predplatne
 

Chudnete do plaviek? Stačí správne menu a dáte 6 kíl za mesiac

27.04.2018

Plánujete už dovolenku? Odštartujte vylepšenie postavy. Nemusíte pracne počítať kalórie, jedálny lístok je presne určený.

Leto je za dverami. Vylepšite si krivky.

Leto je za dverami. Vylepšite si krivky.Autor: Shutterstock

Stačí sa trochu odviazať na prvých jarných grilovačkách a ručička váhy ide nahor. Chcete schudnúť ešte pred dovolenkou, aby sa na vás kilogramy zbytočne nenabaľovali? Vyskúšajte diétu, s ktorou za mesiac schudnete 6 až 9 kg.  

► VIDEO: S kolieskom máte do leta pevné bruško. A kompletne! 

Naštartujte sa

Jedálny lístok máte presne naplánovaný, takže si nelámte hlavu nad tým, čo navariť. Raz do týždňa si doprajte akékoľvek dobroty. Aby to nebolo príliš jednoduché, musíte sa na 2 týždne vzdať cukru, soli, alkoholu, sladených malinoviek a pri príprave mäsa používať len minimálne množstvo oleja. Diétu držte 2 týždne, 7 dní si oddýchnite a ešte raz ju zopakujte. Potom už môžete jesť normálne. Ak si chcete organizmus len odľahčiť, ukončite ju hneď po prvých dvoch týždňoch.

Počas chudnutia denne vypite šálku žihľavového čaju a každý druhý deň si pripravte aj čaj na čistenie krvi. Ideálny je sypaný, ktorý nájdete v čajovniach či lekárňach. Okrem toho si môžete zahasiť smäd neochutenou minerálkou alebo čistou vodou. Nikdy si nezamieňajte obed s večerou. 

Najlepšie prílohy delenej stravy. Vy ste ich ešte neskúsili?

Trochu hladu

Najlepší čas na držanie diéty je, keď sa na pultoch začína objavovať sezónna zelenina, najmä paradajky. Zo začiatku budete pociťovať trochu hlad, ale postupne sa stratí. Ak príliš neobľubujete vajíčka a kuracie mäso, radšej sa do diéty ani nepúšťajte. Niekomu však môžu zo začiatku chýbať slané jedlá, dochucovať sa však dá aj bylinkami. Prípadné prehrešky môžete vykompenzovať pohybom. 

1. DEŇ

Raňajky 
Káva s mliekom a celozrnné pečivo



Kávy sa počas diéty nemusíte vzdať. Zdroj foto: Shutterstock

Obed
Nakrájame 2 rajčiny, 2 vajíčka uvarené natvrdo. Jeme s celozrnným rožkom.

Večera
150 g kuracích alebo morčacích pŕs, 250 g zeleninového šalátu pripraveného z ľubovoľnej čerstvej zeleniny, jablkový ocot, trochu oleja. Mäso jemne vyklepeme a opečieme na troche oleja. Zeleninu nakrájame, zalejeme octom a dobre premiešame. Servírujeme s mäsom.

2. DEŇ

Raňajky
Káva s mliekom a celozrnný rožok

Obed
150 g morčacích alebo kuracích pŕs, 250 g zeleninového šalátu, jablkový ocot. Mäso trochu vyklepeme a opečieme na troche oleja. Servírujeme so šalátom zaliatym ovocným octom.

Večera
Väčší ananás, nízkotučný biely jogurt. Ananás očistíme, nakrájame na kocky a v miske zmiešame s jogurtom.

FOTO: Je TAKÉTO bruško aj vaším cieľom? Vyťažená 40-nička našla spôsob, ako byť FIT
 

3. DEŇ

Raňajky
Káva s mliekom a celozrnný rožok

Obed
2 vajíčka, konzervu tuniaka vo vlastnej šťave, celozrnné pečivo, 150 g ľubovoľnej zeleniny. Nakrájanú zeleninu a vajíčka servírujeme s tuniakom, zajedáme pečivom.

Večera
Hovädzí vývar, 100 g šunky, dve rajčiny 

4. DEŇ

Raňajky
celozrnné pečivo a káva

Obed
150 g kuracích alebo morčacích pŕs, 250 g zeleninového šalátu, jablkový ocot, trochu oleja. Mäso trochu vyklepeme a opečieme na troche oleja. Servírujeme so šalátom, ktorý pokvapkáme octom.

Šalát je vždy správnou voľbou. Zdroj foto: Shutterstock

Večera
4 väčšie zemiaky, trochu kôpru, petržlenovú vňať, väčšiu šalátovú uhorku, jablkový ocot. Zemiaky ošúpeme, nakrájame a uvaríme vo vode. Zlejeme a zmiešame s nakrájanou vňaťou a kôprom. Uhorku nakrájame a zalejeme vodou, do ktorej dáme zopár kvapiek octu.

5. DEŇ

Raňajky
Celozrnné pečivo s kávou

Obed
2 paradajky, konzervu tuniaka vo vlastnej šťave, celozrnné pečivo, 150 g ľubovoľnej zeleniny. Nakrájanú zeleninu a vajíčka servírujeme s tuniakom, zajedáme pečivom.

Večera
200 gramov šunky servírujeme s ľubovoľným ovocím okrem banánu

O päť dní štíhlejšia! S farebnou diétou sa to podarí

6. DEŇ

Raňajky
Čaj s citrónom

Obed
Nakrájame 2 paradajky, 2 vajíčka a jeme s celozrnným pečivom.

Večera
Pripravte si čokoľvek, na čo máte chuť!

7. DEŇ

Raňajky
Celozrnné pečivo s kávou

Obed
Polovicu kurčaťa, 250 g ľubovoľnej čerstvej zeleniny. Kura upečieme, zeleninu nakrájame a servírujeme s ním.

Večera
4 špargle, 2 paradajky, celozrnný rožok. Špargľu ošúpeme a uvaríme vo vode. Podávame s nakrájanými paradajkami a rožkom.

Čítajte aj:

V tomto článku sa zaoberáme Nadváha ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Každodenná kávička pomáha pri chudnutí! Viete, koľko šálok urýchli spaľovanie kalórií?

Každodenná kávička pomáha pri chudnutí! Viete, koľko šálok urýchli spaľovanie kalórií?

18.02.2020
Káva nemusí byť len ranný životabudič alebo dôvod na pauzičku pri práci. Môže fungovať aj ako váš „osobný tréner“ a pomáhať so zhadzovaním... Čítať viac
 
7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

17.02.2020
Môžete aj zakázané, no riaďte sa pravidlami. Neexistujú zlé potraviny, no light by ste sa mali radšej vyhýbať. Čítať viac
 
5 omylov pri obede, pre ktoré chudnete márne. Čo robíte opačne?

5 omylov pri obede, pre ktoré chudnete márne. Čo robíte opačne?

13.02.2020
Nie raňajky, ale obed je najdôležitejšie jedlo dňa. A väčšinou i to, pri ktorom robíte najviac chýb. Čítať viac
 
21-dňový plán na schudnutie chôdzou. Stačia vám len tenisky a chuť začať

21-dňový plán na schudnutie chôdzou. Stačia vám len tenisky a chuť začať

12.02.2020
Ak chcete chudnúť, ale nemáte chuť tráviť čas vo fitku či posilňovni, je pre vás výborná voľba obyčajná chôdza. Aby mala efekt, treba... Čítať viac
 
Rátate kalórie? Týchto 5 „tučných” potravín sa báť nemusíte, pomôžu schudnúť

Rátate kalórie? Týchto 5 „tučných” potravín sa báť nemusíte, pomôžu schudnúť

11.02.2020
Nie je kalória ako kalória. Aj energeticky bohatšie potraviny dokážu zlepšiť líniu. Stačí si len správne vybrať. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Chudnete do plaviek? Stačí správne menu a dáte 6 kíl za mesiac
Katarína Posluchová