Jedávate na raňajky vločky a toasty? Štíhlejší budete až po jednej zmene

13.01.2017

Ráno zrejme nemáte chuť na hovädzí steak či omeletu, ale nezmeníte názor, keď po nich schudnete?

Toast na raňajky? Tak radšej s poriadnym kusom mozzarelly.

Toast na raňajky? Tak radšej s poriadnym kusom mozzarelly.Autor: Profimedia.sk

Snáď najväčším prehreškom je neraňajkovať vôbec. No v prípade, že sa sústredíte na chudnutie, nestačí si na raňajky spraviť ovsenú kašu s hrozienkami alebo celozrnný toast s maslom. Veď sú zdravé, hovoríte si, a máte pravdu. Na druhej strane, v tomto raňajkovom menu vám chýbajú kľúčové bielkoviny. Doprajte si ich v prvom jedle dňa a celkovo zjete menej kalórií!

Pohánka, pšeno či kamut nielen pre štíhlu líniu: Ako ich pripraviť?

Bez výkyvov

„Bielkovinové raňajky vám pomôžu dostať pod kontrolu cukor v krvi. Zníži sa vaša túžba maškrtiť počas dňa a v konečnom dôsledku môžete získať lepšiu formu,“ potvrdzuje výhody raňajok s vajíčkami či cottage syrom doktorka Heather Leidy, PhD., autorka štúdie a pracovníčka oddelenia výživy a športovej fyziológie na Missourskej univerzite. Podľa slov odborníčky by ste mali ráno zjesť okolo 30 gramov bielkovín. Dajte si:

  • omeletu z 2 vajec, s plátkom kvalitnej šunky a paprikou,
  • 1/2 šálky ovsených vločiek s 3/4 šálky mlieka a ovocím,
  • alebo 1/2 šálky cottage syru s orechmi a ovocím.

​6 krokov k zdravému stravovaniu. Takto deti konečne zmenia návyky

Raňajky šampiónov

Kontroverzný názor má osobný tréner Greg Cornthwaite z Londýna. Podľa neho je ideálne zjesť na raňajky rybu alebo kus mäsa. Problémové by to bolo pre ľudí s horším trávením. Navyše, po zobudení sa nám žiadajú ťažké jedlá. „Každé raňajky by mali na základe mojich skúseností obsahovať 500 kalórií. Mali by byť bohaté na bielkoviny aj zdravé tuky. Obsah sacharidov musí byť, naopak, veľmi nízky," tvrdí fitness tréner, ktorý trvá na tom, že ak po prebudení zjete steak, vaše telo si cez deň spraví menšie tukové zásoby.

Skrývate brucho pred svetom? Pomôže vám 6 TOP spaľovačov

Ušetrite kalórie

Výskum v odbornom časopise International Journal of Obesity ukázal, že ak na raňajky zdvojnásobite svoj doterajší príjem bielkovín, cez deň zjete až o neuveriteľných 400 kalórií menej. Po spánku je vaše telo ochudobnené o vitamíny, minerály aj energiu, preto im okrem proteínov musíte dodať aj zvyšné živiny. K slaným raňajkám si nakrájajte zeleninu, k sladkým ovocie. A nezabúdajte na minimálne 1,5 litra vody denne.

Obezita

Autor: iZdravie.sk/ Júlia POLÁKOVÁ
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

Potrebujete zhodiť? Nehľadajte zázračnú diétu, pomôže psychológia

Potrebujete zhodiť? Nehľadajte zázračnú diétu, pomôže psychológia

včera
Ak zdravú životosprávu podporíte drobnými trikmi, ľahko sa dostane do formy. Prečo sa oplatí schovať váhu a sadnúť si za stôl? Čítať viac
 
Chcete schudnúť? Takto posilníte účinky cvičenia aj diéty

Chcete schudnúť? Takto posilníte účinky cvičenia aj diéty

08.12.2017
Na to, aby ste zhodili pár kíl, vám možno stačí len presvedčenie, že kilá skutočne zhadzujete. Vaša myseľ spraví pre telo viac práce,... Čítať viac
 
Zabúdate jesť? Preto priberáte! Vzorec vyráta, koľko kalórií je minimum

Zabúdate jesť? Preto priberáte! Vzorec vyráta, koľko kalórií je minimum

07.12.2017
Vo svete chudnutia je kopec paradoxov. To, že z mála jedla naskáču kilá, je jedným z nich. Za všetko môže bazálny metabolizmus! Čítať viac
 
FOTO: Pozrite, kam ju doviedli kolové nápoje! Po strate 70 kíl je z nej nový človek

FOTO: Pozrite, kam ju doviedli kolové nápoje! Po strate 70 kíl je z nej nový človek

06.12.2017
Katastrofálny pitný režim sa podpísal aj na raste hmotnosti. Postupne sa ručička váhy vyšplhala nad stovku. Rozhodla sa chudnúť.... Čítať viac
 
Rýchlo zhodiť? S odvodňovacou diétou to dáte za 4 dni

Rýchlo zhodiť? S odvodňovacou diétou to dáte za 4 dni

06.12.2017
Kúpili ste si o číslo menšie šaty, a aby ste sa do nich zmestili, vám stačí pár kíl? Skúste štvordňovú diétu. Čítať viac
 
 

wanda.sk