predplatne
 

5 chýb, ktoré robíte pri šalátoch počas diéty aj vy

19.04.2018

Jete zdravé šaláty, ale ručička váhy nejde dolu? Skúste si posvietiť na to, čo do šalátu dávate.

Namiešajte si šalát, ktorý bude hýriť farbami a chuťami. V tele sa začnú diať veci.

Namiešajte si šalát, ktorý bude hýriť farbami a chuťami. V tele sa začnú diať veci. Autor: Shutterstock.com

Šaláty sú takmer povinnou výbavou pri chudnutí. A tu je práve kameň úrazu. Hoci sa šaláty považujú za zdravé jedlo, to či s nimi schudnete závisí aj od kombinácie, ktorú pri nich zvolíte. Odborníci na výživu upozorňujú, že aj zle zvolený šalát môže zabrániť tomu, aby ste schudli. Pozrite sa na najväčšie chyby pri výbere šalátov, ktorým by ste sa mali počas chudnutia vyhýbať.

O päť dní štíhlejšia! S farebnou diétou sa to podarí

1. Bielkoviny v nerovnováhe

Obľúbili ste si šaláty plné zeleniny, ale nezaradili ste do nich žiadne bielkoviny? Alebo naopak milujete šaláty plné mäsa či syrov? Chyba. Bielkoviny sú dôležitou zložkou šalátov z niekoľkých dôvodov - zasýtia, naštartujú metabolizmus, budujú svaly, pre zdravý vzhľad ich potrebujú vlasy aj pleť, ale aj všetky bunky v tele. Lenže nadbytok bielkovín v tele vám zabráni, aby ste schudli. Dokonca môže ísť ručička váhy hore.

Tieto chyby robí každá žena pri chudnutí! Ktorá je tá vaša?

Aby ste našli správnu rovnováhu bielkovín vo vašom šaláte, skúste do šalátu vmiešať pár lyžíc cottage syru alebo pokrájajte jedno varené vajíčko natvrdo k zelenine. Určite však nekombinujte spolu vajcia so syrmi, bielkovín by bolo až príliš veľa. Na ozvláštnenie šalátu môžete použiť varenú fazuľku alebo šošovicu, či morské plody.

2. Málo pestrý šalát

Základ každého šalátu tvorí listová zelenina, plus podľa výberu ďalšia sezónna zelenina. Ak však zvolíte len veľmi málo ingrediencií, napríklad iba hlávkový šalát a niečo k tomu, môžu vám chýbať dôležité živiny. Americká univerzita v Colorade spravila výskum na vzorke 450-tisíc ľudí a zamerala sa na to, koľko druhov zeleniny sledovaní ľudia jedli. Vedci prišli na to, že ľudia, ktorí jedli málo druhov zeleniny, mali vyššie riziko rakoviny.

Pomaly a postupne! Prvé kilá schudnete v pečeni

Dôvodom je, že zelenina obsahuje množstvo jedinečných typov antioxidantov a živín, ktoré prirodzene zabraňujú vzniku chorôb. Preto väčší výber zeleniny prináša vášmu telu väčšiu ochranu pred chorobami, a tiež rakovinou. Namiešajte si preto šalát, ktorý bude hýriť farbami - so zeleným šalátom, červenými paradajkami, fialovou kapustou, oranžovými paprikami alebo bielou cibuľou.   

3. Kľúčový tuk

Tak ako bielkoviny aj tuky sú jednou zo základných stavebných zložiek nášho tela. Tuk je dôležitou zložkou našich bunkových membrán, mozgu, ale aj kože a ďalších orgánov v tele. Zdravé tuky zabraňujú zápalom v tele, sú potrebnú pre ukladanie antioxidantov a vitamínov rozpustných v tuku, ako napríklad vitamíny A, D, E a K. Výskum v americkom štáte Iowa ukázal rozdiely vo vstrebávaní antioxidantom, keď sledovaní muži a ženy jedli šaláty s minimálnymi tukmi alebo naopak, keď obsahovali dostatok tukov. Zistili, že telo tých, ktorí mali v šaláte nedostatok tukov, vstrebalo len veľmi malé množstvo antioxidantov.

Zdroj foto v texte: Shutterstock.com

Ak chcete zvýšiť množstvo tukov v šaláte, môžete si pomôcť dressingom, ktorý okrem iného zlepší a zjemní chuť šalátu. Sú však aj iné možnosti, napríklad korenistý alebo bylinkový octový nálev. Ten sa dá pripraviť z extra panenského oleja, balzamikového octu, prelisovaného cesnaku a sušených byliniek podľa vlastnej chute. Alebo vynechajte zálievku a pridajte do šalátu pokrájanú polovičku avokáda, olivy či za hrsť orechov. Na obmenu skúste šalát s hriankami alebo na grile opekanou zeleninou - všetko však s mierou.

6 znamení, že by ste v diéte mali niečo zmeniť

4. Telu chýba škrob

Možno ste nad tým predtým nepremýšľali, ale ak váš šalát nebude obsahovať škrob, váš organizmus nebude vedieť využiť bielkoviny. Aby ste svojmu telu zabezpečili rovnováhu, pridajte do jedla vopred namočené chia semienka, uvarenú kukuricu alebo dokonca trochu opekaných zemiakov. Dodanie škrobu vás zasýti a dodá vám energiu na niekoľko hodín. Samozrejme, so škrobmi to netreba preháňať, inak sa vám nepodarí schudnúť.  

5. Málo ochutené

Jete šaláty, ale až tak vám nechutia a musíte sa do nich nútiť? Možno je problém, že sú príliš chudobné na chute. Najesť sa len z rímskeho šalátu, zálievky a grilovaných kúskov kuracieho mäsa niekomu naozaj nestačí. Našťastie existuje množstvo možností, ako si spestriť šalát pridaním rôznej sezónnej zeleniny a korenín, či byliniek. Buďte kreatívni a vaša radosť z jedenia šalátov porastie. Okrem toho pestrejší šalát viac zasýti a tiež zlepší metabolizmus.

Výzva na mesačný detox od cukru: V tele spôsobí revolúciu!

Šalátu dodáte chuť niekoľkými jednoduchými spôsobmi. Jedným z nich je pridať do jedla najemno nasekané čerstvé bylinky, ako napríklad bazalka, koriander, oregano. Alebo sa nebojte trochu zaexperimentovať a namiesto bežných byliniek pridajte mätu. Šalát tiež výborne dochutí orestovaný prelisovaný cesnak s olivovým olejom a balzamikom. Z takto pripravených šalátov budete mať radosť, zasýtia vás a ešte aj s nimi schudnete!

Môže vás zaujímať:

Autor: nh
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

17.02.2020
Môžete aj zakázané, no riaďte sa pravidlami. Neexistujú zlé potraviny, no light by ste sa mali radšej vyhýbať. Čítať viac
 
5 omylov pri obede, pre ktoré chudnete márne. Čo robíte opačne?

5 omylov pri obede, pre ktoré chudnete márne. Čo robíte opačne?

13.02.2020
Nie raňajky, ale obed je najdôležitejšie jedlo dňa. A väčšinou i to, pri ktorom robíte najviac chýb. Čítať viac
 
21-dňový plán na schudnutie chôdzou. Stačia vám len tenisky a chuť začať

21-dňový plán na schudnutie chôdzou. Stačia vám len tenisky a chuť začať

12.02.2020
Ak chcete chudnúť, ale nemáte chuť tráviť čas vo fitku či posilňovni, je pre vás výborná voľba obyčajná chôdza. Aby mala efekt, treba... Čítať viac
 
Rátate kalórie? Týchto 5 „tučných” potravín sa báť nemusíte, pomôžu schudnúť

Rátate kalórie? Týchto 5 „tučných” potravín sa báť nemusíte, pomôžu schudnúť

11.02.2020
Nie je kalória ako kalória. Aj energeticky bohatšie potraviny dokážu zlepšiť líniu. Stačí si len správne vybrať. Čítať viac
 
Ako si naladiť hlavu aj telo, aby ste sa začali pravidelne hýbať?

Ako si naladiť hlavu aj telo, aby ste sa začali pravidelne hýbať?

10.02.2020
Ako pre chudnutie, tak pre celkové zdravie je pravidelný pohyb naozaj nevyhnutný. Zo dňa na deň sa asi neprinútite, ale skúste to postupne.... Čítať viac
 
 

wanda.sk

5 chýb, ktoré robíte pri šalátoch počas diéty aj vy
nh