Chuť na sladké? Týchto 6 maškŕt si pokojne doprajte, nepriberiete ani gram!

12.05.2016

Za výsledky pri chudnutí sa môžete pokojne odmeniť. Máme pre vás zoznam pochúťok, ktoré sú nielen povolené, ale zhadzovanie dokonca podporujú!

Aj horká čokoláda s vysokým obsahom kakaa vám pomôže schudnúť a nezblázniť sa pri tom.

Aj horká čokoláda s vysokým obsahom kakaa vám pomôže schudnúť a nezblázniť sa pri tom.Autor: Shutterstock.com

Zrejme nie je náhoda, že náš jazyk rozoznáva aj sladkú chuť. Prečo ho teda občas nepotešiť? Pre všetkých chudnúcich, ktorí tak robili doteraz s výčitkami, máme dobrú správu. Maškrtiť môžete aj úplne beztrestne!

Škodí cukor, nie sladké

To, že zo sladkého sa priberá, je mýtus. Nejde ani tak o sladkú chuť, ale o rafinovaný cukor, ktorý výrobcovia do priemyselne spracovávaných pochúťok pridávajú. Kvantá ho tak skonzumujete v takzvaných mliečnych čokoládach, bonbónoch, dražé, dokonca v žuvačkách, ale aj v pečive. Organizmus naň reaguje najprv prudkým vzostupom cukru v krvi, vzápätí ale ešte prudším poklesom. A to vyvoláva ďalší hlad a chuť na sladké, hoci v skutočnosti máte dosť. Nejde teda o to odoprieť si sladké úplne, ale siahnuť po zdravšom variante. Čo máte teda na výber?

Osem znakov zdravej diéty: Pravda, ktorú nechcete počuť

1. Obilné sušienky – obilniny typu ovos, špalda či pohanka obsahujú komplexné sacharidy, ktoré sa do tela uvoľňujú postupne a lietanie cukru hore-dole teda nehrozí, navyše vláknina pomáha prečisťovať črevá, kontrolujte si však na obale obsah cukru, výrobcovia sa ho neštítia pridať aj do produktov označených ako fit či bio!

2. Orechy a semienka – datle, mandle, vlašské orechy, pistácie, sezam, kokos, to všetko sú plodiny mimoriadne zdravé pre organizmus, zvoľte vždy tie bez pridaného cukru či soli, výborne chutia aj samy o sebe,

3. Čokoláda – čím viac percent kakaa, tým lepšie, kakao je jednou z najzdravších potravín vôbec, má prirodzene horkú chuť, preto sa pri výrobe prisladzuje, čím menej sladidiel obsahuje, tým je pozitívny účinok tejto superpotraviny výraznejší,

4. Puding s medom – práškový puding má horkú chuť, pri zmiešaní s mliekom namiesto cukru pridajte doň med, jazýček rozdiel nepocíti, no vaše telo áno, kupovaný prášok môžete nahradiť ryžou basmati, šťavou a pyré z ovocia,

5. Domáci nanuk – vyrobíte z bieleho jogurtu a zmrazeného rozmixovaného ovocia, chutí vynikajúco bez akéhokoľvek pridaného cukru,

6. Ovocno-zeleninový koláč – k múčnemu základu – ideálne z pohánkovej alebo špaldovej múky, pridajte akékoľvek ovocie, ktoré nájdete doma, olej nahradíte rozmixovanými orechmi, takýto dezert je nielen ľahký ale aj mimoriadne zdravý.

Autor: iZdravie.sk/Dáša BALOGOVÁ

Ďalšie články z tejto sekcie

Vieme, koľkokrát sa musíte nadýchnuť, aby ste stratili 200 gramov tuku!

Vieme, koľkokrát sa musíte nadýchnuť, aby ste stratili 200 gramov tuku!

včera
Rozmýšľali ste nad tým, ako tuk opúšťa vaše telo? Je to jednoduché, stačí poriadne dýchať. Len to však na chudnutie nestačí Čítať viac
 
6 x ÁNO! Spôsob chudnutia lepší než diéta a cvičenie

6 x ÁNO! Spôsob chudnutia lepší než diéta a cvičenie

18.09.2017
Je to vytrvalostný šport kombinovaný s jogou a pilates, hovoria odborníci. Viete si predstaviť krajšie chudnutie? Čítať viac
 
Poctivé dve kilá za 3 dni: Stačí v jedálničku vymeniť jedinú potravinu

Poctivé dve kilá za 3 dni: Stačí v jedálničku vymeniť jedinú potravinu

14.09.2017
Využite sezónu hríbov, na to aby ste po letnom neúspechu naozaj zhodili. Pôjde to ešte lepšie, ak si ich samy nazbierate. Čítať viac
 
Podvádzate samých seba? 7 trikov a schudnúť bude hračka! 

Podvádzate samých seba? 7 trikov a schudnúť bude hračka! 

13.09.2017
Zavalila vás práca a zabudli ste nielen jesť, ale aj to, že vlastne držíte diétu? Alebo týždeň po tom ako sa pustíte do chudnutia vaše... Čítať viac
 
Pre každý vek: Tipy, ako si udržať super postavu

Pre každý vek: Tipy, ako si udržať super postavu

12.09.2017
Každý vek má svoje špecifiká. Kým v dvadsiatke zjete čokoľvek a nepriberiete, v štyridsiatke si radšej premyslite, čo si dáte na tanier.... Čítať viac
 
 

wanda.sk