predplatne
 

VIDEO: Nedarí sa vám zaspať? Vyskúšajte jogu pre lepší spánok

12.04.2018

Únava, podráždenosť, strata koncentrácie môžu byť následkom nedostatku spánku. Telo si potrebuje oddýchnuť. Ak nevie vypnúť, pomôžte mu.

Telo potrebuje na správny reštart zdravý spánok.

Telo potrebuje na správny reštart zdravý spánok.Autor: Shutterstock

Niekedy sa stačí dobre vyspať a hneď vidíte svet v ružovejších farbách. Čo však robiť, keď vám všetko prerastá cez hlavu, v noci si v hlave premietate celý deň a spánok neprichádza? Zachrániť vás môže aj joga. Hneď niekoľko pozícii vám pomôže uvoľniť sa a pripraviť organizmus na oddych. Stačí sa pohodlne obliecť, stlmiť svetlá a môžete cvičiť. Pokojne aj v pyžame. V každej pozícii zotrvajte približne 20 sekúnd.

Predýchajte deň

Posaďte sa medzi pokrčené nohy. Ruky položte voľne na stehná, vystrite chrbát, zovrite oči a zhlboka dýchajte. Na záver sa nadýchnite a s výdychom sa predkloňte s vystretými rukami. V záverečnej pozícii by ste sa mali cítiť, čo najpohodlnejšie. Čelo si prípadne môžete položiť na zložený uterák.
 Foto: Shutterstock

Vystrite chrbát

Odbúrať stres vám pomôže aj pozícia kobra. Ľahnite si na brucho, vystrite špičky, čelo položte na zem. Potom pokrčte ruky, dlane dajte pod úroveň pliec. Potom paže pomaly vystierajte a zdvíhajte trup zo zeme. 
 Foto: Shutterstok

Uvoľnite sa

Ľahnite si na chrbát. Pomaly zdvihnite pokrčené nohy, potom ich položte na pravú stranu a hlavu zároveň otočte doľava. S nádychom nohy zdvihnite a s výdychom ich položte na pravú stranu. Nezabudnite na pohyb hlavy do protiľahlej strany. 
 Foto: Shutterstock

VIDEO: Začnite deň známym cvikom z jogy. Pre zdravý chrbát, trávenie a pevné telo

Relaxujte

V ľahu na chrbte vystrite nohy a potom ich pokrčené zdvihnite a pritiahnite k hrudníku. Pod kolenami si ich chyťte rukami. Na záver ležte na chrbte, ruky položte voľne popri tele. Ak sa vám neleží pohodlne, dajte si pod kolená menší vankúš alebo poskladaný uterák. V tejto pozícii zotrvajte asi minútu a dýchajte zhlboka. Snažte sa uvoľniť telo i myseľ. 
 Foto: Shutterstock

Pozícii, po ktorých ľahšie zaspíte je viac. Pozrite sa ako ich môžete pospájať do celku ►►►

Pozrite si aj:

V tomto článku sa zaoberáme Spánok ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Skrytý dôvod bolesti chrbta. Máte správny počet tenisiek?

Skrytý dôvod bolesti chrbta. Máte správny počet tenisiek?

13.10.2018
Okrem toho, že si zvolíte šport, berte do úvahy terén, na ktorom budete trénovať. Dvojnásobne to platí pri teniskách na behanie. Čítať viac
 
Cvičením proti viróze. Tiež máte dilemu, či vám tréning prospeje?

Cvičením proti viróze. Tiež máte dilemu, či vám tréning prospeje?

09.10.2018
Môže vám cvičenie pomôcť, aby na vás nenaskákali vírusy či baktérie? A čo ak ich už v sebe máte? Môžete ich zo seba vycvičiť? Čítať viac
 
Nenapili ste sa pred tréningom? Neriskujete iba svalové kŕče

Nenapili ste sa pred tréningom? Neriskujete iba svalové kŕče

04.10.2018
Hoci sa s príchodom chladnejších dní potíte menej, nezabúdajte na pitný režim počas športovania. Fľašku sa oplatí mať po ruke. Čítať viac
 
Štúdia prezradila o Slovákoch nečakané fakty! Patríte k šťastnej menšine?

Štúdia prezradila o Slovákoch nečakané fakty! Patríte k šťastnej menšine?

01.10.2018
Myslíte si, že Slováci si doprajú a zjedia všetko na čo majú chuť alebo sa stravujú zdravo? A koľkí z nás sa pravidelne hýbu a sú skutočne... Čítať viac
 
VIDEOtip zvodnej Halle Berry: Tréning pre skvelý sex. Nikdy ho nevynechám!

VIDEOtip zvodnej Halle Berry: Tréning pre skvelý sex. Nikdy ho nevynechám!

26.09.2018
Herečka Halle Berry, ktorá má už dva roky po 50-ke motivuje k pohybu TOP benefitom. A poriadne horúcim.  Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Nedarí sa vám zaspať? Vyskúšajte jogu pre lepší spánok
Katarína Posluchová