predplatne
 

VIDEO: Naštartujte sa hneď ráno aj bez kávy! Fitness rutina zrýchli metabolizmus

28.03.2019

Zabudnite na pomalý rozbeh. Ak chcete načerpať energiu na celý deň, ako prvé si doprajte ranné cvičenie.

Už pár minút pohybu hneď z rána dokážu zázraky. Rozprúdi krv, zrýchli metabolizmus a okysličí mozog.

Už pár minút pohybu hneď z rána dokážu zázraky. Rozprúdi krv, zrýchli metabolizmus a okysličí mozog.Autor: Shutterstock

Pravidelné ranné aeróbne cvičenie pôsobí na organizmus ako životabudič. Navyše, posledné výskumy ukázali, že zväčšuje kapacitu časti mozgu, ktorá hrá dôležitú úlohu pri učení. Zlepšuje sa tiež kondícia, nálada, pamäť a schopnosť sústrediť sa. Aj krátka ranná fitness aktivita nakopne organizmus oveľa lepšie, než dobrá káva či raňajky.

Pozrite si video: Ktoré cviky platia na formovanie štíhleho drieku?

Začnite tancom

Z kardio cvičenia môže byť tou najlepšou voľbou tanec, hovoria odborníci pre americký portál CNN. „Ak chcete začať deň aktívne, odporúčame všetkým, aby si každé ráno pustili svoju obľúbenú pieseň a vďaka tancu prebudili svoju myseľ i telo. Budete milo prekvapení, o koľko lepší deň budete mať,“ odporúča pre CNN trénerka Stephanie Mansourová. Tanec totiž v reakcii na zmyslovú stimuláciu získava schopnosť neurónových sietí meniť svoje spojenia a správanie.

Pridajte cvičenie

Na konci piesne je potom dobré zaradiť aj nejaké posilňovacie cviky. Cvičte s činkami, fitloptou alebo na fitness strojoch. Medzi cviky napríklad zaraďte drepy s nohami ďalej od seba. Pri podrepe pritom zapojte ruky, a to tak, že ich dáte pred seba, potom zatlačíte do chodidiel a pri návrate do stoja ruky spustite nadol. Tento cvik opakujte dvadsaťkrát.


Zdroj foto v texte: Shutterstock.com

Pozor na dýchanie

Na konci každého tréningu nazabudnite na precvičenie dychu. Postavte sa a pri výdychu všetkými prstami na rukách i nohách zatlačte dole, následne začnite ruky dvíhať, pričom sa nadýchnite, hore spojte ruky dlaňami k sebe a tlakom dlaní proti sebe dávajte ruky pred hrudník a vydychujte. Toto všetko opakujte desaťkrát. Po niekoľkých týždňoch ranného fitness cvičenia pocítite výrazné zmeny na kondične, postave, ale aj psychickej pohode či lepšom fungovaní mozgu.

Medzi výborné posilňovacie cviky patrí plank - takzvané dosky. Ako na to, ukáže video:


Zdroj: www.youtube.com/Bowflex

Bude vás zaujímať:

Autor: Nina Haceková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

16.10.2019
Ľahnete si do postele a spánok neprichádza. Uvoľnite celé telo pozíciami z jogy. Zvládnu ich aj začiatočníci. Čítať viac
 
7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

13.10.2019
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

11.10.2019
Osobná trénerka Lucia Medeková vám ukáže cvik vhodný pre uvoľnenie napätia po celom dni v práci, ale aj na začiatku dňa či akéhokoľvek... Čítať viac
 
Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

09.10.2019
Začali ste behať, ale efekt v podobe chudnutia sa nedostavuje? Asi niečo robíte nesprávne. Pozrite sa na to, čo by to mohlo byť. Čítať viac
 
Bežci, pozor! Jedlá, ktoré vám pomôžu rýchlejšie behať a schudnúť

Bežci, pozor! Jedlá, ktoré vám pomôžu rýchlejšie behať a schudnúť

08.10.2019
Príslovie „ste to, čo jete," platí pri behu dvojnásobne. To, že by ste svoj jedálniček mali prispôsobiť tréningovému plánu, zistíte... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Naštartujte sa hneď ráno aj bez kávy! Fitness rutina zrýchli metabolizmus
Nina Haceková