predplatne
 

Kávová diéta: Koľko a akú kávu piť, aby ste naozaj schudli?!

09.09.2019

Tento lahodný mok už dávno nie len zlým zlozvykom, ktorý zvyšuje krvný tlak, spôsobuje nespavosť či dehydratuje.

Kávová diéta chutí a zoštíhľuje.

Kávová diéta chutí a zoštíhľuje.Autor: Shutterstock

Niektorí odborníci tvrdia, že pitie kávy môže chudnutie spomaľovať, iní zastávajú názor, že 1 až 2 kávy denne vašej postave neublížia. A ďalší zastávajú názor, že káva vás dokáže zbaviť niekoľkých nadbytočných kíl. Kávová diéta je založená na poznaní, že kofeín urýchľuje metabolizmus, a tým podporuje spaľovanie kalórii. Okrem toho môže znížiť vašu chuť do jedla. Vďaka kofeínu sa rýchlosť vášho metabolizmu zvýši o 10%, u ľudí, ktorí kávu nepijú, to môže byť ešte viac.  

Ako to funguje? 

Kávová diéta spočíva v pití denne približne 5 šálok (200 ml) kvalitnej kávy. Pričom by ste si ju nemali dochucovať cukrom, mliekom či smotanou, nedajbože šľahačkou. Pri jej dodržiavaní netreba zabúdať ani na dostatočný prísun tekutín, pretože káva telo odvodňuje. Šálky kávy by ste si mali rozdeliť rovnomerne počas celého dňa, vyhnite sa nárazovému pitiu veľkého množstva. 

Lepšie ako káva! 3 esenciálne oleje, ktoré vás ráno prebudia

Dieta ide ruka v ruke so zdravým životným štýlom a vyváženou stravou, ktorá je pestrá na čerstvú zeleninu a ovocie. Ak chcete naozaj schudnúť vyhýbajte sa konzumácii mrazených polotovarov a rafinovaných potravín. 

Pozitíva

Káva je bohatá na kofeín a antioxidanty nazývané polyfenoly, ktoré majú niekoľko zdravotných výhod, vrátane zníženia zápalu a poškodenia voľnými radikálmi. Kávová diéta je vhodná na naštartovanie sa pred zmenou životného štýlu. Pomôže vám relatívne rýchlo zhodiť pár kilogramov navyše, čo vždy motivuje. Kávová diéta nie je určite vhodná dlhodobo, môžete ju držať 1 až 2 týždne. 

Pijete nápoje so sladidlami či s cukrom? Z jedných vám hrozí skoršia smrť!

Negatíva

Kávová diéta nie je vhodná pre úplne kohokoľvek. Vyhýbať by sa jej mali najmä ľudia so srdcovo-cievnymi problémami. Jedným z negatív tejto diéty je aj nepekné sfarbenie zubnej skloviny či problémy so spánkom, ak si kávu doprajete aj v neskorších večerných hodinách. Kofeín v káve má tiež na svedomí zvýšenú činnosť srdca, kolísanie hladiny cukru v krvi, tráviace problémy či dehydratáciu, ak nepijete dostatočne veľa tekutín.

Mohlo by vás zaujímať: 

Autor: lua
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Potrebujete pri chudnutí pomoc odborníka? Rýchly test zistí akého

Potrebujete pri chudnutí pomoc odborníka? Rýchly test zistí akého

dnes
Schudnúť môžeme a dokážeme všetky. Ide len o to, či to zvládneme samé, alebo by nás pri tom mal niekto viesť, podržať a tiež udržať. Kto... Čítať viac
 
Tri čaje, ktoré naštartujú chudnutie a zaručia zhadzovanie kíl

Tri čaje, ktoré naštartujú chudnutie a zaručia zhadzovanie kíl

13.09.2019
Pri zhadzovaní kíl je nesmierne dôležité, ako funguje vaše trávenie. Ak je pomalé, nemôžete sa čudovať, že kilá buď nemiznú, alebo... Čítať viac
 
Vieme, prečo to ide tak ťažko. 10 maličkostí, ktoré spomaľujú chudnutie

Vieme, prečo to ide tak ťažko. 10 maličkostí, ktoré spomaľujú chudnutie

12.09.2019
Cvičíte, obmedzujete sa v jedle a kilá sa od vás nechcú odlepiť! Zistite, čo vás brzdí za vytúženou postavou.  Čítať viac
 
Intervalová diéta je v trende. Je však skutočne zdravá?

Intervalová diéta je v trende. Je však skutočne zdravá?

10.09.2019
Ak budete jesť s kontrolovanými prestávkami, schudnete a budete žiť zdravšie a dlhšie. Toto tvrdia zástancovia prerušovaného... Čítať viac
 
SOS jedlá na večer, keď vás prepadne hlad. Pochutíte si a nepriberiete ani gram!

SOS jedlá na večer, keď vás prepadne hlad. Pochutíte si a nepriberiete ani gram!

06.09.2019
Doprajte si zdravé pochúťky, ktoré nezničia vašu postavu. Namiesto toho vám pomôžu upokojiť žalúdok a zaspať. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Kávová diéta: Koľko a akú kávu piť, aby ste naozaj schudli?!
lua