predplatne
 

Uspite hormóny hladu a ráno si ustelte posteľ. Schudnete. Neveríte?

26.04.2018

Spánok je priamo prepojený s číslom, ktoré ukazuje ručička na váhe. Radovať sa však nemôžu sedmospáči ani tí, čo celé noci prebdejú. Keď však začnete chudnúť, usteľte si posteľ. Myslíte si, že je to hlúposť?

Zaujímavé je, že ľudia, ktorí si ustielajú posteľ, sú štíhlejší ako tí, čo to nerobia.

Zaujímavé je, že ľudia, ktorí si ustielajú posteľ, sú štíhlejší ako tí, čo to nerobia. Autor: Shutterstock.com

Koľko ste v noci spali? Budili ste sa alebo ste mali zlé sny? To, ako sa v noci vyspíte priamo vplýva na vaše krivky. Spánok je totiž výživa pre mozog. Väčšina ľudí potrebuje počas noci spať 7 až 9 hodín. Ak nedoprajete mozgu oddych, nebude mať energiu. A tú bude hľadať inde, prinúti vás obrovskou chuťou na sladké zjesť čokoľvek s obsahom cukru a poriadne kalorické. 

Málo spíme

„Ak málo spíte, ste unavení a nechce sa vám cvičiť. Radšej sa najete a poriadne. Keď ste najedení, nechce sa vám cvičiť a dookola, s plným žalúdkom sa ťažšie zaspáva,“ vysvetľuje spánkovú štúdiu Mgr. Michaela Piačková. Ak sa to opakuje niekoľko krát v roku, nič vážne sa nestane. Problémom je, že takmer tretina Európanov má problémy so spánkom pravidelne. Odborníci na zdravú životosprávu súhlasia s tým, že spánok je pre štíhle a zdravé telo rovnako dôležitý ako cvičenie a jedlo.

Opitý mozog

Ospalý mozog je rovnaký ako opitý. Nie je schopný robiť správne rozhodnutia a tie sa týkajú aj toho, čo zjete. Hľadá niečo, aby sa cítil lepšie a centrá odmeňovania idú na maximum. Nútia vás dať si hamburger alebo zjesť celú čokoládu, a to aj vtedy, keď držíte diétu. Bez spánku ťažšie odoláte nástrahám nezdravého jedla. 

Prvá noc na novom mieste? Vedci zistili, prečo sa nevyspíte

Veľa cukru, veľa tuku

V štúdii uverejnenej v časopise American Journal of Clinical Nutrition sa udáva, že u ľudí, ktorí chodia neskoro spať, vzrastá pravdepodobnosť, že budú vo večerných hodinách viac maškrtiť a vyberú si jedlá s vysokým obsahom cukru. V ďalšej štúdii si všetci účastníci výskumu s nedostatkom spánku vybrali z ponuky jedlo s dvojnásobným množstvom tuku ako tí, čo spali 8 hodín.

Najlepší spánok pre vašu chrbticu? Paleospánok!

Spíte dlho? 

Ani spať priveľa sa neoplatí. Spánok, ktorý trvá viac ako 10 hodín spomaľuje metabolizmus, trávenie, spaľovanie i vylučovanie. Ak budete spať viac ako desať hodín uloží sa vám v tele až o 21% tuku viac. 

FOTO: Spánok vás prezradí! Ktorá pozícia odhalí sebeckosť a ktorá neistotu?

Ustielate si ráno posteľ?

Zaujímavé je i to, že ľudia, ktorí si ustielajú posteľ, sú štíhlejší ako tí, čo to nerobia. Je to však pravda? „Môže to súvisieť so sebadisciplínou a tým, že človek, ktorý je schopný ustlať si posteľ, je schopný dodržiavať viac pravidlá životosprávy. Nemyslím si však, že by to bolo rozhodujúce,“ konštatuje psychoterapeutka PhDr. Alica Terková.


Foto: Shutterstock.com

Myslí si však, že heslo „usteľ posteľ“ sa stalo kultom potom, ako admirál loďstva Spojených štátov William H. McRaven vyhlásil, že ak budete robiť správne malé veci, dokážete aj tie veľké. Jeho kniha s názvom Usteľ si sa stala v USA bestsellerom.

V tomto článku sa zaoberáme Spánok ...viac
Autor: Lenka Štefánková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Každodenná kávička pomáha pri chudnutí! Viete, koľko šálok urýchli spaľovanie kalórií?

Každodenná kávička pomáha pri chudnutí! Viete, koľko šálok urýchli spaľovanie kalórií?

18.02.2020
Káva nemusí byť len ranný životabudič alebo dôvod na pauzičku pri práci. Môže fungovať aj ako váš „osobný tréner“ a pomáhať so zhadzovaním... Čítať viac
 
7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

17.02.2020
Môžete aj zakázané, no riaďte sa pravidlami. Neexistujú zlé potraviny, no light by ste sa mali radšej vyhýbať. Čítať viac
 
5 omylov pri obede, pre ktoré chudnete márne. Čo robíte opačne?

5 omylov pri obede, pre ktoré chudnete márne. Čo robíte opačne?

13.02.2020
Nie raňajky, ale obed je najdôležitejšie jedlo dňa. A väčšinou i to, pri ktorom robíte najviac chýb. Čítať viac
 
21-dňový plán na schudnutie chôdzou. Stačia vám len tenisky a chuť začať

21-dňový plán na schudnutie chôdzou. Stačia vám len tenisky a chuť začať

12.02.2020
Ak chcete chudnúť, ale nemáte chuť tráviť čas vo fitku či posilňovni, je pre vás výborná voľba obyčajná chôdza. Aby mala efekt, treba... Čítať viac
 
Rátate kalórie? Týchto 5 „tučných” potravín sa báť nemusíte, pomôžu schudnúť

Rátate kalórie? Týchto 5 „tučných” potravín sa báť nemusíte, pomôžu schudnúť

11.02.2020
Nie je kalória ako kalória. Aj energeticky bohatšie potraviny dokážu zlepšiť líniu. Stačí si len správne vybrať. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Uspite hormóny hladu a ráno si ustelte posteľ. Schudnete. Neveríte?
Lenka Štefánková