predplatne
 

7 štíhlych pravidiel: Niečo obmedzte, niečo pridajte a nestresujte

12.08.2017

Nevážte sa každý deň a nepočítajte zhodené kilá. Stres ukladanie tukov násobí.

Po práci sa prejdite. A nezabudnite sa pri tom usmievať.

Po práci sa prejdite. A nezabudnite sa pri tom usmievať. Autor: Shutterstock.com

1. Rátajte porcie

  • 10 porcií ovocia a zeleniny denne v 800 gramoch, uprednostnite zeleninu
  • 3-6 hrstí obilnín denne v krajci chleba, rožku, kopčeku ryže
  • 2-3 porcie mlieka a mliečnych výrobkov denne v jogurte, pohári mlieka či v 50 gramoch syra
  • 1-3 porcie mäsa a živočíšnych výrobkov denne v 80 gramoch mäsa, rýb, vo dvoch vajíčkach

2.Menej tukov, cukru, soli

  • Doprajte si nanajvýš 10 gramov denne dokopy. Tuky by mali tvoriť maximálne 30 % celkového denného príjmu.

Počítate kalórie? K štíhlosti vám pomôžu tie správne bielkoviny 

3. Rozdeľte tanier

  • Polovicu taniera s hlavným jedlom dňa by mala tvoriť zelenina, štvrtinu sacharidová príloha a štvrtinu bielkoviny.

Pravda alebo nezmysel? Pomôže vám modrý tanier schudnúť? 

4. Nepite kalórie

  • Pitný režim zostavte z bezkalorických tekutín, ako je čistá alebo minerálna voda. Vylúčte alkohol.

Preč s tukom na drieku a brušku! Spaľovanie urýchli zdravá korenina 

5. Hýbte sa

  • 7 x do týždňa sa venujte bežným fyzickým činnostiam ako prechádzka so psom, kosenie trávy, práca v záhrade, kráčajte po schodoch nahor, do práce a z nej. WHO odporúča 10-tisíc krokov denne, čo je 5–7 kilometrov.
  • 3-5 x do týždňa po 20–30 minút robte aeróbnu aktivitu na oxidáciu tukov. Zvoľte bicyklovanie, rotopéd, plávanie, rýchlejšiu chôdzu.
  • 2-3 x do týždňa aspoň 20 minút robte anaeróbne cvičenie na budovanie svalovej hmoty. O vhodnom silovom tréningu sa poraďte s lekárom, treba ho prispôsobiť hmotnosti, veku, ochoreniam. Nerobte poskoky, nekráčajte po schodoch, nelezte na hory, nehrajte kolektívne hry. 

Kúzelníčka sexi tiel: Trénerka celebrít prezrádza 4 piliere chudnutia bez JOJO efektu 

6. Neseďte

  • Dlhým sedením si množíte najmä toxický vnútrobrušný tuk. V práci sa každú hodinu na 10 minút zdvihnite a poprechádzajte sa okolo budovy. Za osem hodín pracovného času tak odkráčate vyše hodiny.

7. Nestresujte

  • Sústreďte sa na zmenu životných návykov podľa predchádzajúcich bodov pre svoje zdravie. Chudnutie sa pridá samo od seba.

Aj pre toto nechudnete: 5 mýtov o metabolizme, o ktorých ste nevedeli 

Autor: Dáša Balogová, bd
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Spaľujete ako kyselina, no radi by ste pribrať? 7x zdravý jedálniček vám pomôže

VIDEO: Spaľujete ako kyselina, no radi by ste pribrať? 7x zdravý jedálniček vám pomôže

dnes
Všetci okolo vás sa sťažujú na nadváhu, no vy máte presne opačný problém? Znásobiť hmotnosť môže byť rovnaký problém, ako z nej ubrať.... Čítať viac
 
Toto jedzte pred spaním a začnete konečne chudnúť

Toto jedzte pred spaním a začnete konečne chudnúť

09.11.2018
Snažíte sa večer po šiestej už nejesť, aby ste konečne zhodili nejaké to kilo? Vedci teraz radia pravý opak. No nie je jedno, čo si vložíte... Čítať viac
 
Zbavte sa nadbytočnej vody a schudnete! 12 zaručených tipov, ako na to

Zbavte sa nadbytočnej vody a schudnete! 12 zaručených tipov, ako na to

08.11.2018
Množstvo tekutín zadržaných v organizme ovplyvňujú rôzne návyky, ale aj jedlo, nápoje a ich močopudné účinky. Čítať viac
 
Spolu sa chudne ľahšie. 100-tisíc kíl chcú za dva roky zhodiť v španielskom meste

Spolu sa chudne ľahšie. 100-tisíc kíl chcú za dva roky zhodiť v španielskom meste

06.11.2018
4000 obyvateľov galícijského mesta Narón sa rozhodlo spoločne chudnúť s poriadnym cieľom. Zatiaľ sa im darí. Čítať viac
 
6 nevýhod chudnutia v dvojici. Tipy odborníčky, ako ich otočiť v svoj prospech

6 nevýhod chudnutia v dvojici. Tipy odborníčky, ako ich otočiť v svoj prospech

31.10.2018
Vy ste odhodlaná počítať každú kalóriu, no váš partner si na večeru objednal vyprážaný syr? Máte to ťažšie! Ale nie beznádejné! Čítať viac
 
 

wanda.sk

7 štíhlych pravidiel: Niečo obmedzte, niečo pridajte a nestresujte
Dáša Balogová
bd