predplatne
 

Chudnete, ale večer ste hladní? Aj pečivo je OK. Takto si diétu nezmaríte

14.05.2018

Aj po večernom návrate domov z práce niečo zjedzte. Hladný organizmus si začne robiť preventívne zásoby.

Večerné hladovanie sa nevypláca.

Večerné hladovanie sa nevypláca.Autor: Shutterstock

Rozhodli ste sa zhodiť pár kilogramov a prestali ste večerať? Pochutnáte si na poslednom jedle najneskôr o osemnástej? Aj tieto pravidlá neplatia striktne. Pokojne môžete zjesť niečo aj neskôr a nemusíte sa vyhnúť ani pečivu.

Vyhnite sa týmto cukrom

Jedným z najbežnejších pravidiel chudnutia je, vyhnúť sa večer sacharidom. V noci majú spomaľovať spaľovanie tukov. Problémy však spôsobujú takzvané rýchle cukry, ktoré sa nachádzajú v malinovkách, alkohole, pšeničných výrobkoch či ovocí. Tento typ sacharidov okamžite prejde do krvi, preto sa zle absorbujú, uvádza portál vital.de. Pochutnať si však môžete napríklad na celozrnnom chlebe. Telo ocení nielen vlákninu, ale aj vitamíny B, vápnik, horčík, zinok, železo alebo vitamín E. 

Zbavte sa 3 kg za 5 dní! Stačí správne ochutiť vodu a vyhnúť sa slnku

Energiu rozložte

Celozrnné pečivo obsahuje takzvané zložené cukry, ktoré sú vhodnejším zdrojom energie a telo ich rozkladá postupne, takže sa aj pomalšie uvoľňujú. K celozrnným potravinám si môžete naservírovať zeleninu, mliečne výrobky alebo ryby. Vhodné na večeru sú i strukoviny. Pokojne si môžete pripraviť aj klasické raňajkové menu, napríklad praženicu. Určite nechoďte spať hladní, nie je to riešenie, ktoré urýchli chudnutie.

Pripravte si rýchly strukovinový šalát:


Zdroj: youtube/Tasty

Nehladujte

Rovnako nemusíte pevne dodržiavať pravidlo 18. hodiny. Všetko závisí od vášho životného štýlu. Pracujete do večera a chodíte spať okolo jedenástej? Telo potrebuje energiu. Ak mu ju nedodáte, organizmus si začne robiť zásoby vo forme tukov. Vďaka pravidelnému príjmu živín, spracuje energiu priebežne. Nevečerajte však príliš neskoro. Nezabúdajte, že organizmus potrebuje 3 až 4 hodiny na to, aby jedlo strávilo. Ak bude musieť žalúdok pracovať aj počas noci, budete mať nepokojný spánok. 

Čítajte aj:

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

5 zdravotných dôvodov, ktoré vám bránia schudnúť. Vyriešte ich a pôjde to!

5 zdravotných dôvodov, ktoré vám bránia schudnúť. Vyriešte ich a pôjde to!

12.12.2018
Ak všetky dobré diéty, ktoré ste vyskúšali, zlyhali, možno za tým nie je vaša chyba, ale zdravotný problém. Čítať viac
 
Schudnite aj pri práci za počítačom. 7 tipov, ako na to

Schudnite aj pri práci za počítačom. 7 tipov, ako na to

10.12.2018
Sedíte osem hodín pri písacom stole a ťukáte do počítača? Určite viete, aké je ťažké udržať si štíhlu postavu. S našimi tipmi sa vám to... Čítať viac
 
Gény obezity máme takmer všetci. Zapne ich prekvapivá chyba s večerou

Gény obezity máme takmer všetci. Zapne ich prekvapivá chyba s večerou

07.12.2018
Stále počúvate, že je to vaša vina? Nadváhu máme v génoch. Rozhoduje to, či im dáte šancu. Čítať viac
 
Spaľujte efektívnejšie: Hodinový rozvrh KROK ZA KROKOM vám to uľahčí

Spaľujte efektívnejšie: Hodinový rozvrh KROK ZA KROKOM vám to uľahčí

06.12.2018
Už viete, ktoré potraviny zaradiť do jedálnička, aby ste sa striasli kíl? A predsa nič nezaberá? Možno robíte chybu v nesprávnom časovaní... Čítať viac
 
Do Vianoc - 3 kilogramy! Túto diétu tukové bunky nenávidia a srdce miluje

Do Vianoc - 3 kilogramy! Túto diétu tukové bunky nenávidia a srdce miluje

04.12.2018
Chcete sa cez sviatky cítiť v kruhu najbližších ešte očarujúcejšie a znásobiť pocit pokoja na srdci? Poznáme recept! Čítať viac
 
 

wanda.sk

Chudnete, ale večer ste hladní? Aj pečivo je OK. Takto si diétu nezmaríte
Katarína Posluchová