predplatne
 

VIDEOtréning: Ako pri plávaní na chrbte používať ruky

11.07.2019

Pre kondíciu a zdravé telo je dôležité občas niečo urobiť. A najlepšie je, keď vás to aj baví a pohyb je príjemný. O chrbticu, celú kostru i svaly sa skvelo postará plávanie. Najlepšie aspoň 2x týždenne.

Znak sa dá plávať aj úplne pohodovo a ležérne. Bude spokojný váš chrbát i duša!

Znak sa dá plávať aj úplne pohodovo a ležérne. Bude spokojný váš chrbát i duša!Autor: Shutterstock

Plávanie je výborné pre všetkých, ale pre tých, čo majú problémy s chrbtom, ešte o čosi viac. Pri tomto type pohybu spevňujete svaly, ktoré sú dôležité pre oporu chrbtice a zlepšuje sa aj hustota kostí. Osteoporóza je totiž vážnou hrozbou a neraz sa prejaví práve na  chrbtici. Na druhej strane plávanie nezaťažuje kĺby ani platničky, to sa tiež počíta. Ortopédi rozhodne uprednostňujú pri problémoch s chrbticou plavecký štýl znak, pri ktorom ležíte na vode vo vystretej polohe a chrbtica je tým perfektne odľahčená. 

Možno máte pocit, že viete na chrbte plávať celkom dobre. Overiť si to môžete na nasledujúcich videách. Na prvom trénerka popisuje činnosť rúk podrobnejšie a popisuje aj prípadné chyby, druhé video je stručnejšie. 

Ako správne používať ruky pri plaveckom štýle znak


Zdroj videa: youtube/Sportex CZ


Zdroj videa: youtube/SwimField

Mohlo by vás zaujímať: 

V tomto článku sa zaoberáme Chrbtica ...viac
Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Zadok, boky, stehná... Trénujte s hviezdou instagramu. Stačí 10 minút

Zadok, boky, stehná... Trénujte s hviezdou instagramu. Stačí 10 minút

dnes
Vylepšovali ste si pred letom postavu? Nezaspite na vavrínoch a získanú formu si udržte s americkou kráskou Alexis Ren. Čítať viac
 
Schudnete na bicykli?! 8 tipov, s ktorými sa vám to určite podarí

Schudnete na bicykli?! 8 tipov, s ktorými sa vám to určite podarí

19.07.2019
Jazdíte, pretože to máte radi? Alebo chcete zhodiť pár kíl? Bicyklovanie je skvelá voľba!  Čítať viac
 
Máte na bruchu tuk, aj keď športujete? Odpovedzte si na 4 otázky

Máte na bruchu tuk, aj keď športujete? Odpovedzte si na 4 otázky

17.07.2019
Pravidelne cvičíte vo fitcentre alebo beháte v parku, snažíte sa málo jesť. Aj tak sa neviete zbaviť tukových vankúšov v brušných partiách.... Čítať viac
 
VIDEOtréning: Ohlásili sa kríže? Zachrániť vás môže strečing

VIDEOtréning: Ohlásili sa kríže? Zachrániť vás môže strečing

16.07.2019
Dlhšia cesta na dovolenku, balenie kufrov, ale i polievanie v záhrade či sedenie v klimatizovaných miestnostiach dajú chrbtu zabrať.... Čítať viac
 
Tvárová joga: Túžite po krásnej pleti bez vrások? Stačia vám tieto 4 cvičenia

Tvárová joga: Túžite po krásnej pleti bez vrások? Stačia vám tieto 4 cvičenia

12.07.2019
Je jednou z najprirodzenejších, lacných a zdravých alternatív, ako s vráskami zatočiť a spevniť ochabnuté svalstvo na tvári. Neveríte?... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEOtréning: Ako pri plávaní na chrbte používať ruky
Martina Palovčíková