Jedávate na raňajky vločky a toasty? Štíhlejší budete až po jednej zmene

13.01.2017

Ráno zrejme nemáte chuť na hovädzí steak či omeletu, ale nezmeníte názor, keď po nich schudnete?

Toast na raňajky? Tak radšej s poriadnym kusom mozzarelly.

Toast na raňajky? Tak radšej s poriadnym kusom mozzarelly.Autor: Profimedia.sk

Snáď najväčším prehreškom je neraňajkovať vôbec. No v prípade, že sa sústredíte na chudnutie, nestačí si na raňajky spraviť ovsenú kašu s hrozienkami alebo celozrnný toast s maslom. Veď sú zdravé, hovoríte si, a máte pravdu. Na druhej strane, v tomto raňajkovom menu vám chýbajú kľúčové bielkoviny. Doprajte si ich v prvom jedle dňa a celkovo zjete menej kalórií!

Pohánka, pšeno či kamut nielen pre štíhlu líniu: Ako ich pripraviť?

Bez výkyvov

„Bielkovinové raňajky vám pomôžu dostať pod kontrolu cukor v krvi. Zníži sa vaša túžba maškrtiť počas dňa a v konečnom dôsledku môžete získať lepšiu formu,“ potvrdzuje výhody raňajok s vajíčkami či cottage syrom doktorka Heather Leidy, PhD., autorka štúdie a pracovníčka oddelenia výživy a športovej fyziológie na Missourskej univerzite. Podľa slov odborníčky by ste mali ráno zjesť okolo 30 gramov bielkovín. Dajte si:

  • omeletu z 2 vajec, s plátkom kvalitnej šunky a paprikou,
  • 1/2 šálky ovsených vločiek s 3/4 šálky mlieka a ovocím,
  • alebo 1/2 šálky cottage syru s orechmi a ovocím.

​6 krokov k zdravému stravovaniu. Takto deti konečne zmenia návyky

Raňajky šampiónov

Kontroverzný názor má osobný tréner Greg Cornthwaite z Londýna. Podľa neho je ideálne zjesť na raňajky rybu alebo kus mäsa. Problémové by to bolo pre ľudí s horším trávením. Navyše, po zobudení sa nám žiadajú ťažké jedlá. „Každé raňajky by mali na základe mojich skúseností obsahovať 500 kalórií. Mali by byť bohaté na bielkoviny aj zdravé tuky. Obsah sacharidov musí byť, naopak, veľmi nízky," tvrdí fitness tréner, ktorý trvá na tom, že ak po prebudení zjete steak, vaše telo si cez deň spraví menšie tukové zásoby.

Skrývate brucho pred svetom? Pomôže vám 6 TOP spaľovačov

Ušetrite kalórie

Výskum v odbornom časopise International Journal of Obesity ukázal, že ak na raňajky zdvojnásobite svoj doterajší príjem bielkovín, cez deň zjete až o neuveriteľných 400 kalórií menej. Po spánku je vaše telo ochudobnené o vitamíny, minerály aj energiu, preto im okrem proteínov musíte dodať aj zvyšné živiny. K slaným raňajkám si nakrájajte zeleninu, k sladkým ovocie. A nezabúdajte na minimálne 1,5 litra vody denne.

Obezita

Autor: iZdravie.sk/ Júlia POLÁKOVÁ
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

FOTO: Chudnite jedením. Pripravte si do práce zdravú desiatu 

FOTO: Chudnite jedením. Pripravte si do práce zdravú desiatu 

22.08.2017
Kašlete na desiatu a radšej si dáte výdatnejší obed? Ak sa snažíte žiť zdravšie a zhodiť nejaké to kilo, zdravá desiata by vo vašom dennom... Čítať viac
 
Najlepšie tlmiče hladu! Zbavia vás aj chuti na sladké

Najlepšie tlmiče hladu! Zbavia vás aj chuti na sladké

21.08.2017
Ak si dokážete zostaviť jedálny lístok z potravín, ktoré obsahujú chróm, neprepadne vás hlad v nočných hodinách. A na sladkosti si... Čítať viac
 
FOTO: Parádny úspech aj zúfalé pokusy. Takto s kilami bojujú známe telá

FOTO: Parádny úspech aj zúfalé pokusy. Takto s kilami bojujú známe telá

19.08.2017
Problémy s hmotnosťou sú o to boľavejšie, ak sú na očiach verejnosti. Komu držíme palce, aby svoj boj raz vyhrali? Čítať viac
 
Zbavte sa 3 kg za 5 dní! Stačí správne ochutiť vodu a vyhnúť sa slnku

Zbavte sa 3 kg za 5 dní! Stačí správne ochutiť vodu a vyhnúť sa slnku

18.08.2017
Ak pijete vodu s citrónom, aby ste naštartovali metabolizmus a spaľovanie, skúste do nej primiešať aj hrsť petržlenovej vňate. Nepite... Čítať viac
 
Metabolizmus uspávate zbytočne. 10 trikov, ako mu zvýšiť otáčky

Metabolizmus uspávate zbytočne. 10 trikov, ako mu zvýšiť otáčky

17.08.2017
Spaľovanie v organizme rozhoduje o tom, či zostanete štíhli pri piatich chodoch denne, alebo priberiete aj zo vzduchu. Čítať viac
 
 

wanda.sk