predplatne
 

VIDEO: Ovisnuté brucho po pôrode? Diastázu vyriešia jednoduché cviky

09.05.2019

Trpí ňou každá 3. tehotná žena, no väčšina o svojej diagnóze nevie. Naspäť do formy sa dostanete s cieleným cvičením.

Mnohé ženy, ktoré mali pred pôrodom ploché brucho, sa dlho aj po narodení dieťaťa trápia s ovisnutými brušnými svalmi.

Mnohé ženy, ktoré mali pred pôrodom ploché brucho, sa dlho aj po narodení dieťaťa trápia s ovisnutými brušnými svalmi.Autor: Shutterstock

Ste už pár mesiacov po pôrode a podľa pohľadu ľudí vám je jasné, že hádajú, či ste opäť v tom? A vy za svoje brucho viníte tých pár navyše kíl, ktoré vám z tehotensta ostali? Ani jedna možnosť nemusí byť správna. Napriek tomu že ide o pomerne častú chorobu, mnohé ženy o nej nevedia a s vypuklým bruchom sa trápia roky. Pritom stačí len správna diagnostika a špeciálne cviky na úpravu brušných svalov.

Čítajte aj: 5 TOP športov vďaka ktorým pôjde spaľovanie ako po masle

Naspäť do formy

Mnohé matky, ktoré mali pred pôrodom ploché brucho, sa dlho aj po narodení dieťaťa trápia s ovisnutými brušnými svalmi. Za normálnych okolností by sa mali dostať do pôvodného stavu do 6 až 8 týždňov po pôrode. Viditeľne vystúpené brušné svalstvo však naznačuje, že niečo nie je v poriadku. Pritom nejde len o estetický problém, ale aj patológiu, ktorú treba riešiť, vysvetľuje odborník.

Neudrží svaly

„Pri diastáze dochádza k rozostupu svalov, ktoré tvoria prednú brušnú stenu. V strede je brucho predelené väzivovým pruhom, odborne nazývaným linea alba, na ktorú sa upínajú niektoré svaly,” vysvetľuje gynekológ Peter Šaško. V dôsledku vnútorného tlaku a rastúceho tehotenského brucha je práve toto miesto najviac ohrozené. „Sval v mieste linea alba je najslabší a ľahko tu dôjde k rozostupu svalov. V strede tohto väziva sa nachádza pupok. Rozostúpený sval neudrží svaly pokope a vytvára sa v strede medzera, ktorá ide od pupku až k panve,” opisuje priebeh patológie gynekológ.

Nepozdáva sa vám? Jednoduchý cvik odhalí diastázu 

Vyčnievajúci hrebeň

Pritom oslabené a málo elastické svaly sa môžu dostať do pôvodného stavu, no obyčajné brušáky pri diastáze nepomôžu. Najskôr gynekológ potvrdí, či o diastázu naozaj ide a potom určí liečbu. „Rozostúpené svaly sa prejavia ako vyčnievajúci hrebeň v strednej línii brucha. Ich hranice sa dajú nahmatať, keď je sval napnutý. Napríklad keď žena leží s pokrčenými kolenami alebo keď zdvihne nohy niekoľko centimetrov od zeme,” objasňuje gynekológ. Ak sa oddelí priamy sval už počas tehotenstva, je možné pod kožou nahmatať maternicu.

Rizikové skupiny

Diastáza sa vyskytuje najmä u tehotných žien, ktorým sa nadmerne natiahne brušný sval alebo ich svaly stratia elasticitu. Rizikový je vek nad 35 rokov, vysoká pôrodná hmotnosť dieťaťa, viacpočetné tehotenstvá alebo ide o dôsledok nadmerného cvičenia po prvom trimestri. Diastázou je podľa štatistík zasiahnutá až jedna tretina tehotných žien. „Pritom u tehotných nie je nutná žiadna liečba, po pôrode sa stav upraví spontánne. Odporúčajú sa však rôzne cviky, ktoré napomáhajú spevniť tieto svaly,” hovorí lekár.

Kompletná videolekcia domáceho spaľovania tukov

Kedy začať cvičiť

Ak tehotenstvo prebehlo prirodzene, je možné začas s cvičením hneď po skončení šestonedelia. V prípade, že pôrod bol vykonaný cisárskym rezom, odborníci odporúčajú počkať s cvičením minimálne 3 mesiace. „Dôležité je poradiť sa s lekárom, pretože pri diastáze hrozí pri nadmernom zaťažení svalov pruh. Pri malom rozostúpení svalov sa odporúča nosiť sťahovacie pomôcky. Ak ide o ťažšiu formu diastázy, vtedy sa doporučuje chirurgická plastika. Považuje sa však za poslednú možnosť,” dodáva gynekológ Šaško.

Video: Ako cvičiť pri diastáze


Zdroj videa: youtube.com/MomsIntoFitness

Pozrite si ďalšie videocviky:

V tomto článku sa zaoberáme Pôrod ...viac
Autor: Nina Haceková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEOcvičenie: Zbohom silné stehná. TOP 5 cvičení, ktoré ťa dostanú do formy

VIDEOcvičenie: Zbohom silné stehná. TOP 5 cvičení, ktoré ťa dostanú do formy

17.10.2019
Aj vás trápia trasúce sa stehná? Chcete si vypracovať štíhle nohy? Spoznajte 5 cvikov, ktoré vám v boji proti silným stehnám zaručene... Čítať viac
 
Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

16.10.2019
Ľahnete si do postele a spánok neprichádza. Uvoľnite celé telo pozíciami z jogy. Zvládnu ich aj začiatočníci. Čítať viac
 
7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

13.10.2019
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

11.10.2019
Osobná trénerka Lucia Medeková vám ukáže cvik vhodný pre uvoľnenie napätia po celom dni v práci, ale aj na začiatku dňa či akéhokoľvek... Čítať viac
 
Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

09.10.2019
Začali ste behať, ale efekt v podobe chudnutia sa nedostavuje? Asi niečo robíte nesprávne. Pozrite sa na to, čo by to mohlo byť. Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Ovisnuté brucho po pôrode? Diastázu vyriešia jednoduché cviky
Nina Haceková