predplatne
 

VIDEO: Zbavte sa kŕčových žíl jednoducho. S týmto cvičením docielite viditeľné výsledky

21.02.2020

Nejde len o estetický problém. Vystupujúce žily na nohách môžu potrápiť skutočne každého. Viete však tomu zabrániť. Pripravte sa, začíname!

Skrývate kŕčové žily pod pančuchami? Radšej si s nimi poraďte cvičením.

Skrývate kŕčové žily pod pančuchami? Radšej si s nimi poraďte cvičením.Autor: Shutterstock

Dlhodobé sedenie spôsobí hromaždenie krvi v nohách. To môže viesť k vzniku kŕčových žíl alebo drobných pavučinových cievok nazývaných tiež metličky. Takéto vystupujúce a viditeľné žily sú nielen neestetické, ale pri ignorovaní problémov môžu byť aj nebezpečné. Kŕčové žily vznikajú vtedy, keď sa obmedzí prietok krvi, napríklad od kolena do nôh. Stena cievy je pod tlakom, rozširuje sa a môže sa vyduť. Je to nepríjemné, viditeľné, aj nebezpečné ochorenie, ktoré sa však dá chirurgicky aj laserovo liečiť. Čo je však pozitívnejšie, týmto lekárskym zákrokom možno predchádzať.

Čítajte aj: 6 dôvodov, prečo vám opúchajú nohy. Na ten posledný nikdy nemyslíte

Lekári považujú kŕčové žily za civilizačné ochorenie. Postihuje polovicu obyvateľstva v západných civilizáciách, vo väčšej miere ženy. Viditeľný zdravotný problém sa začína pavučinovými žilkami, ktoré trápia už aj mladé dievčatá. Dôvodov ich vzniku môže byť viacero, napríklad nesprávne sedenie, zlá životospráva, nedostatok pohybu či genetická predispozícia. Nečakajte, kým bude problém vypuklý. Niekedy i takmer neviditeľné kŕčové žily spôsobujú príznaky, ako sú pocity ťažkých nôh, pálenia, únavy, kŕčov a opuchov. 

Príznaky vás môžu prezradiť: 7 typov ľudí, ktorým hrozí upchávanie ciev

Najlepšia je však prevencia. Venujte svojim nohám pár minút a tento zdravotný problém sa vás týkať nemusí. Pozrite si cvičenie na kŕčové žily, ktoré pomôže s prevenciou aj riešenie už viditeľného problému.

Ako cvičiť? ►►► 


Zdroj videa: Facebook/ Health+

  1. Ľahnite si na podložku, nohy zdvihnite a pokrčte v kolenách. Vykonávajte pohyb pripomínajúci šľapanie do pedálov.
  2. Cvičenie v sede môžete robiť kedykoľvek počas dňa. Sadnite si na stoličku. Zdvíhajte nohy do vodorovnej polohy, vydržte pár sekúnd a potom ich spustite opäť na zem a cvik opakujte niekoľkokrát.
  3. Ľahnite si na podložku a pomaly zdvíhajte striedavo ľavú a pravú nohu. Nohy musia byť vystreté a nemali by ste ich dvíhať viac ako do 90 stupňov.  
  4. Dajte sa do takzvanej pózy dieťaťa. To znamená, že si sadnete na päty, vydýchnete a telo položíte na stehná. Ruky sú položené voľne vedľa tela dlaňami hore smerom k pätám. Ramená musia byť uvoľnené, hlava oddychuje položená čelom na podložke. Oči zatvorte, dýchajte zhlboka a zostaňte v tejto pozícii 2 minúty.

10 vecí, ktoré sa stanú, keď sedíte v práci 8 hodín. Trojka naháňa najväčší strach!

V tomto článku sa zaoberáme Cievy ...viac Kŕčové žily ...viac
Autor: nh
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Ako cvičiť doma a ešte k tomu efektívne? Stačí vám TÝCHTO 5 cvikov, radí tréner

Ako cvičiť doma a ešte k tomu efektívne? Stačí vám TÝCHTO 5 cvikov, radí tréner

dnes
Nevadí, že je fitnescentrum zavreté. Cvičiť môžete aj doma. Stačí vám týchto 5 komplexných cvičení. Čítať viac
 
Počítač i mobil trápia ruky. TOP cviky na boj s karpálnym tunelom i artrózou

Počítač i mobil trápia ruky. TOP cviky na boj s karpálnym tunelom i artrózou

29.03.2020
Posilňujete si pravidelne brušné svaly, tvarujete stehná a spevňujete zadok. Kedy ste si naposledy precvičili kĺby na rukách?... Čítať viac
 
Zvládli by ste minitanček ako Filip Šebo a Emma Drobná? Spríjemnite si deň aj vy!

Zvládli by ste minitanček ako Filip Šebo a Emma Drobná? Spríjemnite si deň aj vy!

28.03.2020
Trčíte doma a máte pocit, že vaše svaly ochabujú a psychika tiež začína trpieť? Pobavte sa skvelým minitančekom Filipa Šeba a Emmy Drobnej... Čítať viac
 
7 SUPER cvikov na doma, ktoré spevnia spodné brucho. Začína sa tréning

7 SUPER cvikov na doma, ktoré spevnia spodné brucho. Začína sa tréning

26.03.2020
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
TOP tréning na doma: 8 cvikov posilní nielen brucho a zadok. Stačí jedna pozícia!

TOP tréning na doma: 8 cvikov posilní nielen brucho a zadok. Stačí jedna pozícia!

23.03.2020
Trénerka Lucia Medeková vám prezradí ako si posilniť celé telo v jednej pozícii. Zároveň ukáže správnu techniku, aby si snahu neodniesli... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Zbavte sa kŕčových žíl jednoducho. S týmto cvičením docielite viditeľné výsledky
nh