predplatne
 

VIDEO: Máte home office? Sedenie rozcvičte, zlenivejú bedrové kĺby aj chrbát

17.03.2020

Sedeli ste dve hodiny pred počítačom, postavili ste sa párkrát ponaťahovali a po krátkej prestávke opäť sedíte? Nezabudnite si potrénovať aj mobilitu kĺbov.

Cvičenie odštartuje v hlbokom drepe.

Cvičenie odštartuje v hlbokom drepe. Autor: Archív L. A.

Každý kĺb v tele má daný svoj vzorec pohybu. Najlepšie funguje, ak sa v jeho plnom rozsahu pohybuje. Jeho pohyblivosť často narušuje aj vytrvalé sedenie. Najmä, ak ste znenazdajky prešli na home office, sedíte viac a na horšej stoličke ako zvyčajne. Doma máte na prácu mnohokrát horšie podmienky. Ubolenému telu môže pomôcť cvik zameraný na mobilitu. Fyzioterapeutka Mgr. Lenka Augustínová vám ukáže jednoduchý dynamický strečing. 

Rozvičujte sa dynamicky

Tréning fyziologického rozsahu kĺbu je dôležitý pre správne fungovanie svalu a nemalo by sa naň pri cvičení zabúdať,“ zdôrazňuje fyzioterapeutka. Zo stoja mierne rozkročného urobte drep, dlaňami sa dotknite zeme. Vystrite chrbát, hlavu držte v predĺžení trupu. Z hlbokého drepu prejdite do dynamického hlbokého predklonu v stoji. Najskôr predkloňte hlavu, potom zdvihnite zadok. Ruky nechajte voňe spustené. Potom zdvihnite trup, ale nevystierajte sa a vráťte sa do východiskovej polohy.

Začnite cvičiť ►►►


Zdroj: Instagram@kinisi_fyzioterapie

„Ide o dynamický strečing zadných stehien a vzpriamovačov chrbtice. Pretrénujete si i maximálny funkčný rozsah bedrových kĺbov,“ hovorí o pozitívach cvičenia fyzioterapeutka Lenka Augustínová. 

Čítajte aj:

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

FOTO: 5 najlepších joga pozícií, ktoré vás zbavia stresu a napätia

FOTO: 5 najlepších joga pozícií, ktoré vás zbavia stresu a napätia

03.04.2020
Máte hlavu plnú starostí? Skúste si zacvičiť. Jednoduché pozície vám prinesú príjemné uvoľnenie. Čítať viac
 
7 cvikov, aby vás večer nebolel chrbát a krk. Vsaďte na strečing

7 cvikov, aby vás večer nebolel chrbát a krk. Vsaďte na strečing

02.04.2020
Nemusíte cvičiť všetko naraz. Postavte sa od počítača aspoň každú hodinu a urobte si dva, tri cviky. Chrbát má rád zmenu. Čítať viac
 
Ako cvičiť doma a ešte k tomu efektívne? Stačí vám TÝCHTO 5 cvikov, radí tréner

Ako cvičiť doma a ešte k tomu efektívne? Stačí vám TÝCHTO 5 cvikov, radí tréner

01.04.2020
Nevadí, že je fitnescentrum zavreté. Cvičiť môžete aj doma. Stačí vám týchto 5 komplexných cvičení. Čítať viac
 
Počítač i mobil trápia ruky. TOP cviky na boj s karpálnym tunelom i artrózou

Počítač i mobil trápia ruky. TOP cviky na boj s karpálnym tunelom i artrózou

29.03.2020
Posilňujete si pravidelne brušné svaly, tvarujete stehná a spevňujete zadok. Kedy ste si naposledy precvičili kĺby na rukách?... Čítať viac
 
Zvládli by ste minitanček ako Filip Šebo a Emma Drobná? Spríjemnite si deň aj vy!

Zvládli by ste minitanček ako Filip Šebo a Emma Drobná? Spríjemnite si deň aj vy!

28.03.2020
Trčíte doma a máte pocit, že vaše svaly ochabujú a psychika tiež začína trpieť? Pobavte sa skvelým minitančekom Filipa Šeba a Emmy Drobnej... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Máte home office? Sedenie rozcvičte, zlenivejú bedrové kĺby aj chrbát
Katarína Posluchová