Chudnete, ale večer ste hladní? Aj pečivo je OK. Takto si diétu nezmaríte

14.05.2018

Aj po večernom návrate domov z práce niečo zjedzte. Hladný organizmus si začne robiť preventívne zásoby.

Večerné hladovanie sa nevypláca.

Večerné hladovanie sa nevypláca.Autor: Shutterstock

Rozhodli ste sa zhodiť pár kilogramov a prestali ste večerať? Pochutnáte si na poslednom jedle najneskôr o osemnástej? Aj tieto pravidlá neplatia striktne. Pokojne môžete zjesť niečo aj neskôr a nemusíte sa vyhnúť ani pečivu.

Vyhnite sa týmto cukrom

Jedným z najbežnejších pravidiel chudnutia je, vyhnúť sa večer sacharidom. V noci majú spomaľovať spaľovanie tukov. Problémy však spôsobujú takzvané rýchle cukry, ktoré sa nachádzajú v malinovkách, alkohole, pšeničných výrobkoch či ovocí. Tento typ sacharidov okamžite prejde do krvi, preto sa zle absorbujú, uvádza portál vital.de. Pochutnať si však môžete napríklad na celozrnnom chlebe. Telo ocení nielen vlákninu, ale aj vitamíny B, vápnik, horčík, zinok, železo alebo vitamín E. 

Zbavte sa 3 kg za 5 dní! Stačí správne ochutiť vodu a vyhnúť sa slnku

Energiu rozložte

Celozrnné pečivo obsahuje takzvané zložené cukry, ktoré sú vhodnejším zdrojom energie a telo ich rozkladá postupne, takže sa aj pomalšie uvoľňujú. K celozrnným potravinám si môžete naservírovať zeleninu, mliečne výrobky alebo ryby. Vhodné na večeru sú i strukoviny. Pokojne si môžete pripraviť aj klasické raňajkové menu, napríklad praženicu. Určite nechoďte spať hladní, nie je to riešenie, ktoré urýchli chudnutie.

Pripravte si rýchly strukovinový šalát:


Zdroj: youtube/Tasty

Nehladujte

Rovnako nemusíte pevne dodržiavať pravidlo 18. hodiny. Všetko závisí od vášho životného štýlu. Pracujete do večera a chodíte spať okolo jedenástej? Telo potrebuje energiu. Ak mu ju nedodáte, organizmus si začne robiť zásoby vo forme tukov. Vďaka pravidelnému príjmu živín, spracuje energiu priebežne. Nevečerajte však príliš neskoro. Nezabúdajte, že organizmus potrebuje 3 až 4 hodiny na to, aby jedlo strávilo. Ak bude musieť žalúdok pracovať aj počas noci, budete mať nepokojný spánok. 

Čítajte aj:

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Špecialistka na výživu: Prešli ste na FIT múky bez lepku? Strážte si kilá!

Špecialistka na výživu: Prešli ste na FIT múky bez lepku? Strážte si kilá!

25.05.2018
Tiež sa bojíte lepku ako čert kríža? Aj Janu presvedčenú, že jej z neho rastú boky, stúpa tlak a riziko rakoviny, pri pomyslení naň... Čítať viac
 
FOTO: Mňam! Toto sú najlepšie prírodné spaľovače tuku

FOTO: Mňam! Toto sú najlepšie prírodné spaľovače tuku

25.05.2018
Chcete chudnúť a zároveň jesť niečo dobré? Siahnite po jedlách a nápojoch, ktoré nakopnú trávenie a potešia chuťové poháriky. Čítať viac
 
Schudnite bez hladovania. Tieto jedlá zasýtia bez kalórií navyše

Schudnite bez hladovania. Tieto jedlá zasýtia bez kalórií navyše

24.05.2018
Na úspešné chudnutie nie je dôležité počítať kalórie, ale jesť jedlá, po ktorých sa budete cítiť dostatočne najedení. Ktoré to sú?... Čítať viac
 
Vylepšite si krivky správnym krémom. Schudnete a spevníte

Vylepšite si krivky správnym krémom. Schudnete a spevníte

23.05.2018
Tvár ste si už zvykli krémovať. Kto by chcel mať vrásky? Masáž a správne zvolený krém vám však pomôže vytvarovať postavu. Čítať viac
 
8 prekvapivých tipov, ako zaručene oklamete hlad a znížite apetít

8 prekvapivých tipov, ako zaručene oklamete hlad a znížite apetít

18.05.2018
Vedeli ste, že túžbu po jedle vám zaženie aj jeho vôňa? Alebo radšej siahnete po pálivom na malom tanieri? Čítať viac
 
 

wanda.sk

Chudnete, ale večer ste hladní? Aj pečivo je OK. Takto si diétu nezmaríte
Katarína Posluchová