predplatne
 

VIDEO: Nedarí sa vám zaspať? Vyskúšajte jogu pre lepší spánok

12.04.2018

Únava, podráždenosť, strata koncentrácie môžu byť následkom nedostatku spánku. Telo si potrebuje oddýchnuť. Ak nevie vypnúť, pomôžte mu.

Telo potrebuje na správny reštart zdravý spánok.

Telo potrebuje na správny reštart zdravý spánok.Autor: Shutterstock

Niekedy sa stačí dobre vyspať a hneď vidíte svet v ružovejších farbách. Čo však robiť, keď vám všetko prerastá cez hlavu, v noci si v hlave premietate celý deň a spánok neprichádza? Zachrániť vás môže aj joga. Hneď niekoľko pozícii vám pomôže uvoľniť sa a pripraviť organizmus na oddych. Stačí sa pohodlne obliecť, stlmiť svetlá a môžete cvičiť. Pokojne aj v pyžame. V každej pozícii zotrvajte približne 20 sekúnd.

Predýchajte deň

Posaďte sa medzi pokrčené nohy. Ruky položte voľne na stehná, vystrite chrbát, zovrite oči a zhlboka dýchajte. Na záver sa nadýchnite a s výdychom sa predkloňte s vystretými rukami. V záverečnej pozícii by ste sa mali cítiť, čo najpohodlnejšie. Čelo si prípadne môžete položiť na zložený uterák.
 Foto: Shutterstock

Vystrite chrbát

Odbúrať stres vám pomôže aj pozícia kobra. Ľahnite si na brucho, vystrite špičky, čelo položte na zem. Potom pokrčte ruky, dlane dajte pod úroveň pliec. Potom paže pomaly vystierajte a zdvíhajte trup zo zeme. 
 Foto: Shutterstok

Uvoľnite sa

Ľahnite si na chrbát. Pomaly zdvihnite pokrčené nohy, potom ich položte na pravú stranu a hlavu zároveň otočte doľava. S nádychom nohy zdvihnite a s výdychom ich položte na pravú stranu. Nezabudnite na pohyb hlavy do protiľahlej strany. 
 Foto: Shutterstock

VIDEO: Začnite deň známym cvikom z jogy. Pre zdravý chrbát, trávenie a pevné telo

Relaxujte

V ľahu na chrbte vystrite nohy a potom ich pokrčené zdvihnite a pritiahnite k hrudníku. Pod kolenami si ich chyťte rukami. Na záver ležte na chrbte, ruky položte voľne popri tele. Ak sa vám neleží pohodlne, dajte si pod kolená menší vankúš alebo poskladaný uterák. V tejto pozícii zotrvajte asi minútu a dýchajte zhlboka. Snažte sa uvoľniť telo i myseľ. 
 Foto: Shutterstock

Pozícii, po ktorých ľahšie zaspíte je viac. Pozrite sa ako ich môžete pospájať do celku ►►►

Pozrite si aj:

V tomto článku sa zaoberáme Spánok ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Potrebujete posilniť ruky? Vyskúšajte rozvlniť laná

VIDEO: Potrebujete posilniť ruky? Vyskúšajte rozvlniť laná

15.01.2019
Naoko jednoduchá pomôcka vám môže poskytnúť pestrý tréning. Pomôže vám vylepšiť najmä vrch tela. Čítať viac
 
Začali ste cvičiť? S týmito radami vytrváte a nevzdáte to!

Začali ste cvičiť? S týmito radami vytrváte a nevzdáte to!

14.01.2019
V januári zvyknú telocvične, fitká či posilňovne praskať vo švíkoch. Novoročné predsavzatia ženú ľudí cvičiť a zhadzovať kilá. Ako... Čítať viac
 
Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!

Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!

09.01.2019
Netrénujte s prázdnym žalúdkom, energia vám bude chýbať. Stačí si naservírovať správne jedlo a potešíte postavu i svaly. Čítať viac
 
Triky na správne držanie chrbta. Pri najdôležitejšom môžete ležať

Triky na správne držanie chrbta. Pri najdôležitejšom môžete ležať

07.01.2019
Zlé držanie tela je priamou cestou k bolestiam chrbta, kĺbov či nôh. Ak si osvojíte pár drobností, môžete patriť k šťastlivcom, ktorí... Čítať viac
 
Lenivosť premôže SUPER pesnička. Ako si vybrať hudbu na tréning?

Lenivosť premôže SUPER pesnička. Ako si vybrať hudbu na tréning?

04.01.2019
Počujete obľúbenú pesničku a už si dupkáte nohou alebo začnete vlniť bokmi. Hudba je motivačná a platí to aj pre šport. Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Nedarí sa vám zaspať? Vyskúšajte jogu pre lepší spánok
Katarína Posluchová