predplatne
 

VIDEOtréning: Ako pri plávaní na chrbte používať ruky

11.07.2019

Pre kondíciu a zdravé telo je dôležité občas niečo urobiť. A najlepšie je, keď vás to aj baví a pohyb je príjemný. O chrbticu, celú kostru i svaly sa skvelo postará plávanie. Najlepšie aspoň 2x týždenne.

Znak sa dá plávať aj úplne pohodovo a ležérne. Bude spokojný váš chrbát i duša!

Znak sa dá plávať aj úplne pohodovo a ležérne. Bude spokojný váš chrbát i duša!Autor: Shutterstock

Plávanie je výborné pre všetkých, ale pre tých, čo majú problémy s chrbtom, ešte o čosi viac. Pri tomto type pohybu spevňujete svaly, ktoré sú dôležité pre oporu chrbtice a zlepšuje sa aj hustota kostí. Osteoporóza je totiž vážnou hrozbou a neraz sa prejaví práve na  chrbtici. Na druhej strane plávanie nezaťažuje kĺby ani platničky, to sa tiež počíta. Ortopédi rozhodne uprednostňujú pri problémoch s chrbticou plavecký štýl znak, pri ktorom ležíte na vode vo vystretej polohe a chrbtica je tým perfektne odľahčená. 

Možno máte pocit, že viete na chrbte plávať celkom dobre. Overiť si to môžete na nasledujúcich videách. Na prvom trénerka popisuje činnosť rúk podrobnejšie a popisuje aj prípadné chyby, druhé video je stručnejšie. 

Ako správne používať ruky pri plaveckom štýle znak


Zdroj videa: youtube/Sportex CZ


Zdroj videa: youtube/SwimField

Mohlo by vás zaujímať: 

V tomto článku sa zaoberáme Chrbtica ...viac
Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEOcvičenie: Zbohom silné stehná. TOP 5 cvičení, ktoré ťa dostanú do formy

VIDEOcvičenie: Zbohom silné stehná. TOP 5 cvičení, ktoré ťa dostanú do formy

17.10.2019
Aj vás trápia trasúce sa stehná? Chcete si vypracovať štíhle nohy? Spoznajte 5 cvikov, ktoré vám v boji proti silným stehnám zaručene... Čítať viac
 
Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

16.10.2019
Ľahnete si do postele a spánok neprichádza. Uvoľnite celé telo pozíciami z jogy. Zvládnu ich aj začiatočníci. Čítať viac
 
7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

13.10.2019
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

11.10.2019
Osobná trénerka Lucia Medeková vám ukáže cvik vhodný pre uvoľnenie napätia po celom dni v práci, ale aj na začiatku dňa či akéhokoľvek... Čítať viac
 
Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

09.10.2019
Začali ste behať, ale efekt v podobe chudnutia sa nedostavuje? Asi niečo robíte nesprávne. Pozrite sa na to, čo by to mohlo byť. Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEOtréning: Ako pri plávaní na chrbte používať ruky
Martina Palovčíková