Pre každý vek: Tipy, ako si udržať super postavu

12.09.2017

Každý vek má svoje špecifiká. Kým v dvadsiatke zjete čokoľvek a nepriberiete, v štyridsiatke si radšej premyslite, čo si dáte na tanier.

Snažte sa udržať správnu životosprávu v každom veku.

Snažte sa udržať správnu životosprávu v každom veku.Autor: Shutterstock

V dvadsiatke môžete zjesť čokoľvek a kedykoľvek. Priberanie a problémy s hmotnosťou sú pre vás veľkou neznámou. Nechápete, prečo si vaše staršie kamarátky odtŕhajú od úst a na čokoládu sa len pozerajú. Mladý, zdravý metabolizmus bez problémov spáli hranolky s kečupom, stačí, aby ste sa prebehli po meste a ste opäť hladní. Ak v mladosti navyše pravidelne cvičíte, priberanie je pre vás cudzí pojem. Po tridsiatke sa však začína meniť svet a niekedy vám prehrešky vo výžive vie organizmus poriadne spočítať.

Hýbte sa bez sladkostí

Tridsiatnici presedia väčšinu dňa v práci. Budovanie kariéry, nepravidelné a často nezdravé stravovanie sa začínajú odrážať aj na vašej postave. Ak nepodniknete zmenu, začnú sa objavovať na kritických miestach prvé tukové vankúšiky. Nezúfajte! Na zmenu stačí málo. Metabolizmus sa síce trochu spomaľuje, ale stačí, keď z jedálneho lístka vyhodíte sladkosti a 2-krát do týždňa si nájdete čas na športovanie.

Vyberte si energické kolektívne športy a zoberte na ihrisko aj svojich kolegov. Budete na jednej lodi a potiahnete sa. Vhodný je volejbal, basketbal, futbal alebo sa vyberte na skupinovú salsu. Ak nájdete len jedného sparing partnera, prehrešky z jedálneho lístka vybehajte na bedmintonovom, squashovom alebo tenisovom ihrisku.

Čítajte aj: FOTO: Chudnite jedením. Pripravte si do práce zdravú desiatu

Pozor na zemiaky

Postrehnete to krátko po štyridsiatke. Spaľovanie kalórií už nie je také jednoduché. S pribúdajúcim vekom prirodzene klesá svalová hmota, a tak sa znižuje i energetický výdaj. Aj v tomto smere môžete telo trochu oklamať. Pri výbere športov sa zamerajte na cvičenia, pri ktorých si budujete svalovú hmotu. Svaly totiž spaľujú kalórie ešte aj po cvičení. Nezačnite hladovať.

Opäť si len trochu upravte jedálny lístok a kilogramy pôjdu nadol. Zemiaky, cestoviny alebo ryžu si dajte na tanier maximálne 3-krát do týždňa. Vsaďte skôr na zeleninu, chudé mäso a bez problémov si udržíte zdravú hmotnosť. Vyhnite sa drastickým jednostranným diétam.

Na večeru polievka

Po päťdesiatke to chce disciplínu. Ak sa budete pravidelne hýbať a po večeroch nemaškrtiť, hmotnosť si udržíte aj napriek spomalenému metabolizmu i tráveniu. Správne kilá si udržíte vďaka pravidelným prechádzkam, nordic walkingu, joge či turistike. Ak máte radi pohyb a nemáte problém s kĺbmi bez problémov si môžete zaskákať aj na energických cvičeniach. Zabudnite na bohatú večeru.

Ideálne sú zeleninové šaláty alebo ľahké zeleninové polievky. Musia byť jednoduché a bez zápražky. A tohto trendu sa držte. Vždy platí, výdaj musí byť väčší ako príjem. Či máte štyridsať alebo osemdesiat.

Zaujme vás: Mozog trpí diétami. Ak zabúdate na tieto živiny, Alzheimer vám hrozí viac

V tomto článku sa zaoberáme Nadváha ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

Ručička na váhe neklesá a skúsili ste už všetko? Vieme, v čom je problém

Ručička na váhe neklesá a skúsili ste už všetko? Vieme, v čom je problém

dnes
Schudnete až vtedy, ak na to pripravíte aj svoju myseľ. Tiež ste to pokladali za hlúposť? Presvedčíme vás o opaku. Len sa do toho pustiť!... Čítať viac
 
FOTO: Za EX-bacuľkou sa dnes otáčajú aj ženy. Nepribrala z lenivosti, problém odhalil lekár

FOTO: Za EX-bacuľkou sa dnes otáčajú aj ženy. Nepribrala z lenivosti, problém odhalil lekár

včera
30- ročná Katrina Buening nepatrila k ľuďom, ktorí sa prejedajú. Snažila sa držať rôzne diéty, no márne. Stále viac priberala.   Čítať viac
 
Stavili ste chudnutie na proteínové šejky? Kým začnete, majte všetky INFO!

Stavili ste chudnutie na proteínové šejky? Kým začnete, majte všetky INFO!

21.11.2017
Znižujú chuť do jedla, pomáhajú budovať svalovú hmotu a redukujú celkovú spotrebu kalórií. ALE! Čítať viac
 
STOP priberaniu. Spoznajte potraviny, ktoré zasýtia a pomôžu pri chudnutí

STOP priberaniu. Spoznajte potraviny, ktoré zasýtia a pomôžu pri chudnutí

20.11.2017
Ak chcete udržať svoj vlčí hlad na uzde, rozhodujúce bude, ako často budete počas dňa jesť a aké potraviny si budete vyberať. Čítať viac
 
Chcete schudnúť, no neodoláte jedlu? S 5 fintami to zaručene pôjde

Chcete schudnúť, no neodoláte jedlu? S 5 fintami to zaručene pôjde

16.11.2017
Začínate chudnúť znova a znova a vždy vám to prekazí váš dobrý apetít? Jedlu sa ťažko odoláva, ale my vieme, ako na to, aby ste to zvládli.... Čítať viac
 
 

wanda.sk