predplatne
 

O týždeň ľahší: Chutný a zdravý jedálniček na 7 dní v týždni

19.04.2020

Snažíte sa zhodiť nejaké to kilečko? Upravte si jedálny lístok, aby ste nehladovali, ale chudli! Inšpirujte sa naším stravovacím plánom.

Idete do toho?

Idete do toho?Autor: Shutterstock

V čase očisty organizmu sa určite vzdajte cukru, bielej múky, sladených nápojov, údenín, sladkostí, slaných pochúťok.

Nie je syr ako syr

Vzdajte sa najmä topených syrov, ktoré sú mastné a plné soli. Dobre si rozmyslite aj konzumáciu syrov s viac ako 40 % obsahom tuku: ementál, gouda, bryndza, plesňové syry, encián či rokfort. Doprajte si syry s obsahom tuku do 30 %. Najlepšou voľbou je cottage, camembert, eidam, ricotta či  mozzarella. Nezabúdajte, že  syry majú vysokú energetickú  hodnotu, takže to s nimi  nepreháňajte.

Skvelý antidepresívny jedálniček: Za 7 dní zmení okrem nálady aj postavu

Mäso a ryby

Pri výbere mäsa môžete siahnuť  po kuracích prsiach, morčacine, králikovi, teľacine, jahňacine, hovädzine  alebo bravčovej sviečkovici. Pri výbere rýb sa nemusíte  obmedzovať, vítané sú všetky druhy.

TOP 9 druhov zeleniny, ktoré naštartujú váš metabolizmus. A dokonale spália kalórie!

Ktorá príloha je najlepšia?

Ryža: 100 g obsahuje približne 130 kcal
Najvhodnejšia je naturálna ryža, ktorá má čistiaci efekt. Zbavuje tráviaci systém rôznych usadenín a nestrávených zvyškov.

Zemiaky: 100 g obsahuje približne 80 kcal
Konzumovať by ste mali predovšetkým varené zemiaky bez ďalších dochucovadiel. Ideálne sú varené domäkka posypané petržlenovou vňaťou.

Cestoviny: 100 g obsahuje približne 135 kcal
Z cestovín sú najlepšie celozrnné. Nezabúdajte, že čím dlhšie cestoviny varíte, tým majú vyšší glykemický index. Ak zvyknete cestoviny omastiť, aby sa po vychladení nelepili, namiesto masla, bravčovej masti alebo klasického oleja použite radšej 1 lyžičku olivového oleja, postačí to na jeden menší hrniec cestovín.

Rýchle recepty: Nakúpili ste veľa cestovín? 11 super tipov na obed či večeru

Knedle: 100 g obsahuje asi 243 kcal
Parená, viedenská či zemiaková – všetky tieto druhy majú spomedzi spomenutých príloh najvyšší glykemický index.

Diétny jedálniček na 7 dní ►►►

Predchádzajúca strana 1 / 9 Nasledujúca strana
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Lektor Jozef Mihališin: Muži sú v kríze. Spoločnosť i rodiny vedú páni s psychikou chlapcov

Lektor Jozef Mihališin: Muži sú v kríze. Spoločnosť i rodiny vedú páni s psychikou chlapcov

dnes
Vytvorili sme svet, ktorý sa zrúti ako domček z karát, ak sa stane to, čo sa stalo, hovorí o pandémii Jozef Mihališin (39). Mužov po celom... Čítať viac
 
5 zlozvykov, ktorých sa nesmiete vzdať! Máte aspoň jeden?

5 zlozvykov, ktorých sa nesmiete vzdať! Máte aspoň jeden?

včera
Nie každý zlozvyk je vyslovene zlý. Niektoré vám pomôžu posilniť imunitu, iné spaľujú kalórie za vás a ďalšie vás udržia pri zdravom... Čítať viac
 
Čaká nás pandémia stresu? Ako sa zbaviť úzkosti a užiť si leto?

Čaká nás pandémia stresu? Ako sa zbaviť úzkosti a užiť si leto?

včera
Život sa pomaličky vracia do normálu, ale aj napriek tomu sa treba správať zodpovedne. Prvotný stres možno opadol, ale začať môže aj... Čítať viac
 
7 spôsobov proti chrápaniu. Od bizarností až po tlakovú masku

7 spôsobov proti chrápaniu. Od bizarností až po tlakovú masku

25.05.2020
Každý z nás občas chrápe, ale chronické chrápanie môže mať zničujúce dôsledky na naše zdravie a vzťah. Čítať viac
 
Bezvedomie alebo mdloba. Viete ako podať prvú pomoc? Radí záchranár

Bezvedomie alebo mdloba. Viete ako podať prvú pomoc? Radí záchranár

24.05.2020
Nastúpiť môže pozvoľna i náhle. Pri každom bezvedomí musíte urobiť dva základné kroky. Klasickým mdlobám však môžete predísť.... Čítať viac
 
 

wanda.sk

O týždeň ľahší: Chutný a zdravý jedálniček na 7 dní v týždni
Anna Balášková