predplatne
 

Začínate cvičiť od nuly? 7 FIT zásad, ako pohyb správne dávkovať

20.05.2018

Dobrovoľne si ničíte svalové bunky a stresujete telo? Aby bol pohyb zdravý, treba ho správne dávkovať.

Teplé počasie láka rozhýbať sa. Cvičte od začiatku správne, vydržíte dlhšie.

Teplé počasie láka rozhýbať sa. Cvičte od začiatku správne, vydržíte dlhšie. Autor: Shutterstock.com

Prvé jarné lúče premenia novoročné predsavzatia na skutky. Ani pri odhodlaní však netreba stratiť zdravý rozum. Aby ste si vychutnali všetky pozitívne účinky, musíte si šport správne dávkovať.

7 tipov ako pohybom urýchliť chudnutie. Naozaj je lepší ranný tréning?

 

Zásady, ktoré vám nevezmú chuť hýbať sa ►►►

1. Poraďte sa

Výhodou je, že pohybová aktivita sa dá ušiť na mieru pre každú vekovú i výkonnostnú úroveň. Prekážkou nie sú ani zdravotné problémy. „Ak chcete začať intenzívnejšie športovať, poraďte sa s odborníkom. Aby ste dobre nastavili záťaž, musíte v prvom rade poznať svoj zdravotný stav a vedieť, čo zvládate,“ upozorňuje telovýchovná lekárka Alena Urvayová. „Mali by ste poznať najmä výšku optimálnej pulzovej frekvencie.“ Pri výbere športu sa neorientujte podľa toho, čo je moderné, atraktívne, ale podľa toho, čo je vášmu srdcu blízke. Oplatí sa to. Po šiestich týždňoch pravidelného pohybu sa začnú pozitívne meniť biochemické parametre, napríklad hladina cholesterolu či cukru v krvi. Po troch mesiacoch sa posilní kapilárna sieť vo svaloch a po pol roku pravidelného pohybu sa zlepšuje krvné zásobovanie, čím kladne ovplyvňujete celý srdcovo-cievny systém.


Foto: Profimedia.sk

Predchádzajúca strana 1 / 7 Nasledujúca strana
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

5 otázok, na ktoré sa pýtajte skôr, než užijete antibiotiká. Dodržte ich!

5 otázok, na ktoré sa pýtajte skôr, než užijete antibiotiká. Dodržte ich!

dnes
Antibiotiká vám neraz pomôžu rýchlo sa dostať z infekcie Ale len z bakteriálnej, na vírusy nepôsobia. Ale ak ich beriete príliš často,... Čítať viac
 
Motivačný kouč Ján Dubnička radí: Ktoré appky sa oplatí mať v mobile?

Motivačný kouč Ján Dubnička radí: Ktoré appky sa oplatí mať v mobile?

včera
Existuje celá plejáda aplikácií, ktoré vám môžu pomôcť pri budovaní zdravých návykov. Tieto sa oplatí stiahnuť. Čítať viac
 
Opúchajú vám večer nohy?  Či je to vážne, ukáže predlaktie

Opúchajú vám večer nohy? Či je to vážne, ukáže predlaktie

18.01.2020
Aj vám sa cestou z práce vylievajú nohy z topánok, hoci vám ráno ešte sedeli ako uliate? Nie je to normálne. Čítať viac
 
Bunkám prospeje premyslený hlad. Jedna zmena v strave proti tlaku, rakovine i nadváhe

Bunkám prospeje premyslený hlad. Jedna zmena v strave proti tlaku, rakovine i nadváhe

17.01.2020
Tri muchy jednou ranou. Zdravotnú kondičku môže o stoosemdesiat stupňov k lepšiemu otočiť naozaj málo. A nemusíte si ani príliš odopierať.... Čítať viac
 
Jeden z najúspešnejších testov na našom webe. Pamätáte si ho?

Jeden z najúspešnejších testov na našom webe. Pamätáte si ho?

16.01.2020
Vyberte si svoj strom. Povie vám, aký ste človek. Jednoduchý psychologický test vám prezradí, ako pozeráte na svet a ako okolie vníma... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Začínate cvičiť od nuly? 7 FIT zásad, ako pohyb správne dávkovať
Katarína Posluchová
dab