Jedávate na raňajky vločky a toasty? Štíhlejší budete až po jednej zmene

13.01.2017

Ráno zrejme nemáte chuť na hovädzí steak či omeletu, ale nezmeníte názor, keď po nich schudnete?

Toast na raňajky? Tak radšej s poriadnym kusom mozzarelly.

Toast na raňajky? Tak radšej s poriadnym kusom mozzarelly.Autor: Profimedia.sk

Snáď najväčším prehreškom je neraňajkovať vôbec. No v prípade, že sa sústredíte na chudnutie, nestačí si na raňajky spraviť ovsenú kašu s hrozienkami alebo celozrnný toast s maslom. Veď sú zdravé, hovoríte si, a máte pravdu. Na druhej strane, v tomto raňajkovom menu vám chýbajú kľúčové bielkoviny. Doprajte si ich v prvom jedle dňa a celkovo zjete menej kalórií!

Pohánka, pšeno či kamut nielen pre štíhlu líniu: Ako ich pripraviť?

Bez výkyvov

„Bielkovinové raňajky vám pomôžu dostať pod kontrolu cukor v krvi. Zníži sa vaša túžba maškrtiť počas dňa a v konečnom dôsledku môžete získať lepšiu formu,“ potvrdzuje výhody raňajok s vajíčkami či cottage syrom doktorka Heather Leidy, PhD., autorka štúdie a pracovníčka oddelenia výživy a športovej fyziológie na Missourskej univerzite. Podľa slov odborníčky by ste mali ráno zjesť okolo 30 gramov bielkovín. Dajte si:

  • omeletu z 2 vajec, s plátkom kvalitnej šunky a paprikou,
  • 1/2 šálky ovsených vločiek s 3/4 šálky mlieka a ovocím,
  • alebo 1/2 šálky cottage syru s orechmi a ovocím.

​6 krokov k zdravému stravovaniu. Takto deti konečne zmenia návyky

Raňajky šampiónov

Kontroverzný názor má osobný tréner Greg Cornthwaite z Londýna. Podľa neho je ideálne zjesť na raňajky rybu alebo kus mäsa. Problémové by to bolo pre ľudí s horším trávením. Navyše, po zobudení sa nám žiadajú ťažké jedlá. „Každé raňajky by mali na základe mojich skúseností obsahovať 500 kalórií. Mali by byť bohaté na bielkoviny aj zdravé tuky. Obsah sacharidov musí byť, naopak, veľmi nízky," tvrdí fitness tréner, ktorý trvá na tom, že ak po prebudení zjete steak, vaše telo si cez deň spraví menšie tukové zásoby.

Skrývate brucho pred svetom? Pomôže vám 6 TOP spaľovačov

Ušetrite kalórie

Výskum v odbornom časopise International Journal of Obesity ukázal, že ak na raňajky zdvojnásobite svoj doterajší príjem bielkovín, cez deň zjete až o neuveriteľných 400 kalórií menej. Po spánku je vaše telo ochudobnené o vitamíny, minerály aj energiu, preto im okrem proteínov musíte dodať aj zvyšné živiny. K slaným raňajkám si nakrájajte zeleninu, k sladkým ovocie. A nezabúdajte na minimálne 1,5 litra vody denne.

Obezita

Autor: iZdravie.sk/ Júlia POLÁKOVÁ
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

9 štartérov metabolizmu: Nesklamú, chudnutie pôjde ako po masle!

9 štartérov metabolizmu: Nesklamú, chudnutie pôjde ako po masle!

dnes
Ak ste sa nenarodili so "štíhlymi génmi", musíte na sebe oveľa tvrdšie pracovať. Predsa však existuje niekoľko zásad, pomocou ktorých... Čítať viac
 
Dobrý vs. zlý tuk: SUPER objav, ako ho ľahko premeniť na štíhly

Dobrý vs. zlý tuk: SUPER objav, ako ho ľahko premeniť na štíhly

včera
Vedci z Washingtonskej univerzity už vedia, ako z bieleho tuku, pre ktorý priberáte, spraviť užitočný. Čítať viac
 
Chudnite podľa zverokruhu. U koho vyhrávajú bielkoviny a kto musí radšej športovať?

Chudnite podľa zverokruhu. U koho vyhrávajú bielkoviny a kto musí radšej športovať?

13.10.2017
Striktné počítanie kalórii nie je pre každého. Kým niekto presnosť pri chudnutí ocení, iného môže znervózňovať. Čítať viac
 
FOTO: Sexi premena študentky po strate 40 kíl. S redukciou začnite pomaly, radí

FOTO: Sexi premena študentky po strate 40 kíl. S redukciou začnite pomaly, radí

10.10.2017
Mladá 24-ročná žena neustále priberala pre nezdravú stravu. Vo svojom veku prekročila 103 kíl. Čítať viac
 
Nehladujte! TOP 10 potravín, ktoré potlačia hlad a pomôžu schudnúť

Nehladujte! TOP 10 potravín, ktoré potlačia hlad a pomôžu schudnúť

10.10.2017
Hladujete aby ste schudli? Iste ste už čítali, že vláknina dokáže zasýtiť a je dobrá na chudnutie. No pozor! Nie všetky potraviny s vysokým... Čítať viac
 
 

wanda.sk