predplatne
 

Cestovinová diéta znova IN. 4 mesiace a 5 kíl dole ako nič!

13.04.2018

Vedci vyvracajú fakt, že z cestovín priberiete. Ustrážte si správne množstvo.

Cestoviny si pri chudnutí odopierate zbytočne. Spravia vám väčšiu službu ako okruh na školskom dvore.

Cestoviny si pri chudnutí odopierate zbytočne. Spravia vám väčšiu službu ako okruh na školskom dvore.Autor: Shutterstock.com

Špagety, penne, farfale, kolienka. Plné sacharidov, ktorých sa pri svojom fitrežime bojíte ako čert kríža. Zbytočne! Z cestovín – a to aj z tých z bielej múky! - priberiete len výnimočne. Kanadskí vedci dokonca dokázali, že z vás môže ubudnúť.

Nízky index aj BMI

Má to jednoduché vysvetlenie. Cestoviny majú naozaj nízky glykemický index (GI). Dvetisícpäťsto ľudí v štúdii potvrdilo, že ak ich jedli namiesto pečiva, ani jeden z nich nepribral. Len niečo vyše troch porcií cestovín týždenne, čo je približne jeden hrnček, počas 12 týždňov spôsobilo, že dokonca schudli, priemerne pol kilogramu. „Cestoviny znižujú telesnú hmotnosť a BMI v porovnaní so stravovacími modelmi s vyšším glykemickým indexom,“ ozrejmila Laura Chiavaroli z tímu vedcov z Department of Nutritional Sciences univerzity v Toronte.

Nezdá sa to byť veľa, no ak sa takto budete stravovať celý rok, výsledok bude okatejší. V ďalšej štúdii, metaanalýze viacerých, sa navyše ukázalo, že štyri mesiace na cestovinách pomohli účastníkom zhodiť až päť kilogramov! Idete do toho?

Vedci: Všetko je inak! Z proteínov priberáte, chudnúť pomáhajú sacharidy

Týždňová cestovinová diéta:

  • 3 x do týždňa 1 porcia
  • 1 porcia = 1 hrnček

Čo majú?

  • vápnik, železo a B-vitamíny, niacín a foláty, vlákninu, viac v celozrnných
  • nízky glykemický index – teda čas, kedy sa cukor z potravy dostane do krvného riečiska, čím rýchlejšie, tým je to pre organizmus a štíhlu líniu horšie

Poznáte 7 NAJdiét roku 2016? S týmito schudnete naozaj zdravo a navždy

Porovnajte:

  • celozrnné cestoviny – GI 32
  • makaróny – GI 48
  • špagety – GI 43
  • biele pečivo – GI 70-80

Nezabúdajte, že telo potrebuje všetky tri hlavné makroživiny teda tuky, bielkoviny aj sacharidy a to vo vyváženej miere. Schudnúť na sacharidovej diéte sa vám podarí len v prípade, že cestoviny kombinujete s ďalšími nízkokalorickými potravinami, najmä zeleninou, chudým mäsom a syrmi. Jar v plnom prúde je pre to ako stvorená :-)

Čítajte aj:

Autor: Dáša Balogová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Prejedení na prasknutie? Nepriberiete, ak spravíte jednu zásadnú zmenu

Prejedení na prasknutie? Nepriberiete, ak spravíte jednu zásadnú zmenu

včera
Tiež vám tesne po výdatnom obede napadne, kedy sa prehrešok nalepí na boky či zadok? Dobrá správa! A zlá. Čítať viac
 
Trojdňový TOTÁLNY reštart metabolizmu. Taký jednoduchý?

Trojdňový TOTÁLNY reštart metabolizmu. Taký jednoduchý?

19.09.2018
Máme pre vás dobrú správu, pomalé spaľovanie viete ovplyvniť. A čo je najlepšie? Stačia vám na to tri dni! Čítať viac
 
Štíhle ako Japonky? Spoznajte tajomstvo chudnutia bez diét

Štíhle ako Japonky? Spoznajte tajomstvo chudnutia bez diét

18.09.2018
Netrpia pre krásu, nepriberajú a akoby ani nestarli. Zhadzujte kilá podľa japonského návodu. Čítať viac
 
10 stratégií, ktoré pomôžu schudnúť natrvalo. Potvrdené z Oxfordu!

10 stratégií, ktoré pomôžu schudnúť natrvalo. Potvrdené z Oxfordu!

14.09.2018
Stratégií na chudnutie je obrovské množstvo, od fungujúcich až po život ohrozujúce. Všetky cesty k zhodeniu kíl ale musia spĺňať pár... Čítať viac
 
Chudnete, no nechcete prísť o svaly? 13 tipov naštartuje správne enzýmy

Chudnete, no nechcete prísť o svaly? 13 tipov naštartuje správne enzýmy

12.09.2018
So stratou hmotnosti prichádza v ruka v ruke aj strata svalovej hmote. V potravinách však nájdete enzýmy, ktoré vám pomôžu Čítať viac
 
 

wanda.sk

Cestovinová diéta znova IN. 4 mesiace a 5 kíl dole ako nič!
Dáša Balogová