predplatne
 

VIDEO: Cvičenie, ktoré zatočí s cholesterolom. Znížte ho s týmto pohybom

17.06.2019

Nezáleží na tom koľko, ale aký druh cvičenia si zvolíte. Pritom stačí dodržať len pár základných pravidiel.

Pol hodinka denne stačí, okrem toho si zájdite do prírody alebo zaraďte užitočný pohyb pri bežných aktivitách.

Pol hodinka denne stačí, okrem toho si zájdite do prírody alebo zaraďte užitočný pohyb pri bežných aktivitách. Autor: Shutterstock

Keď ste si po prvýkrát vypočuli od lekára varovné slová o zvýšenom cholesterole, nepochybne vám hneď napadla myšlienka zmeny stravovania. Okrem diéty však účinne pomáha zlepšiť hodnoty aj pohyb. Cielené cvičenie je totiž jedným z najúčinnejších zmien v životnom štýle, ktoré môžete robiť, aby ste si zlepšili čísla cholesterolu prirodzene a zdravo.

VIDEOtréning: 7 minútová plank výzva. Spevnite svoju postavu už dnes

Pohyb má blahodárne účinky na srdce a cievy. Cholesterol je jednou z tukových látok, ktoré máme všetci v krvi. Ak ho je priveľa, môže sa držať na vnútorných stenách tepien, zužovať ich a tým zvyšovať riziko kardiovaskulárnych ochorení. Pred hromadením zlého cholesterolu LDL pomáha proteín, ktorý je označovaný ako dobrý cholesterol HDL. Odstraňuje nebezpečný cholesterol z tukových ložísk v upchaných cievach a transportuje ho späť do pečene, kde sa dokáže ďalej metabolizovať.

Radšej dlhšie

Aby ste tento proces podporili, doprajte si správny pohyb, pretože práve pohyb pomáha zvyšovať užitočný dobrý cholesterol. Informovali o tom výskumníci vo vedeckom časopise Lipids in Health and Disease. Odborníci upozorňujú, že namiesto intenzity a frekvencie by ste sa mali zamerať na dĺžku cvičenia. Istá japonská štúdia zistila, že telu viac prospievajú dlhšie časové úseky vyplnené cvičením ako často opakované krátke a intenzívne úseky. Práve dlhšie a miernejšie cvičenia zvyšujú hladiny dobrého cholesterolu HDL na úkor zlého LDL.

Cvičenie so sparing partnerom vás naštartuje! Spoznajte jeho čaro

Najlepšie cvičenia

Výskumy ukázali, že najdôležitejšie nie je to, koľko cvičíte, ale aké cvičenie si zvolíte. To znamená, že počas dňa môžete začleniť niekoľko nenáročných aktivít, ktoré vám prospejú. Choďte na prechádzku počas obedňajšej prestávky, zvoľte si radšej schody, postavte sa, keď telefonujete alebo si na chvíľu zaskáčte na švihadle. Okrem toho sa snažte začleniť aspoň 30 minút cvičenia do svojho denného harmonogramu. Každé cvičenie je lepšie ako žiadne, ale nasledujúcich 6 typov sa preukázalo v štúdiách ako účinné pri znižovaní hladiny cholesterolu.

Spoznajte najlepší pohyb pre znižovanie cholesterolu:


Zdroj videa: Youtube/ Health And Happiness With Lee

Mohlo by vás zaujímať: 

V tomto článku sa zaoberáme Cholesterol ...viac
Autor: nh
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEOcvičenie: Zbohom silné stehná. TOP 5 cvičení, ktoré ťa dostanú do formy

VIDEOcvičenie: Zbohom silné stehná. TOP 5 cvičení, ktoré ťa dostanú do formy

17.10.2019
Aj vás trápia trasúce sa stehná? Chcete si vypracovať štíhle nohy? Spoznajte 5 cvikov, ktoré vám v boji proti silným stehnám zaručene... Čítať viac
 
Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

16.10.2019
Ľahnete si do postele a spánok neprichádza. Uvoľnite celé telo pozíciami z jogy. Zvládnu ich aj začiatočníci. Čítať viac
 
7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

13.10.2019
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

11.10.2019
Osobná trénerka Lucia Medeková vám ukáže cvik vhodný pre uvoľnenie napätia po celom dni v práci, ale aj na začiatku dňa či akéhokoľvek... Čítať viac
 
Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

09.10.2019
Začali ste behať, ale efekt v podobe chudnutia sa nedostavuje? Asi niečo robíte nesprávne. Pozrite sa na to, čo by to mohlo byť. Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Cvičenie, ktoré zatočí s cholesterolom. Znížte ho s týmto pohybom
nh