Cestovinová diéta znova IN. 4 mesiace a 5 kíl dole ako nič!

13.04.2018

Vedci vyvracajú fakt, že z cestovín priberiete. Ustrážte si správne množstvo.

Cestoviny si pri chudnutí odopierate zbytočne. Spravia vám väčšiu službu ako okruh na školskom dvore.

Cestoviny si pri chudnutí odopierate zbytočne. Spravia vám väčšiu službu ako okruh na školskom dvore.Autor: Shutterstock.com

Špagety, penne, farfale, kolienka. Plné sacharidov, ktorých sa pri svojom fitrežime bojíte ako čert kríža. Zbytočne! Z cestovín – a to aj z tých z bielej múky! - priberiete len výnimočne. Kanadskí vedci dokonca dokázali, že z vás môže ubudnúť.

Nízky index aj BMI

Má to jednoduché vysvetlenie. Cestoviny majú naozaj nízky glykemický index (GI). Dvetisícpäťsto ľudí v štúdii potvrdilo, že ak ich jedli namiesto pečiva, ani jeden z nich nepribral. Len niečo vyše troch porcií cestovín týždenne, čo je približne jeden hrnček, počas 12 týždňov spôsobilo, že dokonca schudli, priemerne pol kilogramu. „Cestoviny znižujú telesnú hmotnosť a BMI v porovnaní so stravovacími modelmi s vyšším glykemickým indexom,“ ozrejmila Laura Chiavaroli z tímu vedcov z Department of Nutritional Sciences univerzity v Toronte.

Nezdá sa to byť veľa, no ak sa takto budete stravovať celý rok, výsledok bude okatejší. V ďalšej štúdii, metaanalýze viacerých, sa navyše ukázalo, že štyri mesiace na cestovinách pomohli účastníkom zhodiť až päť kilogramov! Idete do toho?

Vedci: Všetko je inak! Z proteínov priberáte, chudnúť pomáhajú sacharidy

Týždňová cestovinová diéta:

  • 3 x do týždňa 1 porcia
  • 1 porcia = 1 hrnček

Čo majú?

  • vápnik, železo a B-vitamíny, niacín a foláty, vlákninu, viac v celozrnných
  • nízky glykemický index – teda čas, kedy sa cukor z potravy dostane do krvného riečiska, čím rýchlejšie, tým je to pre organizmus a štíhlu líniu horšie

Poznáte 7 NAJdiét roku 2016? S týmito schudnete naozaj zdravo a navždy

Porovnajte:

  • celozrnné cestoviny – GI 32
  • makaróny – GI 48
  • špagety – GI 43
  • biele pečivo – GI 70-80

Nezabúdajte, že telo potrebuje všetky tri hlavné makroživiny teda tuky, bielkoviny aj sacharidy a to vo vyváženej miere. Schudnúť na sacharidovej diéte sa vám podarí len v prípade, že cestoviny kombinujete s ďalšími nízkokalorickými potravinami, najmä zeleninou, chudým mäsom a syrmi. Jar v plnom prúde je pre to ako stvorená :-)

Čítajte aj:

Autor: Dáša Balogová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Ak diéta nefunguje, môžu za to dva hormóny. Poznáte ich?

Ak diéta nefunguje, môžu za to dva hormóny. Poznáte ich?

včera
Stravovanie ovplyvňuje metabolizmus a správanie hormónov v našom organizme. Aj preto sa tak často prejaví jojo efekt... Čítať viac
 
FOTO: Mínus 1300 kalórií za deň. Manuál, čo treba vymeniť

FOTO: Mínus 1300 kalórií za deň. Manuál, čo treba vymeniť

24.04.2018
Môžete sa najesť do sýta a predsa nepriberiete. Stačí vedieť, čo s čím vystriedať. Čítať viac
 
Hodnotíme 6 najznámejších proteínových diét. Schudnete?

Hodnotíme 6 najznámejších proteínových diét. Schudnete?

22.04.2018
O jo-jo efekt určite nestojí žiadna z vás. Ešte horšie je drastické obmedzenie živín. Takouto diétou zaťažujete orgány, a z kíl vám... Čítať viac
 
FOTO: Je TAKÉTO bruško aj vaším cieľom? Vyťažená 40-nička našla spôsob, ako byť FIT

FOTO: Je TAKÉTO bruško aj vaším cieľom? Vyťažená 40-nička našla spôsob, ako byť FIT

20.04.2018
Stačilo stretnutie s kamarátkou, aby Joanne odštartovala životnú zmenu. Z depresívnej mamičky sa stala žena, ktorá sa bez problémov... Čítať viac
 
5 chýb, ktoré robíte pri šalátoch počas diéty aj vy

5 chýb, ktoré robíte pri šalátoch počas diéty aj vy

19.04.2018
Jete zdravé šaláty, ale ručička váhy nejde dolu? Skúste si posvietiť na to, čo do šalátu dávate. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Cestovinová diéta znova IN. 4 mesiace a 5 kíl dole ako nič!
Dáša Balogová