predplatne
 

Vybehajte si TOP formu! 7 zdravých účinkov vás bude motivovať

05.11.2018

Jesenný beh poteší telo i dušu. Pravidelný tréning sa pozitívne odrazí na vašom zdraví a zlepší vám spánok.

Pozitívne účinky sa dostavia len pri pravidelnom tréningu.

Pozitívne účinky sa dostavia len pri pravidelnom tréningu.Autor: Shutterstock

Bežali ste dnes na autobus? Dopriali ste si ranný beh alebo ste len utekali do práce, aby ste prišli načas? Lepšie ste nemohli začať. Dnes je Svetový deň behu. Ide o jednu z najprirodzenejších pohybových aktivít. Stačia kvalitné tenisky, trať, ktorá vás baví a hneď budete robiť niečo pre svoje zdravia. Zlepší sa vám aj spánok a budete mať lepší sex.

A v závere článku neprehliadnite VIDEO s bežeckou abecedou. Zíde sa vám!

Spánok
Pri športovaní telo spáli energiu a hneď budete mať lepší a hlbší spánok. Buďte trpezliví. Výsledok sa dostaví až po pár týždňoch. Tréning prispôsobte svojmu biorytmu. Ideálny čas na behanie je okolo 18. hodiny. Stále nestačí? Omladnete! Pravidelné športovanie zvyšuje produkciu rastového hormónu HGH, ktorého hladina vekom klesá. Budete sa cítiť a vyzerať o 10 rokov mladší. Beh je výbornou formou aktívnej regenerácie. Načerpáte pri ňom silu a zároveň sa uvoľníte.

Srdce
Srdce pri behu pumpuje intenzívnejšie. Pracuje ekonomickejšie nielen pri športe, ale aj v pokoji. Klesne vám pulzová frekvencia a pri pravidelnom tréningu sa trvalo znížia hodnoty krvného tlaku. Kým srdce netrénovaného človeka udrie za minútu 150-krát a napumpuje do ciev 40 litrov krvi, trénované srdce na to potrebuje len 120 úderov. 

Sex
Štúdie preukázali, že bežci sú emocionálne stabilnejší. Vytrvalostný tréning u mužov aj žien zvyšuje hladinu testosterónu. Vďaka tomu stúpa chuť na sex. Športovci sa nielen cítia výkonnejšie.

Pľúca
Pravidelné dýchanie pri behu zvýši kapacitu pľúc v priemere o pol litra. Športovci dýchajú pomalšie a hlbšie. Zväčšený objem pľúc znamená viac kyslíka v krvi. Všetky orgány potom pracujú lepšie.

Beh po schodoch vám vylepší kondíciu a zníži cholesterol. A to nie je všetko!

Svaly
Do pohybu sa zapája okolo 70 % svalov. V ich tkanive sa zväčšujú mitochondrie, v ktorých vzniká energia na prácu svalov. To znamená, že pri behu sa rýchlejšie spaľuje cukor i tuky.

Cievy
Pravidelným behaním znížite hladinu zlého LDL cholesterolu a minimalizuje sa ukladanie tuku v cievach. Rozprúdenie krvi podporuje aj elasticitu cievnych stien. Nezabúdajte na rozcvičku, oplatí sa oprášiť bežeckú abecedu.

Kosti
Pravidelným zaťažovaním a uvoľňovaním sa kosti lepšie vyživujú, čo vás môže ochrániť pred osteoporózou. 

VIDEO: Pozrite si bežeckú abecedu


Zdroj: youtube/Training & Testing

Čítajte aj:

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEOcvičenie: Zbohom silné stehná. TOP 5 cvičení, ktoré ťa dostanú do formy

VIDEOcvičenie: Zbohom silné stehná. TOP 5 cvičení, ktoré ťa dostanú do formy

17.10.2019
Aj vás trápia trasúce sa stehná? Chcete si vypracovať štíhle nohy? Spoznajte 5 cvikov, ktoré vám v boji proti silným stehnám zaručene... Čítať viac
 
Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

16.10.2019
Ľahnete si do postele a spánok neprichádza. Uvoľnite celé telo pozíciami z jogy. Zvládnu ich aj začiatočníci. Čítať viac
 
7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

13.10.2019
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

11.10.2019
Osobná trénerka Lucia Medeková vám ukáže cvik vhodný pre uvoľnenie napätia po celom dni v práci, ale aj na začiatku dňa či akéhokoľvek... Čítať viac
 
Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

09.10.2019
Začali ste behať, ale efekt v podobe chudnutia sa nedostavuje? Asi niečo robíte nesprávne. Pozrite sa na to, čo by to mohlo byť. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Vybehajte si TOP formu! 7 zdravých účinkov vás bude motivovať
Katarína Posluchová