predplatne
 

Najčastejšie chyby pri zhadzovaní brucha. Kedy cvičiť a kedy zmeniť stravu?

20.12.2018

Spevniť brucho sa oplatí nielen z estetického, ale i zdravotného hľadiska. Ani posilňovanie brucha nemusí byť nuda.

Poznáte hranicu, ktorú by pás nemal presiahnuť?

Poznáte hranicu, ktorú by pás nemal presiahnuť?Autor: Shutterstock

Tuk, ktorý sa ukladá v oblasti brucha je horší ako ten, ktorý sa lepí na boky. Práve brušný tuk zvyšuje riziko srdcovo-cievnych ochorení. Ak ste dáma, nemali by ste mať pás širší ako 80 centimetrov, páni majú rizikový hranicu posunutú o 14 centimetrov vyššie. Aký plán zaberie na brucho? Akých chýb sa treba vyvarovať?

Stačí mi tréning

Myslíte si, že stačí len posilňovať? Nie je to celkom tak. Ak potrebujete z obvodu pásu a z brucha zhodiť viac ako 10 centimetrov, musíte tréning doplniť zmenou životosprávy. Určite nehladujte, len si skontrolujte jedálny lístok. Keksíky, cukríky či iné sladkosti radšej vymeňte za ovocie, zeleninu alebo strukoviny. Nebojte sa bielkovín. Kyslomliečne výrobky sú ideálne na desiatu alebo olovrant. Snažte sa jesť pravidelne a menšie porcie. Vyhýbajte sa nárazovému hodovaniu.

FOTOtréning s Martinom Šmahelom: Pevné bruško proti bolesti chrbta

Pár brušákov

Ľahnete si dvakrát do týždňa pred televízor a urobíte pár brušákov? Nečakajte zázraky. Pevné brucho si vyžaduje pravidelný a komplexný tréning. Na cvičenie si nájdite čas 4-krát do týždňa. Posilňujte nielen priame, ale i šikmé a spodné brucho. Na škodu nie je ani plank, ktorý spevní celý stred tela. Nájdete nespočetné množstvo cvikov na brušné svaly. 

Posilňujte brucho aj v stoji ►►►


Zdroj: youtube/POPSUGAR Fitness

Nezajedajte

Týždňové snaženie môže rýchlo pokaziť jeden večer. Stačí zbehnúť s priateľmi na pivo či varené víno, ktoré budete zajedať napríklad slanými pochúťkami. Alkoholické nápoje zväčšujú apetít. Ak si dáte k pivu mastný chlieb či hranolky, brucho štíhle nebudete mať. Pokojne si vyjdite von a štrngnúť si môžete aj s priateľmi, len alkohol nezajedajte kalorickými bombami. 

 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Káva, bublinky a smog. Prekvapivé veci, ktoré vám nedovolia chudnúť

Káva, bublinky a smog. Prekvapivé veci, ktoré vám nedovolia chudnúť

dnes
Niekedy je menej viac. Skúste sa prestať potiť vo fitku a behať večer po meste plnom výfukových plynov. Čítať viac
 
Pozor, za priberaním sa môže skrývať aj neporiadok v kuchyni

Pozor, za priberaním sa môže skrývať aj neporiadok v kuchyni

14.01.2019
Nový výskum si posvietil priamo na gazdinky. Máte kuchyňu pekne vyupratovanú alebo sa vám na kuchynskej linke všeličo povaľuje? Čítať viac
 
Diéta podľa Beyoncé: Schudnite v rekordnom čase desiatky kíl

Diéta podľa Beyoncé: Schudnite v rekordnom čase desiatky kíl

11.01.2019
Obľúbená speváčka sa potrebovala dostať po pôrode do formy. Pomohol jej prísny diétny plán a detox z javorového sirupu. Čítať viac
 
Dali ste si novoročné predsavzatie schudnúť? Už dnes ho poruší 1/4 z vás. Tu je dôvod

Dali ste si novoročné predsavzatie schudnúť? Už dnes ho poruší 1/4 z vás. Tu je dôvod

10.01.2019
Koľko potrvá schudnú nadváhu z minulého roka? A dokážete to vôbec? Čítať viac
 
Ako si „nakopnúť“ metabolizmus, aby sa vám lepšie spaľovali kalórie?

Ako si „nakopnúť“ metabolizmus, aby sa vám lepšie spaľovali kalórie?

08.01.2019
Pomalý metabolizmus znamená pomalšie spaľovanie kalórií a rýchlejšie priberanie. Našťastie, rýchlosť metabolizmu si dokážete... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Najčastejšie chyby pri zhadzovaní brucha. Kedy cvičiť a kedy zmeniť stravu?
Katarína Posluchová