Jedávate na raňajky vločky a toasty? Štíhlejší budete až po jednej zmene

13.01.2017

Ráno zrejme nemáte chuť na hovädzí steak či omeletu, ale nezmeníte názor, keď po nich schudnete?

Toast na raňajky? Tak radšej s poriadnym kusom mozzarelly.

Toast na raňajky? Tak radšej s poriadnym kusom mozzarelly.Autor: Profimedia.sk

Snáď najväčším prehreškom je neraňajkovať vôbec. No v prípade, že sa sústredíte na chudnutie, nestačí si na raňajky spraviť ovsenú kašu s hrozienkami alebo celozrnný toast s maslom. Veď sú zdravé, hovoríte si, a máte pravdu. Na druhej strane, v tomto raňajkovom menu vám chýbajú kľúčové bielkoviny. Doprajte si ich v prvom jedle dňa a celkovo zjete menej kalórií!

Pohánka, pšeno či kamut nielen pre štíhlu líniu: Ako ich pripraviť?

Bez výkyvov

„Bielkovinové raňajky vám pomôžu dostať pod kontrolu cukor v krvi. Zníži sa vaša túžba maškrtiť počas dňa a v konečnom dôsledku môžete získať lepšiu formu,“ potvrdzuje výhody raňajok s vajíčkami či cottage syrom doktorka Heather Leidy, PhD., autorka štúdie a pracovníčka oddelenia výživy a športovej fyziológie na Missourskej univerzite. Podľa slov odborníčky by ste mali ráno zjesť okolo 30 gramov bielkovín. Dajte si:

  • omeletu z 2 vajec, s plátkom kvalitnej šunky a paprikou,
  • 1/2 šálky ovsených vločiek s 3/4 šálky mlieka a ovocím,
  • alebo 1/2 šálky cottage syru s orechmi a ovocím.

​6 krokov k zdravému stravovaniu. Takto deti konečne zmenia návyky

Raňajky šampiónov

Kontroverzný názor má osobný tréner Greg Cornthwaite z Londýna. Podľa neho je ideálne zjesť na raňajky rybu alebo kus mäsa. Problémové by to bolo pre ľudí s horším trávením. Navyše, po zobudení sa nám žiadajú ťažké jedlá. „Každé raňajky by mali na základe mojich skúseností obsahovať 500 kalórií. Mali by byť bohaté na bielkoviny aj zdravé tuky. Obsah sacharidov musí byť, naopak, veľmi nízky," tvrdí fitness tréner, ktorý trvá na tom, že ak po prebudení zjete steak, vaše telo si cez deň spraví menšie tukové zásoby.

Skrývate brucho pred svetom? Pomôže vám 6 TOP spaľovačov

Ušetrite kalórie

Výskum v odbornom časopise International Journal of Obesity ukázal, že ak na raňajky zdvojnásobite svoj doterajší príjem bielkovín, cez deň zjete až o neuveriteľných 400 kalórií menej. Po spánku je vaše telo ochudobnené o vitamíny, minerály aj energiu, preto im okrem proteínov musíte dodať aj zvyšné živiny. K slaným raňajkám si nakrájajte zeleninu, k sladkým ovocie. A nezabúdajte na minimálne 1,5 litra vody denne.

Obezita

Autor: iZdravie.sk/ Júlia POLÁKOVÁ
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

FOTO: Maškrtiť a nepribrať. 7 letných dobrôt pod 100 kalórií!

FOTO: Maškrtiť a nepribrať. 7 letných dobrôt pod 100 kalórií!

17.07.2018
Leto je ako stvorené na drobné prehrešky v životospráve. Ak si však doprajete správny cukor, na hmotnosti sa to vôbec neodrazí. Čítať viac
 
Tentokrát to dokážem: Stačí pri chudnutí neurobiť 4 chronické chyby

Tentokrát to dokážem: Stačí pri chudnutí neurobiť 4 chronické chyby

13.07.2018
Pri úspešnom chudnutí rozhodujú maličkosti. Hoci každý túži po rýchlom úspechu, nie vždy sa striktné preškrtanie jedálneho lístka... Čítať viac
 
Chudnite bez hladu a jojo efektu. 5-faktorová diéta je hitom Hollywoodu!

Chudnite bez hladu a jojo efektu. 5-faktorová diéta je hitom Hollywoodu!

11.07.2018
Celebrity na ňu nedajú dopustiť. Nesľubuje okamžitý, ale za to trvalý efekt s pravidlom 5 a dosť. Čítať viac
 
Letná stratégia pre chudšie bruško: 10 vecí, ktoré rýchlo roztápajú tuk

Letná stratégia pre chudšie bruško: 10 vecí, ktoré rýchlo roztápajú tuk

10.07.2018
Snažte sa držať všetkých a ručíme vám za to, že nebudete chcieť, aby sa leto skončilo. Čítať viac
 
FOTO: Hýbať sa mohla len s liekmi proti bolesti. Vydržala a schudla 114 kíl!

FOTO: Hýbať sa mohla len s liekmi proti bolesti. Vydržala a schudla 114 kíl!

09.07.2018
Dvojnásobná mamička milovala nezdravé jedlo, avšak kvôli obezite sa nemohla hrať so svojimi deťmi. Nakoniec sa jej však podarilo... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Jedávate na raňajky vločky a toasty? Štíhlejší budete až po jednej zmene
iZdravie.sk/ Júlia POLÁKOVÁ