Chuť na sladké? Týchto 6 maškŕt si pokojne doprajte, nepriberiete ani gram!

12.05.2016

Za výsledky pri chudnutí sa môžete pokojne odmeniť. Máme pre vás zoznam pochúťok, ktoré sú nielen povolené, ale zhadzovanie dokonca podporujú!

Aj horká čokoláda s vysokým obsahom kakaa vám pomôže schudnúť a nezblázniť sa pri tom.

Aj horká čokoláda s vysokým obsahom kakaa vám pomôže schudnúť a nezblázniť sa pri tom.Autor: Shutterstock.com

Zrejme nie je náhoda, že náš jazyk rozoznáva aj sladkú chuť. Prečo ho teda občas nepotešiť? Pre všetkých chudnúcich, ktorí tak robili doteraz s výčitkami, máme dobrú správu. Maškrtiť môžete aj úplne beztrestne!

Škodí cukor, nie sladké

To, že zo sladkého sa priberá, je mýtus. Nejde ani tak o sladkú chuť, ale o rafinovaný cukor, ktorý výrobcovia do priemyselne spracovávaných pochúťok pridávajú. Kvantá ho tak skonzumujete v takzvaných mliečnych čokoládach, bonbónoch, dražé, dokonca v žuvačkách, ale aj v pečive. Organizmus naň reaguje najprv prudkým vzostupom cukru v krvi, vzápätí ale ešte prudším poklesom. A to vyvoláva ďalší hlad a chuť na sladké, hoci v skutočnosti máte dosť. Nejde teda o to odoprieť si sladké úplne, ale siahnuť po zdravšom variante. Čo máte teda na výber?

Osem znakov zdravej diéty: Pravda, ktorú nechcete počuť

1. Obilné sušienky – obilniny typu ovos, špalda či pohanka obsahujú komplexné sacharidy, ktoré sa do tela uvoľňujú postupne a lietanie cukru hore-dole teda nehrozí, navyše vláknina pomáha prečisťovať črevá, kontrolujte si však na obale obsah cukru, výrobcovia sa ho neštítia pridať aj do produktov označených ako fit či bio!

2. Orechy a semienka – datle, mandle, vlašské orechy, pistácie, sezam, kokos, to všetko sú plodiny mimoriadne zdravé pre organizmus, zvoľte vždy tie bez pridaného cukru či soli, výborne chutia aj samy o sebe,

3. Čokoláda – čím viac percent kakaa, tým lepšie, kakao je jednou z najzdravších potravín vôbec, má prirodzene horkú chuť, preto sa pri výrobe prisladzuje, čím menej sladidiel obsahuje, tým je pozitívny účinok tejto superpotraviny výraznejší,

4. Puding s medom – práškový puding má horkú chuť, pri zmiešaní s mliekom namiesto cukru pridajte doň med, jazýček rozdiel nepocíti, no vaše telo áno, kupovaný prášok môžete nahradiť ryžou basmati, šťavou a pyré z ovocia,

5. Domáci nanuk – vyrobíte z bieleho jogurtu a zmrazeného rozmixovaného ovocia, chutí vynikajúco bez akéhokoľvek pridaného cukru,

6. Ovocno-zeleninový koláč – k múčnemu základu – ideálne z pohánkovej alebo špaldovej múky, pridajte akékoľvek ovocie, ktoré nájdete doma, olej nahradíte rozmixovanými orechmi, takýto dezert je nielen ľahký ale aj mimoriadne zdravý.

Autor: iZdravie.sk/Dáša BALOGOVÁ

Ďalšie články z tejto sekcie

Minútový test: Chorý orgán prezradí trik s jazykom a lyžičkou

Minútový test: Chorý orgán prezradí trik s jazykom a lyžičkou

dnes
Niekedy pri diagnostike pomôže obyčajná kuchynská lyžička. Na domáce pátranie po vám stačí minúta. Čítať viac
 
Ručička na váhe neklesá a skúsili ste už všetko? Vieme, v čom je problém

Ručička na váhe neklesá a skúsili ste už všetko? Vieme, v čom je problém

včera
Schudnete až vtedy, ak na to pripravíte aj svoju myseľ. Tiež ste to pokladali za hlúposť? Presvedčíme vás o opaku. Len sa do toho pustiť!... Čítať viac
 
FOTO: Za EX-bacuľkou sa dnes otáčajú aj ženy. Nepribrala z lenivosti, problém odhalil lekár

FOTO: Za EX-bacuľkou sa dnes otáčajú aj ženy. Nepribrala z lenivosti, problém odhalil lekár

22.11.2017
30- ročná Katrina Buening nepatrila k ľuďom, ktorí sa prejedajú. Snažila sa držať rôzne diéty, no márne. Stále viac priberala.   Čítať viac
 
Stavili ste chudnutie na proteínové šejky? Kým začnete, majte všetky INFO!

Stavili ste chudnutie na proteínové šejky? Kým začnete, majte všetky INFO!

21.11.2017
Znižujú chuť do jedla, pomáhajú budovať svalovú hmotu a redukujú celkovú spotrebu kalórií. ALE! Čítať viac
 
STOP priberaniu. Spoznajte potraviny, ktoré zasýtia a pomôžu pri chudnutí

STOP priberaniu. Spoznajte potraviny, ktoré zasýtia a pomôžu pri chudnutí

20.11.2017
Ak chcete udržať svoj vlčí hlad na uzde, rozhodujúce bude, ako často budete počas dňa jesť a aké potraviny si budete vyberať. Čítať viac
 
 

wanda.sk