Keď vás ženú termíny: 11 tipov ako sa vyhnúť stresu a prejedaniu
30. novembra 2016

Naháňajú vás na konci roka termíny, uzávierky, zúčtovania? Ste nervózni, unavení, prejedáte sa a nemáte čas na šport? Ideálny spôsob ako pribrať pár kíl!

Terka nemá toto hektické obdobie rada. „V práci finišujeme, neviem, kde mi hlava stojí. Cez deň nemám čas sa poriadne najesť, vyjedám len čokolády a sušienky. Zato večer ma chytí vlčí hlad a kompletne vyrabujem chladničku. Už pred vianočnými sviatkami priberiem a potom kilá celý január namáhavo zhadzujem,“ sťažuje sa. Koncoročnému stresu v práci a priberaniu z neho sa však môžete vyhnúť. Stačí dodržať pár základných pravidiel.

Čítajte: Koncoročné priberanie stopnite už teraz! Ušetríte si 5 mesiacov zhadzovania 

1. Hlavne pokoj

Uvedomte, že nie ste nenahraditeľní a cieľom vašej práce nie je vyhorieť či dostať infarkt. Rozčuľovanie, že toho máte veľa, vám nepomôže. Ostatní okolo vás sú na tom podobne.

2. Plánujte a kúskujte

Nevsugerujte si, že pracovnú úlohu v stanovenom časovom limite nezvládnete. Rozdeľte si ju na menšie časti. Naplánujte si efektívnu stratégiu, postupujte krok po kroku.

3. Plamienok upokojuje

Ak vám to dovolí bezpečnosť a kolegovia, zapáľte si na pracovnom stole vianočnú sviečku. Upokojíte sa, budete sa viac koncentrovať a podáte lepší výkon

4.  Terapia na vianočných trhoch

Kúpte spolupracovníkom na vianočných trhoch milú drobnosť. Zmiernite nervóznu atmosféru a napätie v kancelárii.

5. Nájdite si čas na pravidelné prestávky

Ak máte sedavé zamestnanie, poprechádzajte sa päť minút vonku, dajte si kávičku s kolegyňou, alebo si zacvičte pár strečových cvikov na chrbát.

6. Ste presvedčení, že sa nemáte kedy najesť?

Pravidelná strava je dôležitá pre štíhlu líniu aj psychickú pohodu. Na desiatu zjedzte jabĺčko, na olovrant kúsok syra so zeleninou. Ak nemáte teplý obed v jedálni, doneste si ho z domu v krabičke. V zime dobre padne aj polievka, ale ak rátate kalórie, nemá byť zaprážaná či smotanová.

FOTO: Večera po tréningu. 6 jedál, ktoré zasýtia a neublížia línii 

7. Hoci je zima a nemáte pocit smädu, nezabúdajte pravidelne piť

Okrem vody sú vhodné bylinkové alebo aromatické čaje, napríklad zázvorový. Med je síce prírodné antibiotikum, ale plné kalórií. Lepšie je osladiť si čaj stéviou alebo nesladiť ho vôbec.

8. Priniesla vaša kolegyňa čerstvo napečené vianočné pečivo?

Ak mu neviete odolať, nič sa nedá robiť. Ochutnajte však len jeden kúsok a len doobeda. Cukry sa poobede a večer spaľujú ťažšie.

V zime schudnete inak ako v lete: Ktoré potraviny v špajzi rýchlo vymeniť? 

9. Firemná predvianočná akcia

Nevyhovárajte sa, že nemáte na ňu čas ísť, lebo musíte dokončiť úlohu. V kontakte s ľuďmi prídete na iné myšlienky. Keď však nechcete nabrať zbytočné kalórie, dajte si pozor na alkohol, ťažké jedlá a sladkosti.

10. Pracujete vo viacposchodovej budove?

Používajte namiesto výťahu schody. Prekrvíte si končatiny, posilníte svaly a doprajete srdcu ľahký kardiotréning.

Viac: Vieme, prečo sa prejedáte. 6 zdravých rád, ako s tým konečne skončiť  

11. Pracovnú pohodu ovplyvňuje aj fyzická kondícia

Pravidelne športujte, alebo aspoň 3 x do týždňa choďte večer na prechádzku. Ideálna je rýchla chôdza na čerstvom vzduchu – s priateľom, kamarátkou či so psom. Pokiaľ neleje a nefučí ľadový severák, prospeje vašej psychike aj imunite.

.Autor: Adriana FÁBRYOVÁ

viac článkov
Keď vás ženú termíny: 11 tipov ako sa vyhnúť stresu a prejedaniu
Adriana FÁBRYOVÁ