predplatne
 

Kto im verí, priberá: 5 najväčších mýtov o chudnutí

17.03.2014

Štíhlu postavu všetkým nezaručí iba pravidelná strava päťkrát denne a diétne prehrešky nezachráni ananás.

Ak vynechávate jedlo, neskôr vás prepadne ešte väčší hlad.

Ak vynechávate jedlo, neskôr vás prepadne ešte väčší hlad.Autor: profimedia.sk

Nahrádzate športovanie sexom? Spaľovanie kalórií pri milovaní sa vraj nadhodnocuje. Po pätnástich minútach nežností ste ľahší asi o 70 kJ. Lepšie je už aj vysávanie, pri ktorom spálite dvojnásobok.

Keď budem jesť častejšie, nepriberiem

To, či budete jesť tri-, alebo päťkrát denne, nie je podľa nemeckých odborníkov pri redukcii hmotnosti rozhodujúce. Jedálny lístok si rozložte tak, aby vyhovoval vašej osobnosti a dennému harmonogramu. Dôležité je mať na tanieri správne množstvo jedla. Teda objem kalórii, ktoré denne prijmete. Ten musí byť vždy menší ako energetický výdaj. Len tak si z prebytočných kíl ukrojíte.

Cukry musím zo stravy vylúčiť

Výživa bez cukru neprospieva organizmu a v podstate je možná len veľmi ťažko. Cukor sa nachádza aj v zelenine. Chce to len jeho správnejšiu formu, menší objem a vhodný čas. Namiesto sladkých keksov, cukríkov alebo zákuskov si pripravte ovocný alebo zeleninový šalát. Nezabúdajte, cukor sa nachádza aj v zemiakoch, chlebe či pečive. Nízke hladiny cukru ohrozujú fungovanie tela. Nemyslí vám to? Možno je za tým nízka hladiny cukru, ktorý dodáva energiu mozgu. Svaly či pečeň si glukózu dokážu uložiť na horšie časy a siahnu po nej pri zvýšenej námahe.

Vďaka pôstu schudnem a zbavím sa toxínov

Niekto pije len vodu, iný staví na čaje či špeciálne zeleninové šťavy. Mnoho ľudí podlieha rozličným pôstom, aby schudli. Zdravý organizmus však priebežne spracúva a vylučuje škodliviny. Radikálne dlhodobé pôsty nepotrebuje. Pri mnohých sa navyše jedálny lístok redukuje zo dňa na deň. Energetický príjem tak náhle klesne až o štyridsať percent. Hneď ako prejdete na normálnu stravu, telo si začne pre istotu robiť zásoby, ktoré sa prejavia tukovými vankúšikmi.

Ananás spaľuje tuky

Myslíte si, že stačí zajesť výdatnú večeru ananásom a zvýšený príjem kalórií sa odplaví? Nie je to tak. Vedci dokázali len protizápalový účinok jeho enzýmu bromelínu, zoštíhľujúci zatiaľ nie. Ananás je pevnou súčasťou diétnych jedál najmä pre vysoký obsah vláknin, ktorá vás zasýti.

Po piatej nejem

Výhodou tejto zásady je jednoduchosť. Nemusíte rozmýšľať nad tým, či budete večerať tuky, cukry alebo bielkoviny. No keď sa poslednýkrát najete o piatej, hlad vás prepadne v noci. Trápenie môže časom vyústiť do problémov so spánkom. Navyše, vlčí hlad vás ráno doženie k dvojnásobnému množstvu jedla. Odborníci sa zhodujú, že večera nie je problematická, ak má svoje pravidlá. Najedzte sa okolo devätnástej a zvoľte chudšie mäso so zeleninovou prílohou. Doprajte si aj malé množstvo cukrov, napríklad zemiakov.

Nejedzte viac, ako treba: 5 tipov na potlačenie chuti do jedla »

Autor: Katarína POSLUCHOVÁ

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

14.02.2019
Môžete aj zakázané, no riaďte sa pravidlami. Neexistujú zlé potraviny, no light by ste sa mali radšej vyhýbať. Čítať viac
 
Opäť chuť na sladké? Kroky, vďaka ktorým sa jej postupne zbavíte

Opäť chuť na sladké? Kroky, vďaka ktorým sa jej postupne zbavíte

12.02.2019
Pre mnohých z nás je najväčšou prekážkou pri snahe o schudnutie chuť na sladké. Skúste sa sladkostí zbaviť postupne a menej bolestivo.... Čítať viac
 
Mäso pomôže s chuťou na sladké. Ďalšie 2 dôvody prečo ho v diéte nevynechať

Mäso pomôže s chuťou na sladké. Ďalšie 2 dôvody prečo ho v diéte nevynechať

11.02.2019
Viete, čo sa stane, keď sa príliš obmedzíte, len aby ste nepribrali? Presný opak. Čítať viac
 
Rátate kalórie? Týchto 5 „tučných” potravín sa báť nemusíte, pomôžu schudnúť

Rátate kalórie? Týchto 5 „tučných” potravín sa báť nemusíte, pomôžu schudnúť

08.02.2019
Nie je kalória ako kalória. Aj energeticky bohatšie potraviny dokážu zlepšiť líniu. Stačí si len správne vybrať. Čítať viac
 
Populárna M-diéta: Mínus 2 kilá za 3 dni. Stačí vymeniť jedinú potravinu

Populárna M-diéta: Mínus 2 kilá za 3 dni. Stačí vymeniť jedinú potravinu

07.02.2019
Tentokrát sa to podarí. Nemusíte si totiž odriekať, práve naopak. Najete sa do sýtosti a schuti. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Kto im verí, priberá: 5 najväčších mýtov o chudnutí
Katarína POSLUCHOVÁ