predplatne
 

Najčastejšie chyby pri zhadzovaní brucha. Kedy cvičiť a kedy zmeniť stravu?

20.12.2018

Spevniť brucho sa oplatí nielen z estetického, ale i zdravotného hľadiska. Ani posilňovanie brucha nemusí byť nuda.

Poznáte hranicu, ktorú by pás nemal presiahnuť?

Poznáte hranicu, ktorú by pás nemal presiahnuť?Autor: Shutterstock

Tuk, ktorý sa ukladá v oblasti brucha je horší ako ten, ktorý sa lepí na boky. Práve brušný tuk zvyšuje riziko srdcovo-cievnych ochorení. Ak ste dáma, nemali by ste mať pás širší ako 80 centimetrov, páni majú rizikový hranicu posunutú o 14 centimetrov vyššie. Aký plán zaberie na brucho? Akých chýb sa treba vyvarovať?

Stačí mi tréning

Myslíte si, že stačí len posilňovať? Nie je to celkom tak. Ak potrebujete z obvodu pásu a z brucha zhodiť viac ako 10 centimetrov, musíte tréning doplniť zmenou životosprávy. Určite nehladujte, len si skontrolujte jedálny lístok. Keksíky, cukríky či iné sladkosti radšej vymeňte za ovocie, zeleninu alebo strukoviny. Nebojte sa bielkovín. Kyslomliečne výrobky sú ideálne na desiatu alebo olovrant. Snažte sa jesť pravidelne a menšie porcie. Vyhýbajte sa nárazovému hodovaniu.

FOTOtréning s Martinom Šmahelom: Pevné bruško proti bolesti chrbta

Pár brušákov

Ľahnete si dvakrát do týždňa pred televízor a urobíte pár brušákov? Nečakajte zázraky. Pevné brucho si vyžaduje pravidelný a komplexný tréning. Na cvičenie si nájdite čas 4-krát do týždňa. Posilňujte nielen priame, ale i šikmé a spodné brucho. Na škodu nie je ani plank, ktorý spevní celý stred tela. Nájdete nespočetné množstvo cvikov na brušné svaly. 

Posilňujte brucho aj v stoji ►►►


Zdroj: youtube/POPSUGAR Fitness

Nezajedajte

Týždňové snaženie môže rýchlo pokaziť jeden večer. Stačí zbehnúť s priateľmi na pivo či varené víno, ktoré budete zajedať napríklad slanými pochúťkami. Alkoholické nápoje zväčšujú apetít. Ak si dáte k pivu mastný chlieb či hranolky, brucho štíhle nebudete mať. Pokojne si vyjdite von a štrngnúť si môžete aj s priateľmi, len alkohol nezajedajte kalorickými bombami. 

 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Najlepšie letné drinky pre naštartovanie metabolizmu. Zbavia vás neželaných kíl

Najlepšie letné drinky pre naštartovanie metabolizmu. Zbavia vás neželaných kíl

11.06.2019
Pomôžu s chudnutím, zaženú smäd, zlepšia trávenie a doplnia živiny, ktoré ste počas horúčav vypotili. A nie sú ľadové! Čítať viac
 
Chudnete na poslednú chvíľu do plaviek? TOTO musíte vedieť!

Chudnete na poslednú chvíľu do plaviek? TOTO musíte vedieť!

07.06.2019
Držíte diétu, snažíte sa žiť zdravo a zrazu vás čaká veľká párty s kamarátkami? Nemusíte sedieť pri pohári minerálky celý večer ani... Čítať viac
 
Takto nikdy neštartujte chudnutie! Drobné chyby pokazia SUPER výsledok

Takto nikdy neštartujte chudnutie! Drobné chyby pokazia SUPER výsledok

06.06.2019
Niekedy stačí maličkosť a zmena, ktorú má priniesť úprava životosprávy, jednoducho neprichádza. Ak chcete dosiahnuť svoj cieľ,... Čítať viac
 
Do leta bude po celulitíde. 7 krokov, ako sa jej zbaviť za 4 týždne

Do leta bude po celulitíde. 7 krokov, ako sa jej zbaviť za 4 týždne

31.05.2019
Zázraky nikto nesľubuje, ale predsa existujú spôsoby, ako sa nepekných hrčiek na koži aspoň čiastočne striasť. Čítať viac
 
SUPERtelo do plaviek o 6 týždňov: S plánom expertky vyformujete pás, zadok i stehná

SUPERtelo do plaviek o 6 týždňov: S plánom expertky vyformujete pás, zadok i stehná

24.05.2019
Genetika síce predurčuje naše prirodzené krivky, ale vďaka dôkladne a cielene naplánovanému fitness programu, ktorý dáva viac... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Najčastejšie chyby pri zhadzovaní brucha. Kedy cvičiť a kedy zmeniť stravu?
Katarína Posluchová