predplatne
 

Chudnete, ale večer ste hladní? Aj pečivo je OK. Takto si diétu nezmaríte

14.05.2018

Aj po večernom návrate domov z práce niečo zjedzte. Hladný organizmus si začne robiť preventívne zásoby.

Večerné hladovanie sa nevypláca.

Večerné hladovanie sa nevypláca.Autor: Shutterstock

Rozhodli ste sa zhodiť pár kilogramov a prestali ste večerať? Pochutnáte si na poslednom jedle najneskôr o osemnástej? Aj tieto pravidlá neplatia striktne. Pokojne môžete zjesť niečo aj neskôr a nemusíte sa vyhnúť ani pečivu.

Vyhnite sa týmto cukrom

Jedným z najbežnejších pravidiel chudnutia je, vyhnúť sa večer sacharidom. V noci majú spomaľovať spaľovanie tukov. Problémy však spôsobujú takzvané rýchle cukry, ktoré sa nachádzajú v malinovkách, alkohole, pšeničných výrobkoch či ovocí. Tento typ sacharidov okamžite prejde do krvi, preto sa zle absorbujú, uvádza portál vital.de. Pochutnať si však môžete napríklad na celozrnnom chlebe. Telo ocení nielen vlákninu, ale aj vitamíny B, vápnik, horčík, zinok, železo alebo vitamín E. 

Zbavte sa 3 kg za 5 dní! Stačí správne ochutiť vodu a vyhnúť sa slnku

Energiu rozložte

Celozrnné pečivo obsahuje takzvané zložené cukry, ktoré sú vhodnejším zdrojom energie a telo ich rozkladá postupne, takže sa aj pomalšie uvoľňujú. K celozrnným potravinám si môžete naservírovať zeleninu, mliečne výrobky alebo ryby. Vhodné na večeru sú i strukoviny. Pokojne si môžete pripraviť aj klasické raňajkové menu, napríklad praženicu. Určite nechoďte spať hladní, nie je to riešenie, ktoré urýchli chudnutie.

Pripravte si rýchly strukovinový šalát:


Zdroj: youtube/Tasty

Nehladujte

Rovnako nemusíte pevne dodržiavať pravidlo 18. hodiny. Všetko závisí od vášho životného štýlu. Pracujete do večera a chodíte spať okolo jedenástej? Telo potrebuje energiu. Ak mu ju nedodáte, organizmus si začne robiť zásoby vo forme tukov. Vďaka pravidelnému príjmu živín, spracuje energiu priebežne. Nevečerajte však príliš neskoro. Nezabúdajte, že organizmus potrebuje 3 až 4 hodiny na to, aby jedlo strávilo. Ak bude musieť žalúdok pracovať aj počas noci, budete mať nepokojný spánok. 

Čítajte aj:

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Chudnite na jeseň fintou na začiatku dňa: Pripravte si správne FIT raňajky

Chudnite na jeseň fintou na začiatku dňa: Pripravte si správne FIT raňajky

dnes
Angličania milujú ovsenú kašu, Nemci miešané vajcia. Zoberte si od nich príklad a chudnúť môžete hneď od rána. Navyše nebudete hladní.... Čítať viac
 
Rozruch pred svadbou: Princezná Eugenie chudne a odhaľuje súkromie. Žije s tyčami v chrbte!

Rozruch pred svadbou: Princezná Eugenie chudne a odhaľuje súkromie. Žije s tyčami v chrbte!

10.10.2018
Eugenie z Yorku (28), Harryho sesternica a dcéra princa Andrewa na sebe tvrdo maká. A nielen chudnutím do svadobných šiat. Britskému... Čítať viac
 
Stopnite prejedanie! 10 rád na zdravé potlačenie chuti do jedla

Stopnite prejedanie! 10 rád na zdravé potlačenie chuti do jedla

08.10.2018
V lekárňach nájdete viacero prípravkov, ktoré sľubujú potlačiť chuť do jedla. Ale načo míňať? Sú aj prirodzenejšie a zdravšie metódy,... Čítať viac
 
Pre úľavu chrbtici, schudnite! Pozrite, kde ju kilá vychyľujú

Pre úľavu chrbtici, schudnite! Pozrite, kde ju kilá vychyľujú

07.10.2018
Chrbtica by vás bez kíl navyše toľko nebolela. Už prvých päť dole vám výrazne uľaví. Čítať viac
 
Nebaví vás beh a neláka vás fitko? Ako chudnúť bez cvičenia?

Nebaví vás beh a neláka vás fitko? Ako chudnúť bez cvičenia?

03.10.2018
Zhadzovanie kilogramov môžu naštartovať aj drobnosti. Obedujete v práci s mobilom v ruke, aj to môže byť dôvod, prečo priberáte. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Chudnete, ale večer ste hladní? Aj pečivo je OK. Takto si diétu nezmaríte
Katarína Posluchová