predplatne
 

Aj štíhle brucho je hladné! Pripravte si olovrant, ktorý ho udrží vo forme

21.06.2016

Raňajky, obed, večera... Tri hlavné jedlá sú fajn, ale niekedy vás hlad prepadne aj medzi nimi. Ako ho zahnať, aby ste získali letné krivky.

Z pohľadu kalórií je na desiatu či olovrant vhodný paradajkový šalát.

Z pohľadu kalórií je na desiatu či olovrant vhodný paradajkový šalát.Autor: Shutterstock.com

Štíhle brucho si vyžaduje najmä úpravu jedálneho lístka. Tá je veľmi dôležitá, najmä ak máte na bruchu viac ako desať centimetrov tuku. Vtedy vám len cvičenie nepomôže. Zásady zdravej životosprávy sú jasné, zjesť päťkrát denne ľahké a výživné jedlo. Problém niekedy býva s desiatou a olovrantom. Tento čas väčšinou trávite v práci alebo v škole, a tak často siahnete po keksíkoch, čokoláde, zemiakových lupienkoch či zákusku. Tie vám však pokazia celé vaše snaženie a sen o plochom brušku v bikinách bude opäť vzdialenejší.

Čítajte: Aj zo šalátu môžete priberať! Tieto ingrediencie vám pokazia líniu

Paradajky s kôprom

Podľa nemeckých odborníkov by nemali pochúťky medzi hlavnými jedlami prekročiť kalorickú hodnotu 950 kJ. Aké sú hlavné zásady na desiatu či olovrant? Musia sa ľahko pripravovať a byť výživné. Nemôžete predsa ustavične chrumkať oriešky alebo rozličné semiačka. Časopis Fit For Fun priniesol tipy na malé občerstvenie, ktoré nepokazia vašu postavu. Využite pri nich sezónne ovocie či zeleninu a domáce potraviny. Hlad zaženie napríklad paradajkový šalát. Stačí zmiešať štyri cherry paradjky, s 50 g ovčieho syra. Pridajte lyžičku olivového oleja a dochuťte soľou, korením, posekanou petržlenovou vňaťou, kôprom alebo bazalkou. Celá pochúťka nebude mať ani 840 kJ.

Chleba nie je tabu

Pripraviť si môžete aj šesť kusov plnených raviol, ktoré si povaríte v slepačom vývare. V tomto prípade sa bude energetická hodnota jedla pohybovať do 400 kJ. Gurmáni ocenia štvrť melónu so štyrmi plátkami šunky. Máte chuť na chlieb? Zmiešajte 100 g tvarohu s nakrájaným jablkom a trochou žeruchy. Nátierku si natrite na krajec celozrnného chleba. Výhodou zdravej desiaty a olovrantu je, že vás neprepadne vlčí hlad a vaše hlavné porcie udržíte v rozumnej veľkosti. Škvŕkanie v bruchu by vám na pokoji nepridalo a v práci sa musíte predsa sústrediť. Kým niečo schrúmete, myslite na to, že až sedemdesiat percent úspechu sa pri tvarovaní postavy skrýva v správnom stravovaní.

Aby snaha schudnúť nebola márna: Eliminujte 6 nesprávnych návykov

Autor: iZdravie.sk/Katarína POSLUCHOVÁ
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Chudnúť začnite z opačného konca. 5 psychologických trikov zaručeného výsledku

Chudnúť začnite z opačného konca. 5 psychologických trikov zaručeného výsledku

včera
Láska ide cez žalúdok, chudnutie cez hlavu. Je to prvý orgán, kde zdokonaľovanie životného štýlu začína. Čítať viac
 
Roztlieskavačka Kylie milovala fastfood, vyjedla si obezitu. Ako zhodila 50 kg?

Roztlieskavačka Kylie milovala fastfood, vyjedla si obezitu. Ako zhodila 50 kg?

21.02.2020
Jedlom riešila smútok i šťastie, bola od neho doslova závislá. Keď sa rozhodla pre zmenu, jej priateľ nebol nadšený. Čítať viac
 
Každodenná kávička pomáha pri chudnutí! Viete, koľko šálok urýchli spaľovanie kalórií?

Každodenná kávička pomáha pri chudnutí! Viete, koľko šálok urýchli spaľovanie kalórií?

18.02.2020
Káva nemusí byť len ranný životabudič alebo dôvod na pauzičku pri práci. Môže fungovať aj ako váš „osobný tréner“ a pomáhať so zhadzovaním... Čítať viac
 
7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

17.02.2020
Môžete aj zakázané, no riaďte sa pravidlami. Neexistujú zlé potraviny, no light by ste sa mali radšej vyhýbať. Čítať viac
 
5 omylov pri obede, pre ktoré chudnete márne. Čo robíte opačne?

5 omylov pri obede, pre ktoré chudnete márne. Čo robíte opačne?

13.02.2020
Nie raňajky, ale obed je najdôležitejšie jedlo dňa. A väčšinou i to, pri ktorom robíte najviac chýb. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Aj štíhle brucho je hladné! Pripravte si olovrant, ktorý ho udrží vo forme
iZdravie.sk/Katarína POSLUCHOVÁ