predplatne
 

VIDEO: Cvičenie, ktoré zatočí s cholesterolom. Znížte ho s týmto pohybom

17.06.2019

Nezáleží na tom koľko, ale aký druh cvičenia si zvolíte. Pritom stačí dodržať len pár základných pravidiel.

Pol hodinka denne stačí, okrem toho si zájdite do prírody alebo zaraďte užitočný pohyb pri bežných aktivitách.

Pol hodinka denne stačí, okrem toho si zájdite do prírody alebo zaraďte užitočný pohyb pri bežných aktivitách. Autor: Shutterstock

Keď ste si po prvýkrát vypočuli od lekára varovné slová o zvýšenom cholesterole, nepochybne vám hneď napadla myšlienka zmeny stravovania. Okrem diéty však účinne pomáha zlepšiť hodnoty aj pohyb. Cielené cvičenie je totiž jedným z najúčinnejších zmien v životnom štýle, ktoré môžete robiť, aby ste si zlepšili čísla cholesterolu prirodzene a zdravo.

VIDEOtréning: 7 minútová plank výzva. Spevnite svoju postavu už dnes

Pohyb má blahodárne účinky na srdce a cievy. Cholesterol je jednou z tukových látok, ktoré máme všetci v krvi. Ak ho je priveľa, môže sa držať na vnútorných stenách tepien, zužovať ich a tým zvyšovať riziko kardiovaskulárnych ochorení. Pred hromadením zlého cholesterolu LDL pomáha proteín, ktorý je označovaný ako dobrý cholesterol HDL. Odstraňuje nebezpečný cholesterol z tukových ložísk v upchaných cievach a transportuje ho späť do pečene, kde sa dokáže ďalej metabolizovať.

Radšej dlhšie

Aby ste tento proces podporili, doprajte si správny pohyb, pretože práve pohyb pomáha zvyšovať užitočný dobrý cholesterol. Informovali o tom výskumníci vo vedeckom časopise Lipids in Health and Disease. Odborníci upozorňujú, že namiesto intenzity a frekvencie by ste sa mali zamerať na dĺžku cvičenia. Istá japonská štúdia zistila, že telu viac prospievajú dlhšie časové úseky vyplnené cvičením ako často opakované krátke a intenzívne úseky. Práve dlhšie a miernejšie cvičenia zvyšujú hladiny dobrého cholesterolu HDL na úkor zlého LDL.

Cvičenie so sparing partnerom vás naštartuje! Spoznajte jeho čaro

Najlepšie cvičenia

Výskumy ukázali, že najdôležitejšie nie je to, koľko cvičíte, ale aké cvičenie si zvolíte. To znamená, že počas dňa môžete začleniť niekoľko nenáročných aktivít, ktoré vám prospejú. Choďte na prechádzku počas obedňajšej prestávky, zvoľte si radšej schody, postavte sa, keď telefonujete alebo si na chvíľu zaskáčte na švihadle. Okrem toho sa snažte začleniť aspoň 30 minút cvičenia do svojho denného harmonogramu. Každé cvičenie je lepšie ako žiadne, ale nasledujúcich 6 typov sa preukázalo v štúdiách ako účinné pri znižovaní hladiny cholesterolu.

Spoznajte najlepší pohyb pre znižovanie cholesterolu:


Zdroj videa: Youtube/ Health And Happiness With Lee

Mohlo by vás zaujímať: 

V tomto článku sa zaoberáme Cholesterol ...viac
Autor: nh
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Máte na bruchu tuk, aj keď športujete? Odpovedzte si na 4 otázky

Máte na bruchu tuk, aj keď športujete? Odpovedzte si na 4 otázky

dnes
Pravidelne cvičíte vo fitcentre alebo beháte v parku, snažíte sa málo jesť. Aj tak sa neviete zbaviť tukových vankúšov v brušných partiách.... Čítať viac
 
Tvárová joga: Túžite po krásnej pleti bez vrások? Stačia vám tieto 4 cvičenia

Tvárová joga: Túžite po krásnej pleti bez vrások? Stačia vám tieto 4 cvičenia

12.07.2019
Je jednou z najprirodzenejších, lacných a zdravých alternatív, ako s vráskami zatočiť a spevniť ochabnuté svalstvo na tvári. Neveríte?... Čítať viac
 
VIDEOtréning: Ako pri plávaní na chrbte používať ruky

VIDEOtréning: Ako pri plávaní na chrbte používať ruky

11.07.2019
Pre kondíciu a zdravé telo je dôležité občas niečo urobiť. A najlepšie je, keď vás to aj baví a pohyb je príjemný. O chrbticu, celú kostru... Čítať viac
 
Kôň je lepší ako fitko. Vylepší chrbát i brucho. Strach nechajte doma

Kôň je lepší ako fitko. Vylepší chrbát i brucho. Strach nechajte doma

10.07.2019
Neskúsili ste ešte jazdu na koni? Leto je ideálne na nové dobrodružstvá. Jazdectvo poteší nielen telo, ale i dušu. Čítať viac
 
VIDEOtréning: Najzdravšie plávanie na chrbticu. Ako používať nohy

VIDEOtréning: Najzdravšie plávanie na chrbticu. Ako používať nohy

08.07.2019
Výborným športom pre chrbát je bezpochyby plávanie, no ak máte problémy s chrbticou, aj vo vode musíte byť opatrní. Najistejší štýl,... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Cvičenie, ktoré zatočí s cholesterolom. Znížte ho s týmto pohybom
nh