predplatne
 

Najčastejšie chyby pri zhadzovaní brucha. Kedy cvičiť a kedy zmeniť stravu?

20.12.2018

Spevniť brucho sa oplatí nielen z estetického, ale i zdravotného hľadiska. Ani posilňovanie brucha nemusí byť nuda.

Poznáte hranicu, ktorú by pás nemal presiahnuť?

Poznáte hranicu, ktorú by pás nemal presiahnuť?Autor: Shutterstock

Tuk, ktorý sa ukladá v oblasti brucha je horší ako ten, ktorý sa lepí na boky. Práve brušný tuk zvyšuje riziko srdcovo-cievnych ochorení. Ak ste dáma, nemali by ste mať pás širší ako 80 centimetrov, páni majú rizikový hranicu posunutú o 14 centimetrov vyššie. Aký plán zaberie na brucho? Akých chýb sa treba vyvarovať?

Stačí mi tréning

Myslíte si, že stačí len posilňovať? Nie je to celkom tak. Ak potrebujete z obvodu pásu a z brucha zhodiť viac ako 10 centimetrov, musíte tréning doplniť zmenou životosprávy. Určite nehladujte, len si skontrolujte jedálny lístok. Keksíky, cukríky či iné sladkosti radšej vymeňte za ovocie, zeleninu alebo strukoviny. Nebojte sa bielkovín. Kyslomliečne výrobky sú ideálne na desiatu alebo olovrant. Snažte sa jesť pravidelne a menšie porcie. Vyhýbajte sa nárazovému hodovaniu.

FOTOtréning s Martinom Šmahelom: Pevné bruško proti bolesti chrbta

Pár brušákov

Ľahnete si dvakrát do týždňa pred televízor a urobíte pár brušákov? Nečakajte zázraky. Pevné brucho si vyžaduje pravidelný a komplexný tréning. Na cvičenie si nájdite čas 4-krát do týždňa. Posilňujte nielen priame, ale i šikmé a spodné brucho. Na škodu nie je ani plank, ktorý spevní celý stred tela. Nájdete nespočetné množstvo cvikov na brušné svaly. 

Posilňujte brucho aj v stoji ►►►


Zdroj: youtube/POPSUGAR Fitness

Nezajedajte

Týždňové snaženie môže rýchlo pokaziť jeden večer. Stačí zbehnúť s priateľmi na pivo či varené víno, ktoré budete zajedať napríklad slanými pochúťkami. Alkoholické nápoje zväčšujú apetít. Ak si dáte k pivu mastný chlieb či hranolky, brucho štíhle nebudete mať. Pokojne si vyjdite von a štrngnúť si môžete aj s priateľmi, len alkohol nezajedajte kalorickými bombami. 

 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Sex namiesto cvičenia. 5 polôh, pri ktorých spálite viac kalórií. Tretia vás prekvapí

Sex namiesto cvičenia. 5 polôh, pri ktorých spálite viac kalórií. Tretia vás prekvapí

21.10.2019
Je úplne bežné, že v čase sexuálnej abstinencie  priberiete. Je to dôkaz, že milovanie pomáha spaľovať. Ako chudnutie v posteli... Čítať viac
 
Chudnúci jedálniček stvorený na jeseň. So 4 receptami to pôjde ľahšie ako v LETE

Chudnúci jedálniček stvorený na jeseň. So 4 receptami to pôjde ľahšie ako v LETE

18.10.2019
Po lete je potrebné telo posilniť, doplniť vitamíny a pripraviť ho na jeseň. Začíname sa menej hýbať a kilá môžu začať naskakovať rýchlejšie.... Čítať viac
 
Chudnite podľa znamení. Ako sa vám budú najľahšie zhadzovať kilá?

Chudnite podľa znamení. Ako sa vám budú najľahšie zhadzovať kilá?

15.10.2019
Niekto potrebuje presný plán, iný trochu voľnosti či jasné dôkazy o tom, že jeho stravovanie je zle nastavené. Čo platí na Kozorožcov... Čítať viac
 
Farebné jesenné nápoje na chudnutie. Chutia výborne, zasýtia a tlačia váhu dole

Farebné jesenné nápoje na chudnutie. Chutia výborne, zasýtia a tlačia váhu dole

14.10.2019
Vedeli ste, že tekutinami dokážete rovnako podstatne ovplyvniť zhadzovanie kíl ako zmenou jedálnička? Tak neváhajte a začnite už... Čítať viac
 
Alkohol verzus chudnutie: Môžem piť, keď chudnem? Čo sa môže a čo nie?

Alkohol verzus chudnutie: Môžem piť, keď chudnem? Čo sa môže a čo nie?

11.10.2019
Diéta a alkohol?! Veľmi častá dilema, tých ktorí sa už niekedy snažili zhodiť prebytočné kilá. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Najčastejšie chyby pri zhadzovaní brucha. Kedy cvičiť a kedy zmeniť stravu?
Katarína Posluchová