predplatne
 

7 štíhlych pravidiel: Niečo obmedzte, niečo pridajte a nestresujte

12.08.2017

Nevážte sa každý deň a nepočítajte zhodené kilá. Stres ukladanie tukov násobí.

Po práci sa prejdite. A nezabudnite sa pri tom usmievať.

Po práci sa prejdite. A nezabudnite sa pri tom usmievať. Autor: Shutterstock.com

1. Rátajte porcie

  • 10 porcií ovocia a zeleniny denne v 800 gramoch, uprednostnite zeleninu
  • 3-6 hrstí obilnín denne v krajci chleba, rožku, kopčeku ryže
  • 2-3 porcie mlieka a mliečnych výrobkov denne v jogurte, pohári mlieka či v 50 gramoch syra
  • 1-3 porcie mäsa a živočíšnych výrobkov denne v 80 gramoch mäsa, rýb, vo dvoch vajíčkach

2.Menej tukov, cukru, soli

  • Doprajte si nanajvýš 10 gramov denne dokopy. Tuky by mali tvoriť maximálne 30 % celkového denného príjmu.

Počítate kalórie? K štíhlosti vám pomôžu tie správne bielkoviny 

3. Rozdeľte tanier

  • Polovicu taniera s hlavným jedlom dňa by mala tvoriť zelenina, štvrtinu sacharidová príloha a štvrtinu bielkoviny.

Pravda alebo nezmysel? Pomôže vám modrý tanier schudnúť? 

4. Nepite kalórie

  • Pitný režim zostavte z bezkalorických tekutín, ako je čistá alebo minerálna voda. Vylúčte alkohol.

Preč s tukom na drieku a brušku! Spaľovanie urýchli zdravá korenina 

5. Hýbte sa

  • 7 x do týždňa sa venujte bežným fyzickým činnostiam ako prechádzka so psom, kosenie trávy, práca v záhrade, kráčajte po schodoch nahor, do práce a z nej. WHO odporúča 10-tisíc krokov denne, čo je 5–7 kilometrov.
  • 3-5 x do týždňa po 20–30 minút robte aeróbnu aktivitu na oxidáciu tukov. Zvoľte bicyklovanie, rotopéd, plávanie, rýchlejšiu chôdzu.
  • 2-3 x do týždňa aspoň 20 minút robte anaeróbne cvičenie na budovanie svalovej hmoty. O vhodnom silovom tréningu sa poraďte s lekárom, treba ho prispôsobiť hmotnosti, veku, ochoreniam. Nerobte poskoky, nekráčajte po schodoch, nelezte na hory, nehrajte kolektívne hry. 

Kúzelníčka sexi tiel: Trénerka celebrít prezrádza 4 piliere chudnutia bez JOJO efektu 

6. Neseďte

  • Dlhým sedením si množíte najmä toxický vnútrobrušný tuk. V práci sa každú hodinu na 10 minút zdvihnite a poprechádzajte sa okolo budovy. Za osem hodín pracovného času tak odkráčate vyše hodiny.

7. Nestresujte

  • Sústreďte sa na zmenu životných návykov podľa predchádzajúcich bodov pre svoje zdravie. Chudnutie sa pridá samo od seba.

Aj pre toto nechudnete: 5 mýtov o metabolizme, o ktorých ste nevedeli 

Autor: Dáša Balogová, bd
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Trojdňový TOTÁLNY reštart metabolizmu. Taký jednoduchý?

Trojdňový TOTÁLNY reštart metabolizmu. Taký jednoduchý?

včera
Máme pre vás dobrú správu, pomalé spaľovanie viete ovplyvniť. A čo je najlepšie? Stačia vám na to tri dni! Čítať viac
 
Štíhle ako Japonky? Spoznajte tajomstvo chudnutia bez diét

Štíhle ako Japonky? Spoznajte tajomstvo chudnutia bez diét

18.09.2018
Netrpia pre krásu, nepriberajú a akoby ani nestarli. Zhadzujte kilá podľa japonského návodu. Čítať viac
 
10 stratégií, ktoré pomôžu schudnúť natrvalo. Potvrdené z Oxfordu!

10 stratégií, ktoré pomôžu schudnúť natrvalo. Potvrdené z Oxfordu!

14.09.2018
Stratégií na chudnutie je obrovské množstvo, od fungujúcich až po život ohrozujúce. Všetky cesty k zhodeniu kíl ale musia spĺňať pár... Čítať viac
 
Chudnete, no nechcete prísť o svaly? 13 tipov naštartuje správne enzýmy

Chudnete, no nechcete prísť o svaly? 13 tipov naštartuje správne enzýmy

12.09.2018
So stratou hmotnosti prichádza v ruka v ruke aj strata svalovej hmote. V potravinách však nájdete enzýmy, ktoré vám pomôžu Čítať viac
 
8 kritických momentov v živote rozhodne o nadváhe. Prepásli ste ich?

8 kritických momentov v živote rozhodne o nadváhe. Prepásli ste ich?

10.09.2018
Od narodenia do dospelosti sa stretnete so situáciami, ktoré môžu prispieť ku kilám navyše. Nie všetkým viete zabrániť! Čítať viac
 
 

wanda.sk

7 štíhlych pravidiel: Niečo obmedzte, niečo pridajte a nestresujte
Dáša Balogová
bd