Pre každý vek: Tipy, ako si udržať super postavu

12.09.2017

Každý vek má svoje špecifiká. Kým v dvadsiatke zjete čokoľvek a nepriberiete, v štyridsiatke si radšej premyslite, čo si dáte na tanier.

Snažte sa udržať správnu životosprávu v každom veku.

Snažte sa udržať správnu životosprávu v každom veku.Autor: Shutterstock

V dvadsiatke môžete zjesť čokoľvek a kedykoľvek. Priberanie a problémy s hmotnosťou sú pre vás veľkou neznámou. Nechápete, prečo si vaše staršie kamarátky odtŕhajú od úst a na čokoládu sa len pozerajú. Mladý, zdravý metabolizmus bez problémov spáli hranolky s kečupom, stačí, aby ste sa prebehli po meste a ste opäť hladní. Ak v mladosti navyše pravidelne cvičíte, priberanie je pre vás cudzí pojem. Po tridsiatke sa však začína meniť svet a niekedy vám prehrešky vo výžive vie organizmus poriadne spočítať.

Hýbte sa bez sladkostí

Tridsiatnici presedia väčšinu dňa v práci. Budovanie kariéry, nepravidelné a často nezdravé stravovanie sa začínajú odrážať aj na vašej postave. Ak nepodniknete zmenu, začnú sa objavovať na kritických miestach prvé tukové vankúšiky. Nezúfajte! Na zmenu stačí málo. Metabolizmus sa síce trochu spomaľuje, ale stačí, keď z jedálneho lístka vyhodíte sladkosti a 2-krát do týždňa si nájdete čas na športovanie.

Vyberte si energické kolektívne športy a zoberte na ihrisko aj svojich kolegov. Budete na jednej lodi a potiahnete sa. Vhodný je volejbal, basketbal, futbal alebo sa vyberte na skupinovú salsu. Ak nájdete len jedného sparing partnera, prehrešky z jedálneho lístka vybehajte na bedmintonovom, squashovom alebo tenisovom ihrisku.

Čítajte aj: FOTO: Chudnite jedením. Pripravte si do práce zdravú desiatu

Pozor na zemiaky

Postrehnete to krátko po štyridsiatke. Spaľovanie kalórií už nie je také jednoduché. S pribúdajúcim vekom prirodzene klesá svalová hmota, a tak sa znižuje i energetický výdaj. Aj v tomto smere môžete telo trochu oklamať. Pri výbere športov sa zamerajte na cvičenia, pri ktorých si budujete svalovú hmotu. Svaly totiž spaľujú kalórie ešte aj po cvičení. Nezačnite hladovať.

Opäť si len trochu upravte jedálny lístok a kilogramy pôjdu nadol. Zemiaky, cestoviny alebo ryžu si dajte na tanier maximálne 3-krát do týždňa. Vsaďte skôr na zeleninu, chudé mäso a bez problémov si udržíte zdravú hmotnosť. Vyhnite sa drastickým jednostranným diétam.

Na večeru polievka

Po päťdesiatke to chce disciplínu. Ak sa budete pravidelne hýbať a po večeroch nemaškrtiť, hmotnosť si udržíte aj napriek spomalenému metabolizmu i tráveniu. Správne kilá si udržíte vďaka pravidelným prechádzkam, nordic walkingu, joge či turistike. Ak máte radi pohyb a nemáte problém s kĺbmi bez problémov si môžete zaskákať aj na energických cvičeniach. Zabudnite na bohatú večeru.

Ideálne sú zeleninové šaláty alebo ľahké zeleninové polievky. Musia byť jednoduché a bez zápražky. A tohto trendu sa držte. Vždy platí, výdaj musí byť väčší ako príjem. Či máte štyridsať alebo osemdesiat.

Zaujme vás: Mozog trpí diétami. Ak zabúdate na tieto živiny, Alzheimer vám hrozí viac

V tomto článku sa zaoberáme Nadváha ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

Najúčinnejšie spaľovače tukov z prírody: 8 byliniek a korenín, vďaka ktorým schudnete

Najúčinnejšie spaľovače tukov z prírody: 8 byliniek a korenín, vďaka ktorým schudnete

dnes
Pridávanie byliniek a korenín do jedál je najlepším spôsobom, ako mať z ich konzumácie gastronomický zážitok. Okrem toho naštartujete... Čítať viac
 
Vieme, koľkokrát sa musíte nadýchnuť, aby ste stratili 200 gramov tuku!

Vieme, koľkokrát sa musíte nadýchnuť, aby ste stratili 200 gramov tuku!

včera
Rozmýšľali ste nad tým, ako tuk opúšťa vaše telo? Je to jednoduché, stačí poriadne dýchať. Len to však na chudnutie nestačí Čítať viac
 
6 x ÁNO! Spôsob chudnutia lepší než diéta a cvičenie

6 x ÁNO! Spôsob chudnutia lepší než diéta a cvičenie

18.09.2017
Je to vytrvalostný šport kombinovaný s jogou a pilates, hovoria odborníci. Viete si predstaviť krajšie chudnutie? Čítať viac
 
Poctivé dve kilá za 3 dni: Stačí v jedálničku vymeniť jedinú potravinu

Poctivé dve kilá za 3 dni: Stačí v jedálničku vymeniť jedinú potravinu

14.09.2017
Využite sezónu hríbov, na to aby ste po letnom neúspechu naozaj zhodili. Pôjde to ešte lepšie, ak si ich samy nazbierate. Čítať viac
 
Podvádzate samých seba? 7 trikov a schudnúť bude hračka! 

Podvádzate samých seba? 7 trikov a schudnúť bude hračka! 

13.09.2017
Zavalila vás práca a zabudli ste nielen jesť, ale aj to, že vlastne držíte diétu? Alebo týždeň po tom ako sa pustíte do chudnutia vaše... Čítať viac
 
 

wanda.sk