predplatne
 

Pribrali ste pri sedavom zamestnaní? Malé triky odštartujú veľkú zmenu

12.03.2018

Odkladanie obeda či zaháňanie hladu rýchlym občerstvením patria pri sedavom zamestnaní k najčastejším chybám.

Snažte sa nájsť v robote pár voľných minút a nejedzte pri počítači.

Snažte sa nájsť v robote pár voľných minút a nejedzte pri počítači.Autor: Shutterstock

Po tridsiatke sú už mnohí zasadení v práci a kilogramy začínajú pribúdať. Nieže by ste sa o seba prestali starať, len pribúda nielen roboty, ale aj osobných povinností. Na jedlo si nájdete čas večer, keď sa kolotoč zastaví a ručička váhy pomaly, ale isto stúpa nahor. Aj v kancelárii môžete chudnúť. Stačí pár trikov a letnú sezónu privítate vo forme.

Nejedzte pri počítači

Dohodnite sa s kolegami, ktorí pravidelne chodia do jedálne či blízkej reštaurácie na spoločnom obede. Určite do seba niečo nenahádžte len rýchlo pri počítači. A už vôbec nie rýchlym občerstvením vo forme bagiet či hamburgerov. Na obed si musíte nájsť pár voľných minút. Zachrániť vás môže aj blízky obchod s potravinami. Urobte si prestávku a pripravte si v kuchynke rýchly šalát. Miešanú zeleninu napríklad so syrom si pripravíte rýchlo a nestratíte veľa času. Výbornou alternatívou je aj kuskus. Stačí ho zaliať vriacou vodou, pridať k nemu zeleninu a obeda je na svete. 

Zabudnite na telefón

Povinne si naplánujte prestávky, počas ktorých vstanete zo stoličky a prejdete sa aspoň pár minút po čerstvom vzduchu. Natiahnete si chrbát, zmobilizuje svalstvo. Aj kratučká prechádzka okolo budovy je lepšia ako celodenné sedenie. Držte sa kolegov, ktorí sú fajčiari. Vždy, keď sa vyberú na cigaretu, pridajte sa. Vonku si však nezapálite, ale absolvujete svoj okruh. Všetko, čo môžete v rámci práce vybaviť osobne, neriešte cez telefón. Každý pohyb sa počíta. Vyjsť jedno, dve poschodia pešo, prospeje každému.

Lúskajte oriešky

Ak vás prepadne v robote stres, nesiahnite po sladkostiach, vždy majte po ruke oriešky. Lepšie ako cukrovinky je aj ovocie. Vhodnou voľbou je aj biely jogurt. Pitný režim v práci si vyskladajte z vody, minerálok, ovocných a bylinkových čajov. Sladké nápoje vám síce môžu dodať energiu, ale aj kilá. Samozrejme svoje snaženie musíte potiahnuť až domov. Po príchode z práce si doprajte len šalát a ako prílohu si pripravte rybu, prípadne iný druh chudého mäsa. Na drevorubačský chlieb s maslom radšej zabudnite.

Chcete sa aj vy cítiť vo svojom tele lepšie? Viac príbehov, ktoré vám budú inšpiráciou, efektívnych tipov a rád odborníkov nájdete v najnovšom špeciálnom vydaní Zdravia - DETOX! Práve v predaji!  

Čítajte aj:

V tomto článku sa zaoberáme Nadváha ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Snažíte sa čo najrýchlejšie zhodiť? Týmto chýbam sa určite vyvarujte!

Snažíte sa čo najrýchlejšie zhodiť? Týmto chýbam sa určite vyvarujte!

včera
V snahe o rýchle zhodenie pár kíl možno narobiť kopec chýb. A čo horšie, môže sa to odraziť aj na zdraví. Preto dôkladne zvažujte, než... Čítať viac
 
5 zdravotných dôvodov, ktoré vám bránia schudnúť. Vyriešte ich a pôjde to!

5 zdravotných dôvodov, ktoré vám bránia schudnúť. Vyriešte ich a pôjde to!

12.12.2018
Ak všetky dobré diéty, ktoré ste vyskúšali, zlyhali, možno za tým nie je vaša chyba, ale zdravotný problém. Čítať viac
 
Schudnite aj pri práci za počítačom. 7 tipov, ako na to

Schudnite aj pri práci za počítačom. 7 tipov, ako na to

10.12.2018
Sedíte osem hodín pri písacom stole a ťukáte do počítača? Určite viete, aké je ťažké udržať si štíhlu postavu. S našimi tipmi sa vám to... Čítať viac
 
Gény obezity máme takmer všetci. Zapne ich prekvapivá chyba s večerou

Gény obezity máme takmer všetci. Zapne ich prekvapivá chyba s večerou

07.12.2018
Stále počúvate, že je to vaša vina? Nadváhu máme v génoch. Rozhoduje to, či im dáte šancu. Čítať viac
 
Spaľujte efektívnejšie: Hodinový rozvrh KROK ZA KROKOM vám to uľahčí

Spaľujte efektívnejšie: Hodinový rozvrh KROK ZA KROKOM vám to uľahčí

06.12.2018
Už viete, ktoré potraviny zaradiť do jedálnička, aby ste sa striasli kíl? A predsa nič nezaberá? Možno robíte chybu v nesprávnom časovaní... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Pribrali ste pri sedavom zamestnaní? Malé triky odštartujú veľkú zmenu
Katarína Posluchová