predplatne
 

Chudnete, ale večer ste hladní? Aj pečivo je OK. Takto si diétu nezmaríte

14.05.2018

Aj po večernom návrate domov z práce niečo zjedzte. Hladný organizmus si začne robiť preventívne zásoby.

Večerné hladovanie sa nevypláca.

Večerné hladovanie sa nevypláca.Autor: Shutterstock

Rozhodli ste sa zhodiť pár kilogramov a prestali ste večerať? Pochutnáte si na poslednom jedle najneskôr o osemnástej? Aj tieto pravidlá neplatia striktne. Pokojne môžete zjesť niečo aj neskôr a nemusíte sa vyhnúť ani pečivu.

Vyhnite sa týmto cukrom

Jedným z najbežnejších pravidiel chudnutia je, vyhnúť sa večer sacharidom. V noci majú spomaľovať spaľovanie tukov. Problémy však spôsobujú takzvané rýchle cukry, ktoré sa nachádzajú v malinovkách, alkohole, pšeničných výrobkoch či ovocí. Tento typ sacharidov okamžite prejde do krvi, preto sa zle absorbujú, uvádza portál vital.de. Pochutnať si však môžete napríklad na celozrnnom chlebe. Telo ocení nielen vlákninu, ale aj vitamíny B, vápnik, horčík, zinok, železo alebo vitamín E. 

Zbavte sa 3 kg za 5 dní! Stačí správne ochutiť vodu a vyhnúť sa slnku

Energiu rozložte

Celozrnné pečivo obsahuje takzvané zložené cukry, ktoré sú vhodnejším zdrojom energie a telo ich rozkladá postupne, takže sa aj pomalšie uvoľňujú. K celozrnným potravinám si môžete naservírovať zeleninu, mliečne výrobky alebo ryby. Vhodné na večeru sú i strukoviny. Pokojne si môžete pripraviť aj klasické raňajkové menu, napríklad praženicu. Určite nechoďte spať hladní, nie je to riešenie, ktoré urýchli chudnutie.

Pripravte si rýchly strukovinový šalát:


Zdroj: youtube/Tasty

Nehladujte

Rovnako nemusíte pevne dodržiavať pravidlo 18. hodiny. Všetko závisí od vášho životného štýlu. Pracujete do večera a chodíte spať okolo jedenástej? Telo potrebuje energiu. Ak mu ju nedodáte, organizmus si začne robiť zásoby vo forme tukov. Vďaka pravidelnému príjmu živín, spracuje energiu priebežne. Nevečerajte však príliš neskoro. Nezabúdajte, že organizmus potrebuje 3 až 4 hodiny na to, aby jedlo strávilo. Ak bude musieť žalúdok pracovať aj počas noci, budete mať nepokojný spánok. 

Čítajte aj:

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

SUPERtelo do plaviek o 6 týždňov: S plánom expertky vyformujete pás, zadok i stehná

SUPERtelo do plaviek o 6 týždňov: S plánom expertky vyformujete pás, zadok i stehná

24.05.2019
Genetika síce predurčuje naše prirodzené krivky, ale vďaka dôkladne a cielene naplánovanému fitness programu, ktorý dáva viac... Čítať viac
 
Stereotypy, ktoré vám bránia schudnúť. 6 spôsobov, ako ich poraziť

Stereotypy, ktoré vám bránia schudnúť. 6 spôsobov, ako ich poraziť

21.05.2019
Zaužívané stereotypy a veľakrát aj zlozvyky v rámci stravovania nie je ľahké zmeniť. Zamerajte sa na zmenu tých jednoduchších.... Čítať viac
 
Jedávate za pracovným stolom? 5 následkov na priberaní vás odradí

Jedávate za pracovným stolom? 5 následkov na priberaní vás odradí

15.05.2019
Je viacero dôvodov, prečo sa aspoň cez obednú prestávku oplatí odlepiť zadok zo stoličky. Inak vám začne postupne rásť. Čítať viac
 
8 dôvodov, prečo máte stále hlad. Takto si s ním konečne poradíte

8 dôvodov, prečo máte stále hlad. Takto si s ním konečne poradíte

14.05.2019
Pijete smoothies, stravujte sa rafinovane alebo za behu? Pozor, takto žalúdok nadlho neutíšite. Čítať viac
 
7 spôsobov ako telo prinútiť chudnúť pomocou lymfy. Zbavíte sa aj celulitídy

7 spôsobov ako telo prinútiť chudnúť pomocou lymfy. Zbavíte sa aj celulitídy

07.05.2019
Lymfa odvádza z tela odpad, okrem iného i tuky, čistí sa v mieste uzlín. Zdravá  vám okrem mnohých prospešných služieb telu pomôže... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Chudnete, ale večer ste hladní? Aj pečivo je OK. Takto si diétu nezmaríte
Katarína Posluchová