predplatne
 

10 stratégií, ktoré pomôžu schudnúť natrvalo. Potvrdené z Oxfordu!

14.09.2018

Stratégií na chudnutie je obrovské množstvo, od fungujúcich až po život ohrozujúce. Všetky cesty k zhodeniu kíl ale musia spĺňať pár rovnakých pravidiel. Akých?

Žiadny zázrak, len pevná vôľa a dodržiavanie pravidiel vás dovedie k štíhlemu cieľu.

Žiadny zázrak, len pevná vôľa a dodržiavanie pravidiel vás dovedie k štíhlemu cieľu.Autor: Shutterstock.com

Čo je kľúčom k chudnutiu skúmala aj výskumníčka z Oxfordu. Keďže jediné, čo naozaj funguje, je obmedzenie množstva kalórií, vypracovala stratégiu, ako ovládnuť alebo odviesť pozornosť od chute do jedla. Tu sú rady doktorky Jamie Hartmann-Boyce z Oxfordu, ktorá zisťovala u stoviek ľudí ich stratégie zhadzovania a vybrala 10 pravidiel, ktoré v praxi naozaj fungovali.

1. Buďte informovaní

Vyhľadajte si  informácie o tom, ako schudnúť, zo zdrojov, ktorým môžete dôverovať. Napríklad stránky odporúčané lekárom alebo zdravotnou sestrou. Nenechajte sa nadchnúť každou uletenou diétou. 

8 kritických momentov v živote rozhodne o nadváhe. Prepásli ste ich?

2. Nastavte si ciele

Nastavte si cieľ, koľko môžete zjesť každý deň alebo každý týždeň. Môže to byť z hľadiska kalórií, veľkosti porcií alebo obsahu výživy. Hlavne aby ste mali isté rozumné hranice, ktorých sa budete držať.

3. Stanovte si cieľovú hmotnosť

Nastavte si cieľovú váhu, na ktorú chcete schudnúť. Majte ju na pamäti a snažte sa k nej približovať menšími stratami na hmotnosti, ktoré dosiahnete každý týždeň. Tieto postupné zhadzovania si zapisujte, bude to pre vás motivačné. 

7 najhorších následkov diétnych obmedzení. Aj vy ste si nimi ublížili?

4. Plánujte si jedlo

Potraviny na deň si vždy vopred naplánujte, aby ste nesiahali stále po tých istých pufrovaných chlebíčkoch a mali po ruke aj zdravé a čerstvé potraviny.


Zdroj foto: Shutterstock

5. Odstráňte nezdravé pokušenia

Neuchovávajte doma potraviny, ktoré nezodpovedajú vašej strave pri chudnutí. Je oveľa jednoduchšie držať sa svojich cieľov, keď nie ste neustále pokúšaní nástrahami v špajzi či v chladničke. Dajte ich z dohľadu a z dosahu! 

Zdravý tip vedcov: Občasné prejedanie STOPNE tučnotu

6. Zadržte svoje túžby a chute

Nemôžete sa vždy vyhnúť tomu, aby sa vo vašom okolí neobjavili nezdravé a kalorické potraviny. Na taký prípad ale treba byť pripravený! Noste napríklad vždy so sebou žuvačku alebo nekalorickú mentolku, ktoré si v takýchto chvíľach vložíte do úst, čím ich zaplníte a zároveň vašu myseľ cielene odvediete inam.

7. Vymieňajte nezdravšie potraviny za podobné, ale zdravšie

Vymeňte druhy jedál alebo nápojov za iné, ak viete, že je to pre vašu stravu zdravšie. Napríklad za podobnú potravinu s nižším obsahom tukov či podobný nápoj, kde bude menej cukru. 

5 dôvodov, prečo vás číslo na váhe klame. Kedy nemá zmysel sa vážiť?

8. Sledujte príjem potravy

Sledujte, čo jete. Môžete si napríklad kúpiť malú kuchynskú váhu, kde môžete merať okrem hmotnosti aj kalórie. Alebo si sledujte veľkosti porcií či výživový obsah jedla a, samozrejme, aj nápojov.

9. Pravidelne sa vážte

Váženie vám pomôže zmerať pokroky na ceste k cieľu. Ak ste namiesto schudnutia pribrali, alebo ste nestratili toľko, koľko ste chceli, nenechajte sa odradiť! Viete, že ste niekde robili chybu a môžete ju odstrániť. Zatváraním očí cieľ nedosiahnete. 

NUTRIchondria: Naozaj vám škodí jedlo? 5 dôkazov, že si namýšľate

10. Nájdite spôsob, ako zostať motivovaní

Nie je vždy ľahké robiť všetky veci uvedené vyššie. Ale je dôležité nájsť spôsoby, ako pokračovať v snažení. Možno by ste mali skúsiť chudnúť vo dvojici či s viacerými priateľkami alebo priateľmi, skúste im to nadhodiť. Môžete sa tiež odmeniť pri dosiahnutí vytýčených čiastkových cieľov. Ale nie jedlom!

Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Zlyhania pri chudnutí alebo 5 najčastejčích chýb pri počítaní kalórií

Zlyhania pri chudnutí alebo 5 najčastejčích chýb pri počítaní kalórií

dnes
Ak držíte diétu a strážite si každé sústo, no kilá nejdu dole, potom ste sa niekde „prepočítali”. Čítať viac
 
VIDEO: Spaľujete ako kyselina, no radi by ste pribrať? 7x zdravý jedálniček vám pomôže

VIDEO: Spaľujete ako kyselina, no radi by ste pribrať? 7x zdravý jedálniček vám pomôže

14.11.2018
Všetci okolo vás sa sťažujú na nadváhu, no vy máte presne opačný problém? Znásobiť hmotnosť môže byť rovnaký problém, ako z nej ubrať.... Čítať viac
 
Chudnite s časom. 8-hodinové pravidlo namiesto rátania porcií

Chudnite s časom. 8-hodinové pravidlo namiesto rátania porcií

13.11.2018
Úprava stravovania zrýchli metabolizmus, ktorý vďaka časového intervalu začne pracovať efektívnejšie. Zabudnite na rátanie kalórií,... Čítať viac
 
Toto jedzte pred spaním a začnete konečne chudnúť

Toto jedzte pred spaním a začnete konečne chudnúť

09.11.2018
Snažíte sa večer po šiestej už nejesť, aby ste konečne zhodili nejaké to kilo? Vedci teraz radia pravý opak. No nie je jedno, čo si vložíte... Čítať viac
 
Zbavte sa nadbytočnej vody a schudnete! 12 zaručených tipov, ako na to

Zbavte sa nadbytočnej vody a schudnete! 12 zaručených tipov, ako na to

08.11.2018
Množstvo tekutín zadržaných v organizme ovplyvňujú rôzne návyky, ale aj jedlo, nápoje a ich močopudné účinky. Čítať viac
 
 

wanda.sk

10 stratégií, ktoré pomôžu schudnúť natrvalo. Potvrdené z Oxfordu!
Martina Palovčíková