predplatne
 

Ako cvičiť brucho na 100%? Nerobte 7 najväčších chýb a výsledky sa ukážu

08.08.2016

Aby ste dosiahli svoje ciele, cvičili efektívne a zároveň si neublížili, vyvarujte sa najčastejších chýb pri posilňovaní brušných svalov.

Najväčšou chybou je brucho neposilňovať vôbec. Stred tela tvorí oporu celého pohybového aparátu, ale tiež poskytuje zázemie pre životne dôležité vnútorné orgány.

Najväčšou chybou je brucho neposilňovať vôbec. Stred tela tvorí oporu celého pohybového aparátu, ale tiež poskytuje zázemie pre životne dôležité vnútorné orgány.Autor: Shutterstock.com

Čítajte aj: TOP cviky pre sexi ženské telo. Tipy celebritných fitness trénerov

1. Prehýbanie chrbta
Pri akomkoľvek cviku, v ktorom zapájate brušné svaly, si pozorne strážte driekovú chrbticu. Nesmie sa prehýbať ani bolieť, a to ani trošku. Jej bolesť vám naznačuje, že brušné svaly zatiaľ nie sú tak silné, aby cvik zvládli. Zľavte preto zo svojich nárokov a zvoľte jednoduchšiu variantu cviku - napríklad miesto vzporu na natiahnutých nohách ho urobte s oporou na kolenách. Pri skracovačkách dbajte na to, aby bola oblasť bedier stále v kontakte s podložkou.

2. Sedy - ľahy
Skôr sa v hodinách telesnej výchovy meralo, kto ich urobí za minútu najviac. Dnes ale vieme, že sú nezmyselné a dokonca môžu byť aj škodlivé. Ich nezmyselnosť spočíva v tom, že sa pri ich cvičení zapájajú skôr svaly bedier a svaly v okolí bedier, zatiaľ čo tie brušné zaháľajú.

Rady v stravovaní: Najväčší ničitelia brušných svalov. Nahraďte ich a ukážu sa tehličky

3. Nadmerná záťaž
Niekedy si ľudia, v snahe cvičiť čo najefektívnejšie, naložia príliš veľkú záťaž. V momente, kedy preceníte silu svojho brucha, zapojíte nevedomky do cvičenia ďalšie skupiny svalov, ktoré vôbec precvičovať v tú chvíľu nechcete. Namiesto toho, aby ste sa pri tréningu rôzne krútili, namáhali si chrbát a cvik vykonávali snáď aj silou vôle, zvoľnite a uvidíte, že sa k lepšej výdrži časom dopracujete.

4. Nesprávne prevedenie cviku
Môžete cvičiť ako o život, ale keď budete cviky na brucho vykonávať zle, nikdy si pevný stred tela nevybudujete. Naopak si môžete privodiť chronické bolesti chrbta a svalové disbalancie. Najčastejšími chybami v prevedení cvikov na brucho je priťahovanie ramien k ušiam, prehýbanie oblasti krížov a priťahovanie brady k hrudníku, ktoré preťažuje chrbticu krku i šiju.

Ako si užívať a nepribrať na dovolenke? Tieto opatrenia postačia

5. Zlé dýchanie
So záťažou výdych, s povolením nádych. Ak budete dýchať inak, svaly brucha budú môcť odviesť iba polovičnú prácu. Aby sval poriadne zabral, musí výdych von. V krajnej polohe potom chvíľku vydržte a až potom s nádychom povoľte. Vo výdrži (vo vzpore) sa snažte dýchať pravidelne.

6. Uprednostňovanie priameho svalu
Precvičujte všetky skupiny brušných svalov. Uprednostňovaním toho priameho môžu opäť vznikať svalové disbalancie, vedúce k bolestiam chrbta. O pekné brucho sa postará jedine rovnomerný rozvoj všetkých svalových skupín v oblasti pásu.

7. Stereotyp
Cvičiť stále dookola to isté je jednak nuda, ale tiež veľmi neefektívne. Brušné svaly si skoro na cviky aj na záťaž zvyknú a nebudú na ne reagovať. Striedajte preto druh záťaže, postupne zvyšujte náročnosť cvičenia, skúšajte nové cviky a neustále brucho prekvapujte niečím novým.

Precvičte si svaly brucha s naším trénerom a vyhnite sa chybám pri posilňovaní oblúkom. Cvičebné video nájdete TU!

Viac: Veľké bruško nemusí byť len vinou tuku: 5 prekvapivých príčin hrubého pásu

Autor: FITHALL.sk
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Chudnúť začnite z opačného konca. 5 psychologických trikov zaručeného výsledku

Chudnúť začnite z opačného konca. 5 psychologických trikov zaručeného výsledku

24.02.2020
Láska ide cez žalúdok, chudnutie cez hlavu. Je to prvý orgán, kde zdokonaľovanie životného štýlu začína. Čítať viac
 
Roztlieskavačka Kylie milovala fastfood, vyjedla si obezitu. Ako zhodila 50 kg?

Roztlieskavačka Kylie milovala fastfood, vyjedla si obezitu. Ako zhodila 50 kg?

21.02.2020
Jedlom riešila smútok i šťastie, bola od neho doslova závislá. Keď sa rozhodla pre zmenu, jej priateľ nebol nadšený. Čítať viac
 
Každodenná kávička pomáha pri chudnutí! Viete, koľko šálok urýchli spaľovanie kalórií?

Každodenná kávička pomáha pri chudnutí! Viete, koľko šálok urýchli spaľovanie kalórií?

18.02.2020
Káva nemusí byť len ranný životabudič alebo dôvod na pauzičku pri práci. Môže fungovať aj ako váš „osobný tréner“ a pomáhať so zhadzovaním... Čítať viac
 
7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

17.02.2020
Môžete aj zakázané, no riaďte sa pravidlami. Neexistujú zlé potraviny, no light by ste sa mali radšej vyhýbať. Čítať viac
 
5 omylov pri obede, pre ktoré chudnete márne. Čo robíte opačne?

5 omylov pri obede, pre ktoré chudnete márne. Čo robíte opačne?

13.02.2020
Nie raňajky, ale obed je najdôležitejšie jedlo dňa. A väčšinou i to, pri ktorom robíte najviac chýb. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Ako cvičiť brucho na 100%? Nerobte 7 najväčších chýb a výsledky sa ukážu
FITHALL.sk