si so Zorou ►

 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Poznáte úlohu proteínov v tele?

Poznáte úlohu proteínov v tele?

dnes
Či už si na tento poznatok matne spomínate zo školy, alebo ho podvedome vnímate z reklamných sloganov – proteíny sú pre telo dôležité,... Čítať viac
 
Otestujte sa! Ako ste na tom, potrebuje si vylepšiť kondíciu?

Otestujte sa! Ako ste na tom, potrebuje si vylepšiť kondíciu?

včera
Orientačný test vám zaberie pár minút. Stačia štyri cviky a budete vedieť, v ktorej oblasti by ste mali zabrať. Čítať viac
 
Ignorujete rozcvičku? Je to VEĽKÁ chyba, varuje trénerka

Ignorujete rozcvičku? Je to VEĽKÁ chyba, varuje trénerka

24.02.2020
Strečing môže zhoršiť športový výkon, správne zahriatie však predíde bolestiam a úrazom. Poznáte zásady správnej rozcvičky? Čítať viac
 
Čistý vzduch, zdravší život

Čistý vzduch, zdravší život

24.02.2020
Vzduch, ktorý dýchame, výrazne ovplyvňuje náš zdravotný stav. Prvé varovné signály podráždenia a začínajúcich sa alergií prichádzajú... Čítať viac
 
Túžite si spevniť brucho? Odštartujte domáci tréning! Stačí vám vlastná hmotnosť

Túžite si spevniť brucho? Odštartujte domáci tréning! Stačí vám vlastná hmotnosť

23.02.2020
Chcete si do leta vylepšiť postavu? Urobte pre to niečo hneď a odštartujte domáci tréning. Svaly posilní aj prekonávanie vlastnej... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Ak budete správne chodiť, uvoľníte si stuhnutú šiju a ušetríte kĺby. Ako na to?
Katarína Posluchová