predplatne
 

Vybehajte si TOP formu! 7 zdravých účinkov vás bude motivovať

05.11.2018

Jesenný beh poteší telo i dušu. Pravidelný tréning sa pozitívne odrazí na vašom zdraví a zlepší vám spánok.

Pozitívne účinky sa dostavia len pri pravidelnom tréningu.

Pozitívne účinky sa dostavia len pri pravidelnom tréningu.Autor: Shutterstock

Bežali ste dnes na autobus? Dopriali ste si ranný beh alebo ste len utekali do práce, aby ste prišli načas? Lepšie ste nemohli začať. Dnes je Svetový deň behu. Ide o jednu z najprirodzenejších pohybových aktivít. Stačia kvalitné tenisky, trať, ktorá vás baví a hneď budete robiť niečo pre svoje zdravia. Zlepší sa vám aj spánok a budete mať lepší sex.

A v závere článku neprehliadnite VIDEO s bežeckou abecedou. Zíde sa vám!

Spánok
Pri športovaní telo spáli energiu a hneď budete mať lepší a hlbší spánok. Buďte trpezliví. Výsledok sa dostaví až po pár týždňoch. Tréning prispôsobte svojmu biorytmu. Ideálny čas na behanie je okolo 18. hodiny. Stále nestačí? Omladnete! Pravidelné športovanie zvyšuje produkciu rastového hormónu HGH, ktorého hladina vekom klesá. Budete sa cítiť a vyzerať o 10 rokov mladší. Beh je výbornou formou aktívnej regenerácie. Načerpáte pri ňom silu a zároveň sa uvoľníte.

Srdce
Srdce pri behu pumpuje intenzívnejšie. Pracuje ekonomickejšie nielen pri športe, ale aj v pokoji. Klesne vám pulzová frekvencia a pri pravidelnom tréningu sa trvalo znížia hodnoty krvného tlaku. Kým srdce netrénovaného človeka udrie za minútu 150-krát a napumpuje do ciev 40 litrov krvi, trénované srdce na to potrebuje len 120 úderov. 

Sex
Štúdie preukázali, že bežci sú emocionálne stabilnejší. Vytrvalostný tréning u mužov aj žien zvyšuje hladinu testosterónu. Vďaka tomu stúpa chuť na sex. Športovci sa nielen cítia výkonnejšie.

Pľúca
Pravidelné dýchanie pri behu zvýši kapacitu pľúc v priemere o pol litra. Športovci dýchajú pomalšie a hlbšie. Zväčšený objem pľúc znamená viac kyslíka v krvi. Všetky orgány potom pracujú lepšie.

Beh po schodoch vám vylepší kondíciu a zníži cholesterol. A to nie je všetko!

Svaly
Do pohybu sa zapája okolo 70 % svalov. V ich tkanive sa zväčšujú mitochondrie, v ktorých vzniká energia na prácu svalov. To znamená, že pri behu sa rýchlejšie spaľuje cukor i tuky.

Cievy
Pravidelným behaním znížite hladinu zlého LDL cholesterolu a minimalizuje sa ukladanie tuku v cievach. Rozprúdenie krvi podporuje aj elasticitu cievnych stien. Nezabúdajte na rozcvičku, oplatí sa oprášiť bežeckú abecedu.

Kosti
Pravidelným zaťažovaním a uvoľňovaním sa kosti lepšie vyživujú, čo vás môže ochrániť pred osteoporózou. 

VIDEO: Pozrite si bežeckú abecedu


Zdroj: youtube/Training & Testing

Čítajte aj:

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Stačia 4 minúty! Tabata vám vyformuje dokonalé krivky

VIDEO: Stačia 4 minúty! Tabata vám vyformuje dokonalé krivky

15.11.2018
Nie je len pre pokročilých, do formy dostane i začiatočníkov. Pri tabate si môžete dovoliť aj drobné úpravy. Čítať viac
 
Športy pri bolestiach chrbtice. Na čo si dať pri konkrétnych pozor a čo jej prospeje?

Športy pri bolestiach chrbtice. Na čo si dať pri konkrétnych pozor a čo jej prospeje?

11.11.2018
Bolesťou vám organizmus naznačuje, že niečo nerobíte správne. Platí to aj o chrbte. Prečo potrebuje pevné svaly a správne tenisky?... Čítať viac
 
5 x budíček bez rannej kávy. Nahraďte ju a pocítite malý zázrak

5 x budíček bez rannej kávy. Nahraďte ju a pocítite malý zázrak

06.11.2018
Každé ráno je ťažký boj? A lepšiu náladu nevyhráte ani so šálkou silnej kávy? Skúste čosi iné. Čítať viac
 
Vybehajte si TOP formu! 7 zdravých účinkov vás bude motivovať

Vybehajte si TOP formu! 7 zdravých účinkov vás bude motivovať

05.11.2018
Jesenný beh poteší telo i dušu. Pravidelný tréning sa pozitívne odrazí na vašom zdraví a zlepší vám spánok. Čítať viac
 
FOTOtréning: Cítite chrbát? Posilňujte therabandom. Zabrať dostane zadok i stehná

FOTOtréning: Cítite chrbát? Posilňujte therabandom. Zabrať dostane zadok i stehná

04.11.2018
Máte už theraband? Vďaka odporu, ktorý pružný pás vyvíja, si výborne posilníte celé telo. Zacvičte si s trénerkou Luciou Medekovou.... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Vybehajte si TOP formu! 7 zdravých účinkov vás bude motivovať
Katarína Posluchová