predplatne
 

VIDEO: Naučte sa lepší drep. Posilní zadok, stabilizuje kĺby a poteší chrbticu

06.12.2019

Drobný pohyb navyše a správna technika poteší telo viac ako len klasický drep. Pozrite si tip fyzioterapeutky.

Modifikácia drepu poteší chrbát i kĺby.

Modifikácia drepu poteší chrbát i kĺby.Autor: Archív L. A.

Ak pri drepe urobíte správnu rotáciu trupu, zlepšíte mobilitu v hrudnej oblasti a zároveň aktivujete hlboké stabilizačné svaly chrbtice. Pri cvičení si však dávajte pozor na správnu techniku. Tú vám prezradí fyzioterapeutka Mgr. Lenka Augustínová.

Ako na to

Postavte sa na šírku pliec, vystrite chrbát a spevnite hlboké trupové stabilizátory. Zaprite sa do chodidiel. Postupne prechádzajte do podrepu, mierne sa predkloňte a zastavte sa v pozícii, keď sa plecia dostanú nad kolená. Tie sa však nepohnú z miesta. „So spevneným stredom tela, začnite v drepe následne pomaly rotovať hrudník striedavo do strany. Zvyšok tela však zostáva pevne na mieste,“ vysvetľuje fyzioterapeutka Lenka Augustínová. „Pre lepšiu rotáciu môžete použiť roller.“ Počas cvičenia majte aktívne spevnené brucho.


Zdroj videa: Instagram@kinisi_fyzioterapie

Pri cvičení si dávajte pozor na záklon hlavy a prehnutie v driekovej chrbtici. Je to chyba. Rovnako musíte udržať pevné aj kolená. Takto modifikovaný drep posilňuje sedacie svaly, stabilizuje kĺby na dolných končatinách a zlepšuje mobilitu hrudnej oblasti. Zároveň aktivuje hlboké stabilizačné svaly chrbtice.

Čítajte aj:

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Rotácia panvy posilní chrbát, brucho i bránicu. Cvičte s fyzioterapeutkou

VIDEO: Rotácia panvy posilní chrbát, brucho i bránicu. Cvičte s fyzioterapeutkou

15.01.2020
Niekedy aj jemný pohyb môže urobiť pre telo veľa. Fyzioterapeutka vám ukáže ako posilniť jedným cvikom brušné, trupové i chrbtové... Čítať viac
 
VIDEO: Ploché bruško už za mesiac! Stačí 10 minút denne

VIDEO: Ploché bruško už za mesiac! Stačí 10 minút denne

13.01.2020
Ploché brucho je niečo, čo chce hádam každý. Nájdite si denne 10 minút na tieto cviky a výsledok uvidíte už po mesiaci makačky. Čítať viac
 
Mladšie cievy o 4 roky. Namiesto liekov zníži riziko mŕtvice i infarktu táto činnosť

Mladšie cievy o 4 roky. Namiesto liekov zníži riziko mŕtvice i infarktu táto činnosť

12.01.2020
Nejde o to zabehnúť dlhú trať, len sa na ňu pripravovať. Výsledky vedcov potvrdzujú, že zadýchať sa je zdravé. Čítať viac
 
Počúvate pri tréningu hudbu? Je to doping, tvrdia odborníci

Počúvate pri tréningu hudbu? Je to doping, tvrdia odborníci

09.01.2020
Mnohí si beh či bicyklovanie bez slúchadiel nevedia prestaviť. Prospieva športovaniu každá pesnička a aký rytmus je pre tréning najvhodnejší?... Čítať viac
 
FOTOtréning: Rozcvičte nákupy. Nosenie tašiek dá zabrať chrbtu, no strečing si zaslúžia aj vaše nohy

FOTOtréning: Rozcvičte nákupy. Nosenie tašiek dá zabrať chrbtu, no strečing si zaslúžia aj vaše nohy

04.01.2020
Behanie po výpredajoch dá zabrať aj trénovanému telu. Nosenie nákupov či postávanie v dlhých radoch pri pokladnici treba vykompenzovať.... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Naučte sa lepší drep. Posilní zadok, stabilizuje kĺby a poteší chrbticu
Katarína Posluchová