Chudnete, ale večer ste hladní? Aj pečivo je OK. Takto si diétu nezmaríte

14.05.2018

Aj po večernom návrate domov z práce niečo zjedzte. Hladný organizmus si začne robiť preventívne zásoby.

Večerné hladovanie sa nevypláca.

Večerné hladovanie sa nevypláca.Autor: Shutterstock

Rozhodli ste sa zhodiť pár kilogramov a prestali ste večerať? Pochutnáte si na poslednom jedle najneskôr o osemnástej? Aj tieto pravidlá neplatia striktne. Pokojne môžete zjesť niečo aj neskôr a nemusíte sa vyhnúť ani pečivu.

Vyhnite sa týmto cukrom

Jedným z najbežnejších pravidiel chudnutia je, vyhnúť sa večer sacharidom. V noci majú spomaľovať spaľovanie tukov. Problémy však spôsobujú takzvané rýchle cukry, ktoré sa nachádzajú v malinovkách, alkohole, pšeničných výrobkoch či ovocí. Tento typ sacharidov okamžite prejde do krvi, preto sa zle absorbujú, uvádza portál vital.de. Pochutnať si však môžete napríklad na celozrnnom chlebe. Telo ocení nielen vlákninu, ale aj vitamíny B, vápnik, horčík, zinok, železo alebo vitamín E. 

Zbavte sa 3 kg za 5 dní! Stačí správne ochutiť vodu a vyhnúť sa slnku

Energiu rozložte

Celozrnné pečivo obsahuje takzvané zložené cukry, ktoré sú vhodnejším zdrojom energie a telo ich rozkladá postupne, takže sa aj pomalšie uvoľňujú. K celozrnným potravinám si môžete naservírovať zeleninu, mliečne výrobky alebo ryby. Vhodné na večeru sú i strukoviny. Pokojne si môžete pripraviť aj klasické raňajkové menu, napríklad praženicu. Určite nechoďte spať hladní, nie je to riešenie, ktoré urýchli chudnutie.

Pripravte si rýchly strukovinový šalát:


Zdroj: youtube/Tasty

Nehladujte

Rovnako nemusíte pevne dodržiavať pravidlo 18. hodiny. Všetko závisí od vášho životného štýlu. Pracujete do večera a chodíte spať okolo jedenástej? Telo potrebuje energiu. Ak mu ju nedodáte, organizmus si začne robiť zásoby vo forme tukov. Vďaka pravidelnému príjmu živín, spracuje energiu priebežne. Nevečerajte však príliš neskoro. Nezabúdajte, že organizmus potrebuje 3 až 4 hodiny na to, aby jedlo strávilo. Ak bude musieť žalúdok pracovať aj počas noci, budete mať nepokojný spánok. 

Čítajte aj:

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Leto bez maškŕt? To nejde! Triky, ako si ich dopriať a nepribrať

Leto bez maškŕt? To nejde! Triky, ako si ich dopriať a nepribrať

13.08.2018
Nezakazujte si zmrzlinu, naučte sa grilovať a vyriešte dilemu s letnými drinkami a pivom. Čítať viac
 
5 dôvodov, prečo vás číslo na váhe klame. Kedy nemá zmysel sa vážiť?

5 dôvodov, prečo vás číslo na váhe klame. Kedy nemá zmysel sa vážiť?

12.08.2018
Nespoliehajte sa na stupnicu, denné sledovanie hmotnosti vás môže zmiasť. Čítať viac
 
VIDEO: To je niečo. Sledujte, ako správny pohyb prstov naštartuje metabolizmus!

VIDEO: To je niečo. Sledujte, ako správny pohyb prstov naštartuje metabolizmus!

10.08.2018
Ak sa vám nechce v teple športovať, vaše kilá môžu zachrániť nepatrné pohyby prstov. Výhodou je, že ich môžete robiť skutočne kedykoľvek.... Čítať viac
 
V horúcom počasí sa chudne najľahšie. Tak kde robíte chybu?

V horúcom počasí sa chudne najľahšie. Tak kde robíte chybu?

09.08.2018
Kým počas zimných mesiacov väčšina z nás nejaké to kilo priberie, v lete je trend opačný. Prečo sa práve vám nedarí schudnúť? Čítať viac
 
FOTO: Po poriadnom strápnení na dovolenke zhodila vyše 50 kíl. Vyzerá skvelo!

FOTO: Po poriadnom strápnení na dovolenke zhodila vyše 50 kíl. Vyzerá skvelo!

06.08.2018
Tridsiatnička Belinda Brodie z Nového Zélandu vážila pred pár rokmi 130 kíl. Po tom, ako ju vysmiali domorodci na Bali, sa pustila do... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Chudnete, ale večer ste hladní? Aj pečivo je OK. Takto si diétu nezmaríte
Katarína Posluchová