predplatne
 
Zdravie

Takto nikdy neštartujte chudnutie! Drobné chyby pokazia SUPER výsledok

06.06.2019

Niekedy stačí maličkosť a zmena, ktorú má priniesť úprava životosprávy, jednoducho neprichádza. Ak chcete dosiahnuť svoj cieľ, musíte ísť aj na chudnutie s rozumom.

Sledujete či ste už schudli aspoň gram? Rýchlo to stopnite.

Sledujete či ste už schudli aspoň gram? Rýchlo to stopnite.Autor: Shutterstock

Nečakajte výsledky z večera do rána. Chudnutie je zdĺhavejší proces, len tak si vysnívanú hmotnosť udržíte. Viditeľný úspech nemôžete očakávať okamžite. Bude vás to len zbytočne demotivovať. K veľkým výsledkom vedú malé kroky. Hneď na začiatku si stanovte reálne ciele. Určite sa nevážte každý deň. Jedno zo základných pravidiel je, postaviť sa na váhu raz za dva týždne. Len tak budú pre vás výsledky motivujúce. 

Aký čas potrebuje zmena?

Počítajte s tým, že trvá sedem dní, kým sa nové zvyky pre vás stanú samozrejmosťou. Môže byť ťažké vzdať sa sladkých nápojov, koláčov alebo začať pravidelne cvičiť. Po týždni to však bude ľahšie. Buďte optimistickí a myslite pozitívne. Ciele dosiahnete jednoduchšie, ak zostanete v dobrej nálade. Najdôležitejšia je pri chudnutí úprava životného štýlu. Začnite maličkosťami. Každý týždeň zmeň maximálne jednu vec. 

Chudnite podľa zverokruhu. U ktorého znamenia vyhráva indická kuchyňa?

Môžete zhrešiť

Nemajte výčitky, ak z času na čas zjete niečo „nezdravé“. Ani rezeň vám nemôže ublížiť, keď si ho dáte raz za čas. Ak si hneď všetko zakážete, pri prvej kríze pobežíte pre svoj obľúbený burger alebo šľahačkový zákusok. Samozrejme je výborné, ak nebudete jesť mastné, vyprážané jedlá každý deň, ale tabuľka čokolády alebo kopček zmrzliny vám určite neublíži. Opäť platí, choďte krok za krokom. Vymeňte napríklad zemiakové lupienky za oriešky. 

VIDEO: Výzva! Drep vám vylepší nohy. Vydržíte 100 opakovaní?

Vydržte pri jednom

Nájdite si svoj obľúbený šport a zotrvajte pri ňom. Nebehajte z tréningu do tréningu. Ak vás každý druhý týždeň zaujme iné cvičenie, nedáte ani jednému šancu, aby sa naplno rozvinul účinok. Kým začnete cvičiť, rozmyslite si, čo vás najviac baví. Pokojne sa môžete poradiť aj s trénermi. Len keď pri danom športe alebo posilňovaní zotrváte podporíte rast svalov a trvalé spaľovanie tukov. Čítali ste, že je dôležitá pestrosť? Neznamená to, že máte skákať z aktivity na aktivitu, jednotlivé cvičenia sa musia dopĺňať.

Čítajte aj:

 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Najlepšie letné drinky pre naštartovanie metabolizmu. Zbavia vás neželaných kíl

Najlepšie letné drinky pre naštartovanie metabolizmu. Zbavia vás neželaných kíl

11.06.2019
Pomôžu s chudnutím, zaženú smäd, zlepšia trávenie a doplnia živiny, ktoré ste počas horúčav vypotili. A nie sú ľadové! Čítať viac
 
Chudnete na poslednú chvíľu do plaviek? TOTO musíte vedieť!

Chudnete na poslednú chvíľu do plaviek? TOTO musíte vedieť!

07.06.2019
Držíte diétu, snažíte sa žiť zdravo a zrazu vás čaká veľká párty s kamarátkami? Nemusíte sedieť pri pohári minerálky celý večer ani... Čítať viac
 
Do leta bude po celulitíde. 7 krokov, ako sa jej zbaviť za 4 týždne

Do leta bude po celulitíde. 7 krokov, ako sa jej zbaviť za 4 týždne

31.05.2019
Zázraky nikto nesľubuje, ale predsa existujú spôsoby, ako sa nepekných hrčiek na koži aspoň čiastočne striasť. Čítať viac
 
SUPERtelo do plaviek o 6 týždňov: S plánom expertky vyformujete pás, zadok i stehná

SUPERtelo do plaviek o 6 týždňov: S plánom expertky vyformujete pás, zadok i stehná

24.05.2019
Genetika síce predurčuje naše prirodzené krivky, ale vďaka dôkladne a cielene naplánovanému fitness programu, ktorý dáva viac... Čítať viac
 
Stereotypy, ktoré vám bránia schudnúť. 6 spôsobov, ako ich poraziť

Stereotypy, ktoré vám bránia schudnúť. 6 spôsobov, ako ich poraziť

21.05.2019
Zaužívané stereotypy a veľakrát aj zlozvyky v rámci stravovania nie je ľahké zmeniť. Zamerajte sa na zmenu tých jednoduchších.... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Takto nikdy neštartujte chudnutie! Drobné chyby pokazia SUPER výsledok
Katarína Posluchová