Jedávate na raňajky vločky a toasty? Štíhlejší budete až po jednej zmene

13.01.2017

Ráno zrejme nemáte chuť na hovädzí steak či omeletu, ale nezmeníte názor, keď po nich schudnete?

Toast na raňajky? Tak radšej s poriadnym kusom mozzarelly.

Toast na raňajky? Tak radšej s poriadnym kusom mozzarelly.Autor: Profimedia.sk

Snáď najväčším prehreškom je neraňajkovať vôbec. No v prípade, že sa sústredíte na chudnutie, nestačí si na raňajky spraviť ovsenú kašu s hrozienkami alebo celozrnný toast s maslom. Veď sú zdravé, hovoríte si, a máte pravdu. Na druhej strane, v tomto raňajkovom menu vám chýbajú kľúčové bielkoviny. Doprajte si ich v prvom jedle dňa a celkovo zjete menej kalórií!

Pohánka, pšeno či kamut nielen pre štíhlu líniu: Ako ich pripraviť?

Bez výkyvov

„Bielkovinové raňajky vám pomôžu dostať pod kontrolu cukor v krvi. Zníži sa vaša túžba maškrtiť počas dňa a v konečnom dôsledku môžete získať lepšiu formu,“ potvrdzuje výhody raňajok s vajíčkami či cottage syrom doktorka Heather Leidy, PhD., autorka štúdie a pracovníčka oddelenia výživy a športovej fyziológie na Missourskej univerzite. Podľa slov odborníčky by ste mali ráno zjesť okolo 30 gramov bielkovín. Dajte si:

  • omeletu z 2 vajec, s plátkom kvalitnej šunky a paprikou,
  • 1/2 šálky ovsených vločiek s 3/4 šálky mlieka a ovocím,
  • alebo 1/2 šálky cottage syru s orechmi a ovocím.

​6 krokov k zdravému stravovaniu. Takto deti konečne zmenia návyky

Raňajky šampiónov

Kontroverzný názor má osobný tréner Greg Cornthwaite z Londýna. Podľa neho je ideálne zjesť na raňajky rybu alebo kus mäsa. Problémové by to bolo pre ľudí s horším trávením. Navyše, po zobudení sa nám žiadajú ťažké jedlá. „Každé raňajky by mali na základe mojich skúseností obsahovať 500 kalórií. Mali by byť bohaté na bielkoviny aj zdravé tuky. Obsah sacharidov musí byť, naopak, veľmi nízky," tvrdí fitness tréner, ktorý trvá na tom, že ak po prebudení zjete steak, vaše telo si cez deň spraví menšie tukové zásoby.

Skrývate brucho pred svetom? Pomôže vám 6 TOP spaľovačov

Ušetrite kalórie

Výskum v odbornom časopise International Journal of Obesity ukázal, že ak na raňajky zdvojnásobite svoj doterajší príjem bielkovín, cez deň zjete až o neuveriteľných 400 kalórií menej. Po spánku je vaše telo ochudobnené o vitamíny, minerály aj energiu, preto im okrem proteínov musíte dodať aj zvyšné živiny. K slaným raňajkám si nakrájajte zeleninu, k sladkým ovocie. A nezabúdajte na minimálne 1,5 litra vody denne.

Obezita

Autor: iZdravie.sk/ Júlia POLÁKOVÁ
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Chudnite podľa zverokruhu. U ktorého znamenia vyhráva indická kuchyňa?

Chudnite podľa zverokruhu. U ktorého znamenia vyhráva indická kuchyňa?

dnes
Niekedy stačia drobné úpravy v jedálnom lístku a kilogramy idú dole ako po masle. Pozrite sa, čo chutí vášmu znameniu Čítať viac
 
FOTO: Kalórie, z ktorých schudnete. Hľadajte ich v tejto zelenine

FOTO: Kalórie, z ktorých schudnete. Hľadajte ich v tejto zelenine

včera
Zjesť brokolicu môže vášmu telu pomôcť zbaviť sa pár gramov tuku skôr ako šliapanie do schodov. Ako je to možné? Čítať viac
 
Chudnutie s kávou: Stačí vedieť, koľko šálok treba vypiť

Chudnutie s kávou: Stačí vedieť, koľko šálok treba vypiť

21.02.2018
Pitie čiernej kávy môže pomôcť pri chudnutí. Treba však vedieť, koľko si jej dať denne a zbytočne to s množstvom neprehnať. Inak jej... Čítať viac
 
VIDEO: Priberiete po šiestej večer? Takto určite nie, radí odborníčka

VIDEO: Priberiete po šiestej večer? Takto určite nie, radí odborníčka

20.02.2018
Pravidlo posledného jedla dňa do šiestej hodiny večer síce platí, ale len pre úzku skupinu ľudí. Patríte k nim, alebo sa môžete bez výčitiek... Čítať viac
 
Obľúbené nápoje vymenila za najlepší životabudič. Schudla takmer 70 kíl

Obľúbené nápoje vymenila za najlepší životabudič. Schudla takmer 70 kíl

19.02.2018
Trojnásobná mamička Claudia Cattani (32) z Brazílie si priznala, že trpí závislosťou od koly. Nastal deň, kedy sa už na seba nedokázala... Čítať viac
 
 

wanda.sk