VIDEO: Nedarí sa vám zaspať? Vyskúšajte jogu pre lepší spánok

12.04.2018

Únava, podráždenosť, strata koncentrácie môžu byť následkom nedostatku spánku. Telo si potrebuje oddýchnuť. Ak nevie vypnúť, pomôžte mu.

Telo potrebuje na správny reštart zdravý spánok.

Telo potrebuje na správny reštart zdravý spánok.Autor: Shutterstock

Niekedy sa stačí dobre vyspať a hneď vidíte svet v ružovejších farbách. Čo však robiť, keď vám všetko prerastá cez hlavu, v noci si v hlave premietate celý deň a spánok neprichádza? Zachrániť vás môže aj joga. Hneď niekoľko pozícii vám pomôže uvoľniť sa a pripraviť organizmus na oddych. Stačí sa pohodlne obliecť, stlmiť svetlá a môžete cvičiť. Pokojne aj v pyžame. V každej pozícii zotrvajte približne 20 sekúnd.

Predýchajte deň

Posaďte sa medzi pokrčené nohy. Ruky položte voľne na stehná, vystrite chrbát, zovrite oči a zhlboka dýchajte. Na záver sa nadýchnite a s výdychom sa predkloňte s vystretými rukami. V záverečnej pozícii by ste sa mali cítiť, čo najpohodlnejšie. Čelo si prípadne môžete položiť na zložený uterák.
 Foto: Shutterstock

Vystrite chrbát

Odbúrať stres vám pomôže aj pozícia kobra. Ľahnite si na brucho, vystrite špičky, čelo položte na zem. Potom pokrčte ruky, dlane dajte pod úroveň pliec. Potom paže pomaly vystierajte a zdvíhajte trup zo zeme. 
 Foto: Shutterstok

Uvoľnite sa

Ľahnite si na chrbát. Pomaly zdvihnite pokrčené nohy, potom ich položte na pravú stranu a hlavu zároveň otočte doľava. S nádychom nohy zdvihnite a s výdychom ich položte na pravú stranu. Nezabudnite na pohyb hlavy do protiľahlej strany. 
 Foto: Shutterstock

VIDEO: Začnite deň známym cvikom z jogy. Pre zdravý chrbát, trávenie a pevné telo

Relaxujte

V ľahu na chrbte vystrite nohy a potom ich pokrčené zdvihnite a pritiahnite k hrudníku. Pod kolenami si ich chyťte rukami. Na záver ležte na chrbte, ruky položte voľne popri tele. Ak sa vám neleží pohodlne, dajte si pod kolená menší vankúš alebo poskladaný uterák. V tejto pozícii zotrvajte asi minútu a dýchajte zhlboka. Snažte sa uvoľniť telo i myseľ. 
 Foto: Shutterstock

Pozícii, po ktorých ľahšie zaspíte je viac. Pozrite sa ako ich môžete pospájať do celku ►►►

Pozrite si aj:

V tomto článku sa zaoberáme Spánok ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

FOTOtréning s Martinom Šmahelom: Zaveste sa a posilnite brucho!

FOTOtréning s Martinom Šmahelom: Zaveste sa a posilnite brucho!

16.08.2018
Ak sa zavesíte na hrazdu, natiahnete si výborne chrbát. Potom stačí zdvihnúť nohy a začnete s posilňovaním brucha. Čítať viac
 
Ušetria čas a vylepšia kondičku. Kolobežky sú opäť v kurze

Ušetria čas a vylepšia kondičku. Kolobežky sú opäť v kurze

04.08.2018
Na dvoch kolesách si výborne posilníte nohy i chrbát. Nezabudnite však striedať nohy, inak si koledujete o problémy. Čítať viac
 
Sedavú prácu si odskáču aj kĺby. Prekonajte pohodlie a kompenzujte!

Sedavú prácu si odskáču aj kĺby. Prekonajte pohodlie a kompenzujte!

03.08.2018
Najväčšie problémy pre chrbticu a kĺby spôsobí dlhé sedenie, najmä v práci. V ohrozenej skupine sú hlavne kolená, ramená, členky... Čítať viac
 
8 úžasných vecí, ktoré s vami urobí plávanie. Potešíme hlavne vás, dámy!

8 úžasných vecí, ktoré s vami urobí plávanie. Potešíme hlavne vás, dámy!

01.08.2018
Je jedno, či si vyberiete bazén, jazero alebo more. Dôležité je hýbať sa a rozcvičiť si nielen svaly, ale aj mozog a pľúca. Čítať viac
 
TEST športových podprseniek sklamal. 4 zásady, s ktorými si vyberiete správnu

TEST športových podprseniek sklamal. 4 zásady, s ktorými si vyberiete správnu

30.07.2018
Predstavte si, že hráte volejbal alebo beháte v klasickej podprsenke. Asi by vás dosť obmedzovala, necítili by ste sa komfortne a nepodali... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Nedarí sa vám zaspať? Vyskúšajte jogu pre lepší spánok
Katarína Posluchová