predplatne
 

Kľúč k chudnutiu odhalený. Kalórie navyše vždy neškodia, zaváži jedna zmena

16.10.2018

Nie všetky kalórie metabolizmus spracuje rovnako. Stále si myslíte, že porciu keksíkov namiesto večere vám telo prepáči? A kedy áno?

Prečo by ste mali zo sladkého priberať?

Prečo by ste mali zo sladkého priberať? Autor: Shutterstock

Podstata je v živinách. Čím na nutrienty bohatšie jedlo, tým viac si ho môžete dopriať. Ak máte chuť na ďalšiu misku kyslej kapusty, pokojne tak spravte. Balík čipsov navyše vás však potrestá.

7 diagnóz podľa tukových vankúšov: Čo veštia na krku, bokoch či kolenách?

Cukrový kolotoč

Nutričná odborníčka z Mount Sinai’s Dubin Breast Cancer center Kelly Hogan vysvetľuje, ako telo reaguje: „Hlava kapusty má asi sto kalórií. Ak si k nej pridáte trebárs vajce, dostanete vysoko kvalitné proteíny, vlákninu a rôznorodé vitamíny a minerály. To isté množstvo kalórií v sladkých cereáliách vám však skôr uškodí," hovorí odborníčka, prečo si logicky zdravého môžete dopriať viac.

A čo hlavný dôvod, prečo zo zeleninovej várky kilojoulov nepriberiete, zato zo sladkej rozhodne áno? „V skutočnosti majú málo bielkovín i vlákniny, zato veľa jednoduchých cukrov. Ten radikálne dvihne hladinu krvného cukru a následne jeho pád. Vtedy máte chuť maškrtiť," podotýka Kelly, čoho sa nezbavíte zvyšok dňa. Podráždenosť, nevoľnosť, slabosť a intenzívny pocit hladu vás usvedčí z nezdravých prehreškov. „Telo bude fyziologicky túžiť po niečom sladkom alebo škrobovom, keď má hladinu krvného cukru nízko. Potrebuje ho veľmi rýchlo zvýšiť," objasňuje.


Zdroj foto: Shutterstock

►►► Stopnite prejedanie! 10 rád na zdravé potlačenie chuti do jedla

Kombinujte

Preto sa skôr prejedáte a rastú vám boky, ak jete na živiny chudobné „junky". Hoci s tým istým obsahom kalórií ako misa zeleniny. Prevenciou pred priberaním je mať vždy poruke zdravé jabĺčko či hrsť orechov. Zastavíte tak šialený kolotoč vzostupu a pádu krvného cukru, vaše chute sa vyrovnajú a udržia na uzde. Funguje to aj vtedy, pokiaľ si sem tam maškrtu dovolíte. Musíte ich však kombinovať. Kelly Hoganová odporúča zeleninu, ovocie, ľahké bielkoviny, strukoviny, orechy či mliečne výrobky. „Týmto zloženým sacharidom trvá dlhšie, kým sa rozpadnú na cukor. Majú dlhšie a zložitejšie chemické štruktúry," argumentuje, prečo vám pomôžu ustrážiť cukor, chuť na dobroty a konečne i ručičku na váhe. 

Čítajte aj:

Autor: Dáša Balogová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Skvelý antidepresívny jedálniček: Za 7 dní zmení okrem nálady aj postavu

Skvelý antidepresívny jedálniček: Za 7 dní zmení okrem nálady aj postavu

včera
Záchvaty paniky, úzkosti a smútku môžete tíšiť čokoládou alebo potravinami, z ktorých nepriberiete a budete sa tešiť zo života. Tak... Čítať viac
 
Už ju viac nevyhodíte! Biela šupka z manadrínok pomôže schudnúť. A nielen to!

Už ju viac nevyhodíte! Biela šupka z manadrínok pomôže schudnúť. A nielen to!

24.03.2020
Ak radi skúšate nové odporúčania v zdravej výžive a navyše ste milovníkom ovocia, bežte na nákup! Podporíte si zníženie hmotnosti... Čítať viac
 
Ako počas karantény nepribrať? 8 vecí spravte inak, jedla sa netýkajú

Ako počas karantény nepribrať? 8 vecí spravte inak, jedla sa netýkajú

22.03.2020
Aktuálna situácia zasiahla do pravidelného režimu mnohých z nás. Plné chladničky a domáca karanténa robia svoje. Ako nezlenivieť... Čítať viac
 
Trpíte obezitou? Hľadajte príčinu, ktorá ju vyvolala

Trpíte obezitou? Hľadajte príčinu, ktorá ju vyvolala

16.03.2020
Máte dostatok odhodlania, chcete naozaj schudnúť a neprestanete až dokým nebudete s vlastným telom skutočne spokojní? V boji proti... Čítať viac
 
Štipľavý všeliek: Spáli tuky, ochráni pred chorobami a zlepší vám aj náladu

Štipľavý všeliek: Spáli tuky, ochráni pred chorobami a zlepší vám aj náladu

11.03.2020
Malá pálivá paprička vám pomôže so spaľovaním kalórii, ale prekvapí vás aj množstvom pozitívnych účinkov na zdravie. Trúfnete si?... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Kľúč k chudnutiu odhalený. Kalórie navyše vždy neškodia, zaváži jedna zmena
Dáša Balogová